Gå til innhold

vold uten vitner


Gjest vimselot

Anbefalte innlegg

Gjest vimselot

Jeg er så usikker nå. Ble utsatt for vold fra en dame, dvs. et kvinnemenneske sist helg, og har vært hos legen, har hjernerystelse.

Anmelder man ikke slikt?

Vet det blir påstand mot påstand, og at saken blir henlagt, men den blir da arkivert?

Er enda svimmel, hodepine... og jeg hater vold. Vold fører gjerne til hjernerystelse, og den kan vare lenge.

Hva ville dere gjort? (ja, det kan skje igjen, sikkert ikke sannsynlig, men hun er rasende nå, hun skrev i en sms til meg nå at hun kan framskaffe vitner)

Det får hun bare gjøre, om disse vitnene vil, noe jeg neppe ser som en sannsynlighet. Det fantes ingen vitner til det som skjedde.

Har kun tenkt å anmelde henne for vold, selv om jeg vet saken blir henlagt, dvs arkivert.

Men er så usikker.

Hva ville du gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest vimselot
Anmeld det, for all del! Tenk over hva du sier henne ved ikke å gjøre det...

Ja, det er det jeg tenker. Men hun vil HATE meg enda mer, lage nye løgner, men hun hater meg jo allerede.

Jeg vet ikke.

Vet bare at jeg er for å anmelde vold.

Om hun kan angripe meg flere ganger, fysisk? Kan skje.

Men nå sprer hun løgner om meg, det er meg likegyldig.

Anmelder jeg henne, sier jeg ikke om hennes forbruk av illegale stoffer, jeg anmelder vold, jeg blander meg ikke inn i dette surret, som er styrt av mafia, og har ikke tenkt å fortelle et pip om det til politiet, om jeg velger anmelde da, helst vil jeg at vi skal bli venner igjen...

ER glad i henne, hun sliter, men hun hater meg, og utrykker det så kraftig at jeg ble skadet sist helg. Vil helst være likegyldig, men skal jeg finne meg i å bli utsatt for vold, samme om det er kvinne eller mann, uten å anmelde?

Hun hater meg, når jeg ikke vil ruse meg, når hennes venner liker meg og vil føre en samtale med meg uten at noen tenker truse.

Vet ikke helt.

Ei venninne av meg sa: tilgi dem, de vet ikke hva de gjør.

Men er det ikke en feil innstilling, ang vold, fysisk vold.

Ja, jeg har tilgitt, kan skyve alt på rusen hennes, men gidder jeg det?

Hva med meg. Skal jeg la meg utsettes for vold? Uten å anmelde...selv om jeg vet saken vil bli henlagt...

Hva gjør man...

Jeg spør, jeg sitter og tenker, at det er ingen vits, la henne leve, og la meg leve, men nå har jeg hatt hjernerystelse i snart ei uke, og hvem vil ønske den velkommen?

Om vi var huleboere, ville jeg drept dama. Faktisk. Jeg ville i alle fall (hadde ikke drept), prøvd å få henne vekk...

Men vi er jo ikke huleboere. Jeg er så forvirret.

Ventet en "beklager, sorry", så naiv jeg er...

Gjest, jeg trur ikke hun slutter å ruse seg om jeg anmelder, jeg trur bare hun gjemmer dopet sitt ett annet sted (vet hvor, hvordan jeg vet, ikke spør meg, men dette handler ikke om dop)

Men jeg kan jo spørre meg selv? Om jeg hadde utøvet vold mot noen, og blitt anmeldt?

Men jeg er ikke henne, politiet sa konfliktrådet osv.

Men jeg kunne bare komme innom.

Klarer ikke bestemme meg. Anmelde, saken henlagt, hun inn til avhør.

Men slik jeg ser objektivt på det er VOLD ALVORLIG, og skal ikke gå i glemmeboka...

Vet ikke.

Jeg var litt dum, hadde drukket rødvin osv. og pratet for mye med en av hennes mange mange menn. Han lo og vi pratet, filosoferte.

Trur sjalusi var grunnen.

Men jeg har hjernerystelse, ble utsatt for vold...

Liker ikke anmelde, men jeg synes alle andre skal anmelde vold.

Så hvorfor tviler jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silmarill
Jeg er så usikker nå. Ble utsatt for vold fra en dame, dvs. et kvinnemenneske sist helg, og har vært hos legen, har hjernerystelse.

Anmelder man ikke slikt?

Vet det blir påstand mot påstand, og at saken blir henlagt, men den blir da arkivert?

Er enda svimmel, hodepine... og jeg hater vold. Vold fører gjerne til hjernerystelse, og den kan vare lenge.

Hva ville dere gjort? (ja, det kan skje igjen, sikkert ikke sannsynlig, men hun er rasende nå, hun skrev i en sms til meg nå at hun kan framskaffe vitner)

Det får hun bare gjøre, om disse vitnene vil, noe jeg neppe ser som en sannsynlighet. Det fantes ingen vitner til det som skjedde.

Har kun tenkt å anmelde henne for vold, selv om jeg vet saken blir henlagt, dvs arkivert.

Men er så usikker.

Hva ville du gjort?

Huff, ikke gøy å bli utsatt for noe sånt Vimselott :tristbla:

Om du vil anmelde saken kan bare du selv avgjøre.

Om hun nå sier at hun kan fremsakffe vitner på det som skjedde er bare tomme ord og en form for trusler

(ta vare på sms fra henne om det og andre sms du får av henne om den saken)

Om hun kan angripe meg flere ganger, fysisk? Kan skje.

Men nå sprer hun løgner om meg, det er meg likegyldig.

ER glad i henne, hun sliter, men hun hater meg, og utrykker det så kraftig at jeg ble skadet sist helg.

(.....)

Hva med meg. Skal jeg la meg utsettes for vold? Uten å anmelde...selv om jeg vet saken vil bli henlagt...

Hva gjør man...

Jeg spør, jeg sitter og tenker, at det er ingen vits, la henne leve, og la meg leve, men nå har jeg hatt hjernerystelse i snart ei uke, og hvem vil ønske den velkommen?

(...)

Klarer ikke bestemme meg. Anmelde, saken henlagt, hun inn til avhør.

Men slik jeg ser objektivt på det er VOLD ALVORLIG, og skal ikke gå i glemmeboka...

(...)

Jeg var litt dum, hadde drukket rødvin osv. og pratet for mye med en av hennes mange mange menn. Han lo og vi pratet, filosoferte.

Trur sjalusi var grunnen.

Men jeg har hjernerystelse, ble utsatt for vold...

Liker ikke anmelde, men jeg synes alle andre skal anmelde vold.

Så hvorfor tviler jeg?

Klart du ikke skal finne deg i at noen slår løs på deg uansett om det er en kvinne eller mann som gjør det.

Spiller ingen rolle om du hadde drukket vin osv, desuten så må du kunne prate med hvem du vil uten at du skal få juling av en sjalu dame.

Hva med han du pratet med da? Så ikke han det som skjedde?

Du er usikker på om hvorfor du ikke anmelder henne, og grunnen er vel at du er redd hun skal bli mer voldelig mot deg om du gjør det!?

Om saken blir henlagt vet man jo ikke.

Det kan jo være at hun har utøvet vold før mot andre, som da kanskje har anmeldt henne! Om det har skjedd så ser dem jo et mønster hos denne dama om at hun har gjentagende voldstendenser.

Uansett om saken blir henlagt eller ei så syns jeg du skal gjøre det.

Men jeg er ikke henne, politiet sa konfliktrådet osv.

Men jeg kunne bare komme innom.

Snakk med politiet om saken i det minste du Vimselott, og hør med dem om hva de sier.

God bedring :troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du mangler vitner og hun ikke tilstår, blir nok saken henlagt etter bevisets stilling. Men du bør uansett anmelde. Hvis noe mer skjer i fremtiden vil saken bli tatt frem igjen. Pass på at legen dokumenterer detaljert i journal. En mangelfull legejournal kan svekke saken.

God bedring. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vimselot

Takk for svar, men jeg velger å ikke anmelde. (jeg kan ikke det, politiet vil aldri ta meg alvorlig, egentlig bør jeg anmelde DEM, og det vet de utmerket godt)

Og den saken vil også bli henlagt. Men det vet jeg lite om, den saken har aldri blitt prøvet i retten før.

Pga at jeg er i deres arkiver pga blant annet tidligere rusmisbruk, vil de helst ta meg med dop eller noe nå.

Jeg er det man kan kalle stemplet pga opptøyer for ca 20 år tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Silmarill

Du får gjøre det som føles best for deg i den situasjonen du er i!

Det lureste er vel da bare å holde deg unna denne damen som tyr til vold.

Om hun er ok i nykter tilstand så kan du prate med henne om dette - om hun er nykter noen gang da :vetikke:

Selvom du er i politiets arkiver for noe som skjedde for lenge siden, har ikke det noe med denne episoden å gjøre!

Alle som ber om hjelp eller bare ber om å bli hørt/trodd skal få en tjangse uten at gamle saker skal bli dratt inn.

Det gjelder også i denne saken.

Hva om noe alvorligere skjer med deg en annen gang da?

Du får gjøre som du vil, pleie deg selv og holde deg unna den "kjærringa"

En venn tyr ikke til vold Vimselott, hun er ingen god venn som gjør slikt noe.

Trist at du har det sånn :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vimselot

Simarill, takk for svar.

Jeg vet ikke jeg heller, men jeg burde havnet i arkivet for barnehjems-saker, fordi jeg tidlig rømte/flyttet hjemmefra.

Politiet overså dette, at jeg var under myndighetsalderen, jeg var i stadige avhør i håp om at jeg skulle tyste/prate om andre...

Mine foreldre fikk aldri høre ett ord om dette. Og dette skjedde i Norge. Hva gir du meg, en 17 åring som havner på glattcella gjentatte ganger, ikke pga fyll men pga razzia pga dopmistanker?

Har egentlig lyst å kjøre en sak nå, for de (politiet) brukte meg mens jeg var under lavalderen for stemmerett, for å prøve å få ut av meg opplysninger som kunne føre til hovedmennene.

Nei. Jeg er aldri blitt dømt, aldri blitt tatt med narko på meg.

Men dette jeg skriver; er SANNHET.

Sannhet kan være mye rart, men dette er fakta.

Fakta de kanskje har gjemt bort.

Jeg tenker nå, at det kanskje skjer med andre tenåringer, at politiet ikke kontakter foreldrene og bv, og setter igang et hjelpeapparat, pga at de trur at de kan knekke deg, dvs. at du forteller alt du vet om den handelen som foregår...

Skremmende.

Kan ... kan jeg gå til saksmål pga dette, ikke pga meg, men om det skjer (vet det skjer uten å vite) igjen og igjen, bare for å knekke et miljø?

Jeg ringer advokaten min og spør, men det er ikke noe jeg har lyst til. Jeg vil helst ha en helt vanlig dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vimselot

Men, saken er foreldet...

Er den?

Ja, den er i flg. jus, men jeg henger meg ikke så mye opp i jus, jeg henger meg mer oppi hva som skjer per i dag, og ikke for hundre år siden.

Dette er en prinsippsak og omhandler ikke kun meg. (men alle er døde, alle, ikke alle, men de som ikke er døde vil ikke grave i gammelt møkk, dessuten var de i en helt annen posisjon enn meg, jeg var langt hjemmefra...

Hvor lenge skal jeg fortsette å være usynlig. ?

Dvs jeg er ikke usynlig, jeg forventer å vinne en slik sak, men kanskje politiet har en helt annen praksis i dag enn for ca 20-25 år siden?

Noen? som vet...

Ja, vet tråden er snudd på huet nå, men hvorfor ikke, de fleste tråder på kg, pleier å bli vridd til noe helt annet, men er det gjennomførbart?

Nei, sier min fornuft.

Go, sier mitt alterego.

Hva ville du ha gjort? Som f.eks meg eller f.eks mor/far til en ungdom der politiet holder kortene tett inntil seg, for å prøve å knekke en gjeng med rusmisbrukere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...