*Svima* Skrevet 10. oktober 2007 #41 Skrevet 10. oktober 2007 Jeg tar som regel telefonen, men hvis jeg er sliten og ikke orker å prate så lar jeg den bare ringe. Sender vanligvis en melding om at jeg ringer opp igjen seinere. Og jeg tar den IKKE når jeg ligger og sover, da får den bare ringe så mye den vil (unntatt hvis det er bestevenninna mi). Ellers så svarer jeg aldri når det er skjult nummer, for da er det enten telefonselgere eller mennesker jeg ikke vil prate med som håper å få svar når jeg ikke kan se at det er de som ringer.
Frigg Skrevet 10. oktober 2007 #42 Skrevet 10. oktober 2007 Tar ikke alltid telefonen. Hvis det er selgere så gidder jeg ikke, og de ringer jo vanligvis hver eneste kveld i en hel uke når de først har begynt! Gidder heller ikke å ta telefonen når det er skult nummer. Telefon med nummervisning er kjekt altså
Filur Skrevet 10. oktober 2007 #43 Skrevet 10. oktober 2007 (endret) .. Endret 5. september 2008 av Filur
Miel Skrevet 10. oktober 2007 #44 Skrevet 10. oktober 2007 Og til dere som ikke tar telefonen hvis dere ikke kjenner nummeret: dere må da være single, og uten barn siden dere kjenner alle nummerene dere ønsker å snakke med? Jepp. De eneste som ringer meg er foreldrene mine, venner og folk på jobben. (Oi, det hørtes plutselig veldig trist ut... Men seriøst, jeg kan ikke huske sist jeg ble oppringt fra et ukjent/skjult nummer, og det var en person jeg faktisk kjente og/eller hadde behov for å snakke med.)
Gjest lillagubban Skrevet 10. oktober 2007 #45 Skrevet 10. oktober 2007 Virker som det er noen som blir veldig ofte oppringt, det blir kanskje noe annet. Jeg har ikke hatt noe anrop verken inn eller ut siden søndag formiddag og da var det mamma som ringte. Så blir ikke "plaget" så mye av telefonoppringinger, kommuniserer mer med folk via internett og sms.
Meadow Skrevet 10. oktober 2007 #46 Skrevet 10. oktober 2007 Jeg synes det faktisk er litt befriende å kunne gjøre seg utilgjengelig noen ganger, ved å skru av telefonen eller lyden. Det er bare å legge igjen beskjed hvis det er noe, eller sende en sms. Lydløs-funksjonen har derimot en bakdel når det gjelder sms'er. Jeg glemmer hele telefonen innimellom, og glemmer fort å sette på lyden igjen. I går for eksempel hadde en venninne spurt om vi skulle finne på noe per sms i 19-tiden, mens jeg ikke sjekket telefonen før i 22-tiden da jeg skulle legge meg. Med det resultat at hun ble irritert på meg, og jeg måtte bare beklage. Jeg mente ikke å være uhøflig.
Gjest JM Skrevet 10. oktober 2007 #47 Skrevet 10. oktober 2007 Jeg siler telefonsamtaler, og tar telefonen når jeg har lyst. Legger ofte igjen mobilen hjemme også.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå