Gå til innhold

Russlad


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Er interessert i kultur og historie: museer, severdigheter, historiske bygninger og gjerne også en ballettforestilling. Tenker å reise i midt desember, så må søke visum snart.

Hvilken av de to byene er å anbefale?

-i forhold til pris?

-i forhold til severdigheter?

-i forhold til å være turistvennlig?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Moskva er en selvfølgelighet. Men også dyrere ... Du må være klar over at det er veldig mange folk der - overalt ...

Er interessert i kultur og historie: museer, severdigheter, historiske bygninger og gjerne også en ballettforestilling. Tenker å reise i midt desember, så må søke visum snart.

Hvilken av de to byene er å anbefale?

-i forhold til pris?

-i forhold til severdigheter?

-i forhold til å være turistvennlig?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

begge byene er verdt et besøk, Jeg er mer glad i St. Petersburg enn Moskva, så jeg vil anbefale St. Petersburg om du må velge.

Gå på balett, klassisk konsert, dra til Eremitasjen, innom en kirke eller tre - det er mange flotte - se gravene til Tsar famillien, kanskje en tur til Katarinapalasset - og gå en tur på Nevskij prospekt.

eller - velg Moskva og få med dere den røde plass, Leninmausoleet, Kreml...

god tur ... og husk at det kan være veldig kaldt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjølv om St Petersburg har rykte på seg for å vere den vakraste byen, er eg sjølv meir glad i Moskva. For meg er den meir typisk Russisk (ikkje så vestleg i arkitekturen som St. P), og det er nettopp det eg ser etter når eg reiser austover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...