Gå til innhold

Det røde huset i skogen


abelille

Anbefalte innlegg

Det er høst med mye nytt, ny jobb og nytt hus, da passer det godt med ny dagbok også! Og ettersom det nye huset vårt er rødt og ligger "på landet", så måtte tittelen bli som den ble. Nei, jeg har ikke lest boka med samme tittel, men jeg håper inderlig at det ikke spøker i vårt hus slik som det gjør i boka.

Mandag var første dag i ny jobb. Har ikke begynt sånn skikkelig enda, bare en dag i uka i fire uker før jeg begynner for fullt. Jobben virker ikke så ille som fryktet. Miljøet er yngere enn jeg trodde, og jeg får jobbe masse med linux (men ikke med servere da, det er jo litt synd). Tror jobben kan formes ganske mye slik som jeg vil ha den, så da er det jo muligheter. Også får jeg kontor med usikt over Karl Johan, og det er jo et stort pluss (i alle fall på 17.mai).

5 dager igjen til vi får huset. Prøvde å spørre om det ikke var noen mulighet for å få overta i helga, for vi visste at hun skulle ha vaskebyrå, og de jobber jo vanligvis ikke i helga, men hun hadde visst en del andre småting hun skulle gjøre etterpå, så da så. Men mandag blir det endelig! Det blir deilig etter å ha ventet på det helt siden mai!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ballerina

Hei hei!!

Gratulerer så mye med ny dagbok!! :) Det skal bli koselig å være her innimellom!!!

Spennende tid dere har nå med hus, jobb og alt annet!! Tenk, nå får dere snart huset!! :juhu:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det bare snakk om 15,5 timer før vi får nytt hus (og av de timene regner jeg med å sove en god del)! :banantroll: Gleder meg, gleder meg, gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi hatt besøk en uke av svigerinne med familie. Kjempekoselig, uka gikk alt for fort. (og ikke ble noen pølser tatt for å være hvite gulrøtter og ikke havnet knivene mine i oppvaskmaskina, så nå er det velstand. Men det er godt at vi snart skal flytte slik at jeg finne ut hvor ting har havnet etter hjelp til å tømme oppvaskmaskina ;))

Også har jeg blitt forkjølet. Bedre i dag enn i går, men litt slapp enda. Er litt trøtt nå, men det er vel litt tidlig å legge seg enda? Det har vel ikke akkurat hjulpet at Motorola har vært vanskelig og vrang om natta i det siste (og vi blir vel litt mer stressa når vi har besøk og tar han opp raskere da). Vi får skylde på tennene! Blir nok en ny skrikekur nå ganske fort, vi hadde det jo ganske så bra lenge, så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så har vi overnattet i det nye huset den første natta. Vi er sånne som bare må sove den første natta på et nytt sted. Skikkelig romantisk ble det med masse levende lys og fyr på peisen. Ikke like romantisk å få brannvesenet på besøk. Da vi satte på vifta når vi lagde middag utløst vi alarmen som gikk rett til dem, men da har vi i alle fall fått sjekket pipa. Hele nabolaget kom visst for å se på brann(bil)en, så jeg regner med at vi har blitt snakket om i går... Alarmen burde jo ikke ha vært der lenger liksom, men det var visst ikke mulig å stoppe den før avtalen gikk ut 1.november.

I dag har jeg vært på jobb igjen. Ikke like spennende dag i dag som sist. I dag har vi for det meste flyttet kontor. Greit at det er ryddet før jeg kommer og at jeg har fått ting der jeg vil ha dem (kommer sikkert til å flytte på en del ting, men for å flytte hyllene må jeg skru av dørene...). Skjønt, om jeg kommer til å finne igjen tingene når jeg trenger dem... En del av det vet jeg ikke en gang hva er! Folkene på jobb er i alle fall veldig trivelig, så det kan godt være at jeg kommer til å trives der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er vi endelig i gang med å pusse opp huset. Foreldrene min har kommet ned fra Trondheim for å hjelpe til som barnevakt og med oppussing. Selv har jeg drevet å malt tak de siste dagene. Det er kjedelig det! Og det verste var vel at vi var litt sånn "nja, det er vel ikke egentlig nødvendig, men det er jo greit å gjøre mens det er tomt da". Også viser det seg når vi begynner å male at takplatene er grå :overrasket: ikke rart det virker mørkt der (at alle lampene er borte hjelper nok ikke på den saken).

Denne uken er det to arbeidsdager, dvs den ene er kursdag, så den blir jo ikke helt "normal". Det blir kjekt å få lære noe nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Har dagene alltid gått så fort, eller har klokka begynt å gå raskere? Jeg burde jo vite at jeg er en (som sjampis så flott uttrykte det en gang) tidsklemme waiting to happen. Skjønt noen tidsklemme kan jeg nok ikke skryte på meg enda, det er bare snakk om prioriteringer.

Vi begynner å komme i orden i det nye huset. Det er fremdeles en del eske som ikke har blitt pakket ut, men dersom det kunne stå masse esker som ikke ble pakket ut forrige stedet vi bodde, så kan det sikkert stå noen måneder til også. Har masse bøker som skal inn på kontoret, men når kontoret ikke er ferdig oppusset... Blir liksom litt dumt å gjøre masse midlertidig.

Har kommet godt i gang på jobben, og trives faktisk ganske så godt. Er en del spennende oppgaver. Litt rolig enda, så får gjort unna en del ting som ingen andre har hatt tid til / giddet. (Er det god økonomi å ha masse datamaskiner stående på et lager mens de halveres i pris?? Prioritering!)

Nå nærmer det seg jul, og for første gang blir det jul i eget hus. Blir en del besøk, men det blir koselig! Oppdaget at vi faktisk hadde sju slag til jul også, men enda har vi ikke bakt pepperkaker (vi har sju former og bruker å telle de som sju egne slag ;)) En liten (stor) ryddesjau blir det nok før jul også, men for tiden er det mer fristende å sette seg ned i en stol og slappe av etter arbeidstid.

Motorola har begynt å reise seg nå. Så nå blir det ikke mye fred og ro. Hvorfor sitte når du kan stå? Og hvorfor stå når du kan få noen til å holde deg i hendene og gå rundt og rundt og rundt? Vi har kjøpt gåbil som forskudd på julegave til han da. Så nå løper han rundt med den. (Akkurat nå sover han da, men så ellers). Han har forøvrig funnet ut at vår seng er det beste stedet som finnes. Og mamma er den beste personen ( :)) Så det ender som regel opp med at han kommer inn til oss i løpet av natta. I natt holdt mannen på i to timer for å få Motorola til å sove inne hos seg selv. Først når han kom inn til meg ble det rolig... Vi må nok jobbe litt med det før barnehagestart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fort gjort det da, ja. Er visst bare jeg som fremdeles går inn i oversiktssiden...

Julebord med jobben i går. Ble ikke fryktelig sent ettersom jeg måtte ta siste toget hjem, men er likevel stuptrøtt i dag. Blir nok en tidlig kveld i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...