Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2007 #1 Skrevet 11. oktober 2007 Er interessert i kultur og historie: museer, severdigheter, historiske bygninger og gjerne også en ballettforestilling. Tenker å reise i midt desember, så må søke visum snart. Hvilken av de to byene er å anbefale? -i forhold til pris? -i forhold til severdigheter? -i forhold til å være turistvennlig?
Alla Skrevet 13. oktober 2007 #2 Skrevet 13. oktober 2007 Moskva er en selvfølgelighet. Men også dyrere ... Du må være klar over at det er veldig mange folk der - overalt ... Er interessert i kultur og historie: museer, severdigheter, historiske bygninger og gjerne også en ballettforestilling. Tenker å reise i midt desember, så må søke visum snart. Hvilken av de to byene er å anbefale? -i forhold til pris? -i forhold til severdigheter? -i forhold til å være turistvennlig?
-hild Skrevet 15. oktober 2007 #3 Skrevet 15. oktober 2007 begge byene er verdt et besøk, Jeg er mer glad i St. Petersburg enn Moskva, så jeg vil anbefale St. Petersburg om du må velge. Gå på balett, klassisk konsert, dra til Eremitasjen, innom en kirke eller tre - det er mange flotte - se gravene til Tsar famillien, kanskje en tur til Katarinapalasset - og gå en tur på Nevskij prospekt. eller - velg Moskva og få med dere den røde plass, Leninmausoleet, Kreml... god tur ... og husk at det kan være veldig kaldt!
Gjest Gjest Skrevet 16. oktober 2007 #4 Skrevet 16. oktober 2007 Sjølv om St Petersburg har rykte på seg for å vere den vakraste byen, er eg sjølv meir glad i Moskva. For meg er den meir typisk Russisk (ikkje så vestleg i arkitekturen som St. P), og det er nettopp det eg ser etter når eg reiser austover.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå