Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Vi lurer litt på å ta en tur til Tyrkia i begynnelsen av juni. Har ikke råd til noen dyr tur, og Tyrkia er jo billig og jeg har hørt mye positivt fra folk som har vært der. Men samboeren min er litt skeptisk til å reise dit nå, på grunn av terror/krig. Noen som vet hvor "lettpåvirkelig" Tyrkia er sånn sett? Bør vi reise et annet sted? Trodde det hadde vært ganske rolig i Tyrkia de siste årene, men jeg er litt usikker. Håper noen kan svare!

Har ellers vurdert Tunisia, men etter å ha lest tråden og Tunisia her tror jeg det utgår. Hva med Marokko, noen som har vært der??12

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men hvorfor ikke vurdere en gresk øy? Hvis det er noen prisforskjell i forhold til de stedene du nevnte, så er den minimal. Dessuten så vet jeg at en på øy som Thassos, er det ganske mye billigere enn på de mest kjente øyene, hvor det er mye turister.

Du må være klar over at Tyrkia ikke har den samme demokratiske kulturen som Hellas og andre vesteuropeiske land har. De behandler jo kurderne som dyr, og derfor er Tyrkia svartelistet hos Amnesty.(Tyrkia VIL gjerne være europeisk, men vil aldri bli noe annet enn et vestasiatisk land). De klarer ikke engang å tilpasse seg EU's krav til menneskerettigheter, derfor får de heller ikke bli medlem.

Jeg syns ikke at vi nordmenn bør være så hyklerske at vi støtter slike regimer med å bruke feriepengene våre der, men samtidig tar avstand fra slike regimer når vi sitter i hjemlandet og slår oss på brystet og snakker demokrati og internasjonal politikk.

Jeg har selv vært i Tyrkia en gang, og kommer nok aldri til å reise dit på ferie mer. Generelt så er tyrkerne innpåslitne, frekke, på grensen til manglende folkeskikk, og de er heller ikke spesielt hygieniske av seg. Det er fælt få som kommer tilbake fra en ferie, uten å ha vært magesjuke... Dessuten er deres kvinnesyn fullstendig på trynet! Mitt råd er....ligg unna!

Skrevet

et tillegg:

På ditt spørsmål om det er direkte farlig, så tror jeg neppe det er det, men det har jo vært episoder der de fortvilte kurderne har sprengt selvlagede bomber rundt omkring, men sjelden på feriestedene, fordi bevæpnet politi og militære er overalt, til og med på stranda... men selve synet er ikke så trivelig, da...

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei! Har vært i Tyrkia - anbefaler det ikke. Reis heller til HELLAS!!! Skiathos, Naxos, Santorini, Korfu... icon_smile.gif

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...