Gjest lillagubban Skrevet 9. oktober 2007 #1 Skrevet 9. oktober 2007 (endret) Heihei! Jeg tror kanskje jeg begynner å bli aldri å lite betatt, eller kanskje til og med forelska i en kompis av meg... Jeg er ikke typen til å bli forelska hele tiden, så når jeg først blir det er litt stort! Jeg føler meg som en skikkelig fjortis! Men så var det det, hvordan skal jeg gå fram nå da? Eneste personen jeg har vært forelska i før sjekket meg opp, men nå må jeg kanskje ta litt initiativ selv. Og DET er skummelt! Og så er det jo det om jeg burde gjøre noe med det i det hele tatt. Fyren det er snakk om er en i vennegjengen, vi går på samme høgskole og ses flere ganger i uka (vi er 21). Jeg er blitt skikkelig glad i ham, han er en veldig grei fyr, nesten altfor god for meg egentlig. Ganske vimsete, men det liker jeg. Han er også ganske sjenert, snakker ikke om "sånt" selv til bestekompisen sin (som er også en venn av meg, men får ingenting ut av ham, hehe), han har aldri hatt dame, har hatt sex en gang så vidt jeg vet (får vite masse rart når man har kompiser som insiterer på nødt eller sannhet i fylla, hehe). Altså ikke helt letteste person å komme innpå... Forrige helg hadde jeg bursdag og han her fyren og kompisen hans sov over hos oss (de gjør det en del fordi de bor et godt stykke unna byen). Siden kompisen hans klarte å slukne i senga mi, sov jeg og han jeg er interesert i sammen på dobbelt madrass og det ble litt kosing og tafsing. Kom litt overraskende på meg, og trøtte som vi var ble det ikke noe mer utover det, og vi har bare oppført oss som vanlig siden det. Vet ikke helt hva jeg skal legge inn i det heller, men hadde ikke hatt noe imot at det sjedde noe mer kjenner jeg :D Er det noe andre som har opplevd å bli forelsket i en kamerat? Kanskje noen, gutter eller jenter, som har litt tips til meg? Vet ikke helt hvordan man gjør dette, hehe Hilsen lillegubban, med mental alder på 13 1/2 år for tiden. skriveleif Endret 9. oktober 2007 av lillagubban
*Enigma* Skrevet 9. oktober 2007 #2 Skrevet 9. oktober 2007 Jeg har blitt forelsket i kamerater av meg 2 ganger. 1. gangen var det i min beste venn på det tidspunktet. Han var min sjelevenn, vi var veldig nære og jeg var så forelsket, men både han og jeg var sjenerte og jeg var livredd for å miste vennskapet vårt. Derfor var jeg veldig forsiktig når jeg flørtet. Vi var på masse overnattingsturer osv sammen gjennom en felles hobby, vi sov alltid ved siden av hverandre fordi vi begge likte å snakke sammen til vi sovnet. Litt natteravner begge to. Jeg pleide alltid å *kremt* "tilfeldigvis" krype tett intill han i "søvne". Til slutt ble jeg lei av å vente, og sa det rett ut. Det funket! Vi var sammen i 4 år. For ikke lenge siden ble jeg forelsket i en kamerat igjen. Denne gangen en jeg ikke følte meg like trygg på på samme måte. Vi var ikke like close, men vi rota nesten hver eneste gang vi var på fylla sammen. Det var veldig mye fram og tilbake mellom oss. Jeg var fryktelig usikker og visste aldri hvor jeg hadde han. Vi var venner og han likte meg jo, men hvor godt? Til slutt sa han at han trodde det var best at vi bare var venner. Han hadde tenkt masse og trodde ikke de følelsene han hadde for meg var nok, og jeg var knust. Kunne jo ikke vise det, var livredd for å miste han som en venn, men vi endte alltid opp med småkrangling i fylla etter dette. Mest fordi han ikke trakk seg nok tilbake til at jeg visste hvor jeg hadde han. Han gjorde det ikke klart nok at han virkelig ikke ville noe mer. Til slutt så rant alt ut av meg i fylla, og ting ble aldri det samme igjen. Nå begynner vi å finne tilbake til noe av det samme vi hadde før, uten rotinga. Det jeg vel prøver å si er at du må forsøke å finne ut hvor mye du virkelig vil dette. Er du villig til å risikere å ødelegge et vennskap for å kanskje ende opp med en aldeles fantastisk person som er helt riktig for deg? Du bør nok gå litt forsiktig fram og kanskje forsøke å få han på tomannshånd. Er han en rimelig god venn så burde det jo ikke være noe galt å spørre han om han blir med på kino eller en kaffe? Men ikke antyd at du vil noe mer før du selv vet litt mer hva du faktisk vil, og før du vet litt mer om hva han føler for deg.
Gjest lillagubban Skrevet 9. oktober 2007 #3 Skrevet 9. oktober 2007 Takk for veldig bra svar, Enigma, du har helt rett i at dette er noe jeg må tenke nøye om. Det er gøy og spennede å være forelska, men det er andre ting å ta hensyn til. Jeg og han her er ikke så close som nr1en din, men han er veldig god venn med flere av mine beste venner, så jeg vil absolutt ikke ødelegge noe. Vi har vært en del på tomannshånd, men det virker som vi begge har bestemt oss for å late som ingenting og bare snakke om ting vi interesserer oss for, smile, klemme og være hyggelige. Så tror jeg skal bare fortsette med det foreløpig. Har jo ikke hastverk.
Gjest lillagubban Skrevet 14. oktober 2007 #4 Skrevet 14. oktober 2007 Hehe, jaja, jeg hører ikke på meg selv ihvertfall. Det ble litt mer med han her i helga, så begynner å komme litt forbi bare venner nå kjenner jeg. Herlig fyr, og han sjekket meg opp helt av seg selv, og vi fikk snakka litt igår så virker om han er interessert. Får se hvordan det går! Krysser fingrene for oss!
Gjest lillagubban Skrevet 15. oktober 2007 #6 Skrevet 15. oktober 2007 Takk Lurer bre litt på hvordan det skal gå fra her. Må nesten ha en "date" en dag føler jeg, sånn det er nå ses vi bare når vi er sammen men en haug andre venner, og da er det litt vanskelig å plukke opp tråden fra søndagsmorgen... Og både ham og meg bor i kollektiv med gode felles venner av hverandre, så går ikke å dra hjem til hverandre for å være alene. Men jeg har aldri datet før, så får lete litt etter ideer her på KG. Blir litt dølt å bare gå på kino, spesielt med den dårlige kinoen vi har her i byen, hehe. Tipper det blir litt reprise på onsdag/torsdag/lørdag når vi skal på byen igjen, men er for teit å bare være sammen når man er full
wishingitwas Skrevet 15. oktober 2007 #7 Skrevet 15. oktober 2007 Ha spillekveld. Meld dere på pardanskurs. Hihi. Eller en eller annen aktivitet dere to sammen. Lag middag sammen - mye bedre enn å bare spise den sammen, veldig sosialt. Dra på shopping sammen - høres ikke så romantisk ut i utgangspunktet, men noe av det mest vellykkede jeg gjorde for å kapre inn eksen. Man blir kjent, og det dukker hele tida opp nye ting å snakke om i neste butikkvindu. Bowling. Ost og vin. Reise sammen til større by, hvis jeg forsto det sånn at dere bodde et mindre sted? Dra på fornøyelsespark sammen. Dra på utstilling eller teater eller noe slikt (spørs hvilke interesser dere har). Konsert? Det er også helt fantastisk romantisk nesten uansett. Var på hiphopkonsert med en annen eks før vi blei sammen.
Gjest lillagubban Skrevet 16. oktober 2007 #8 Skrevet 16. oktober 2007 Tusen takk for fine tips! Noen av disse vil vi nok ikke få til uten at felles venner henger seg på, i en liten by ender alle opp på samme sted, hehe. Men skal prøve videre, håper sånn dette ordner seg!
Gjest lillagubban Skrevet 21. oktober 2007 #9 Skrevet 21. oktober 2007 Huhu! I går var vi faktisk å bowla, det vil si, en felles kompis av oss ville bowle og tilfeldigvis var det oss to som ble med Men koselig var det. I kveld traff vi hverandre ute på byen, han var ganske full og jeg måtte låne ham penger og hive ham på en buss hjem.. Men han ba meg ut på date på onsdag! :) Det blir litt merkelig, men gleder meg
Gjest Veronica Mars Skrevet 21. oktober 2007 #10 Skrevet 21. oktober 2007 Oi, for en koselig tråd! Er gøy å lese om folk som er nyforelsket! Man kan godt gjøre helt hverdagslige ting sammen på date som er nevnt over her, lage middag sammen, rusle i butikker, eller bare gå en helt vanlig tur. Lykke til på date, dere finner nok på noe gøy. Hold oss oppdatert da!
Gjest lillagubban Skrevet 22. oktober 2007 #11 Skrevet 22. oktober 2007 Hu, nå er jeg bare nervøs. Så skummelt å være forelska, og så er det så mye som kan gå galt! Huff, tenk om han ikke liker meg, tenk om vi ikke passer sammen. Og jeg vil ikke på date, det virker så skummelt, jeg vil bare ligge på sofaen sammen med ham å være glad og ha det koselig. I dag traff jeg ham såvidt på bussen og i kantina og han var blid og koselig og søt som vanlig. Vinker og smiler. Han sa vi skulle snakkes nærmere om når og hvor vi skulle møtes men tør liksom helt ta det opp med ham når vi treffes, også er det jo alltid så mange andre der. Vanskelige greier og føler meg ihvertfall som om jeg går på ungdomsskolen nå!
miss_fergie Skrevet 22. oktober 2007 #12 Skrevet 22. oktober 2007 Gud så spennende Jeg er helt ærlig misunnelig! Nyt det, ikke tenk så hardt på alt mulig. Det er nemlig da det går galt
Gjest lillagubban Skrevet 23. oktober 2007 #13 Skrevet 23. oktober 2007 (endret) Jeg kom tidlig på skolen idag og vi hadde lunsj sammen i kantina bare vi to. Men tørr fremdeles ikke plukke opp noen tråder eller bevege meg ut på utrygg grunn.. Blir bare snakk om ditt og datt, men koselig det da. Og vi er ihvertfall blitt enige om at hvis man skal bli spist på av en dinosaur er det best å ofre en fot først. Han er sånn ca verdens søteste. Nå skal han en langhelg på ferie med brødrene, så spørs om det blir noe mer før til neste uke da igjen. Gud så spennende Jeg er helt ærlig misunnelig! Nyt det, ikke tenk så hardt på alt mulig. Det er nemlig da det går galt Takk for at du minner meg på det, for det er helt sant! Endret 23. oktober 2007 av lillagubban
Gjest lillagubban Skrevet 23. oktober 2007 #14 Skrevet 23. oktober 2007 Hm. I morgen skal han på forestilling på kvelden og fri på dagen,og antydet til at han ville henge litt med meg på dagen (jeg sa jeg skulle ut å ri og han sa han kanskje kunne være med hvis det passet). Overimorgen reiser han vekk til over helga. Så hvis jeg ikke hører noe fra ham i morgen formiddag, burde jeg sende en meldig å spør om han vil finne på noe før han drar, eller blir det for desperat? Æsj, nå tenker jeg for mye igjen!
Aftenvandrer Skrevet 25. oktober 2007 #16 Skrevet 25. oktober 2007 Og så skjedde det noe du ikke direkte mislikte? Håper det går veien for dere. Hadde en venninne av meg likt meg så godt som du liker ham, ville jeg definitivt likt å vite det.
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2007 #17 Skrevet 26. oktober 2007 Og så skjedde det noe du ikke direkte mislikte? Håper det går veien for dere. Hadde en venninne av meg likt meg så godt som du liker ham, ville jeg definitivt likt å vite det. Det går vel begge veier. Venninnene dine skulle vel gjerne likt å vite om du liker dem også...
Gjest lillagubban Skrevet 26. oktober 2007 #18 Skrevet 26. oktober 2007 Nå har vi ihvertfall fått fram at vi liker hverandre og gjerne vil det skal skje mer begge to Og han lovde at etter han var tilbake fra tur i helgen skulle det "bli noe mer seriøst". Jeg er kjempeglad Men fremdeles litt redd for at ting skal gå galt... Men iiii! Jeg gleder meg sånn til etter helgen!
Gjest lillagubban Skrevet 31. oktober 2007 #19 Skrevet 31. oktober 2007 Jeg har vært syk siste dagene så har ikke skjedd så mye nytt; vi hadde en liten "date" hos ham på mandag som var koselig, men i dag og igår har jeg vært for syk for å utsette ham for meg. Det som er litt dumt er at han er ikke akkurat så veldig frempå av seg, så jeg blir litt usikker på hva han vil. Det er alltid jeg som må foreslå eller hinte om å finne på noe. Det hadde ikke skadet om han tok kontakt først av og til, om så bare for å spør hvordan jeg har det og ønske meg god bedring. Med noen andre hadde jeg "tatt hintet" for lenge siden og antatt han ikke var interessert, men siden jeg kjenner ham vet jeg jo at han er litt sjenert så jeg lar det stå til. Gidder ikke å bare snu om å være "hard to get" ovenfor ham heller, det blir liksom for dumt.
wishingitwas Skrevet 31. oktober 2007 #20 Skrevet 31. oktober 2007 Jeg liker ikke i utgangspunktet å date, for jeg synes alt blir så ukomfortabelt når det er planlagt. Prøver heller å fikse det sånn at vi kan møtes med venner og sånn først. Men har jeg hatt et dårlig møte, så gir jeg det opp. Jeg kjenner tiltrekning ganske umiddelbart
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå