Pippi69 Skrevet 11. oktober 2007 #1 Skrevet 11. oktober 2007 Hei. Er en kvinne på 38 som sliter veldig med pms. Blir deprimert, paranoid, utvikler heftig "sosial aversjon" + + +! Dette påvirker selvfølgelig alt i denne perioden men spesielt livet på hjemmebane. Kan mistenke mannen min for VELDI mye rart.. Mitt spørsmål er om det er noen der ute som har gode erfaringer med noe naturmedisin, akupunktur el?? På forhånd takk
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2007 #2 Skrevet 11. oktober 2007 Jeg har en venninne som fikk god hjelp av akupunktur. Hun måtte ha påfyll hver 6. mnd. Nå har hun valgt å gå over til p-sprøyte for å slippe pms. Selv har jeg hatt god hjelp av Female (helsekostprodukt)
Gjest vimselot Skrevet 12. oktober 2007 #3 Skrevet 12. oktober 2007 Jeg var et helvete når jeg var ca 25 i ca to uker før mensen kom. Halve tiden, omtrent... Begynte med meditasjon, unngikk salt, drakk mye vann, trenet eller bare gikk turer... og i tillegg tok jeg en "alvors-prat med meg selv". Dvs. jeg lurte fælt på hvorfor. Jeg forstod at det gikk utover min samboer, spesielt han. Og det kunne jeg ikke godta, så jeg bestemte meg for å overse pms og humørsvingninene mine. Jeg klarte å se situasjonen litt utenfra... Hva som egentlig hjalp, meditasjonen eller...vet jeg ikke, men kanskje en kombinasjon. Å være pms, dvs å slite med det, minner meg om å slutte å røyke...humøret går i en berg-og dalbane. Noen ganger lurer jeg på om årsaken lå i at jeg hadde, som de fleste, brukt p-pillen, før jeg fikk satt inn en spiral (ikke hormonspiral). Men dette vet jeg ikke, har bare lest her på kg, blant annet, at pillen kan virke svært ulikt, og ha negative bivirkninger.
Gjest Gjest Skrevet 13. oktober 2007 #4 Skrevet 13. oktober 2007 Stakkars deg og de rundt deg, pms stinker!!! Hadde det mye på samme måte selv, men for tre mnd siden begynte jeg med to kapsler nattlysolje morgen og kveld, samt en tablett sink hver dag. Merket ikke så mye første mnd, men nå føler jeg stor forskjell!! Dagene har blitt bedre med jevnt humør! Et pluss er at nattlysolje er veldig bra for huden, min er blitt mere strammere og friskere. Og menskvisa jeg alltid fikk er borte!! Lykke til da!
Gjest Pippi69 Skrevet 17. oktober 2007 #5 Skrevet 17. oktober 2007 Jeg har en venninne som fikk god hjelp av akupunktur. Hun måtte ha påfyll hver 6. mnd. Nå har hun valgt å gå over til p-sprøyte for å slippe pms. Selv har jeg hatt god hjelp av Female (helsekostprodukt)
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2012 #7 Skrevet 11. oktober 2012 Akupunktur, nattlysolje, B vitaminer og Meditasjon kan hjelpe. Har sjølv hatt god effekt av Akupunktur.
skruf Skrevet 11. oktober 2012 #8 Skrevet 11. oktober 2012 Nattlysolje og vitamin B6 (fås kjøpt på apoteket) er veldig effektiv mot pms (been there....). Hos meg var det faktisk en lærer på høyskolen som ba meg ta B6 da hun oppdaget et mønster i humøret mitt.....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå