hemmeligbrud Skrevet 6. april 2003 #1 Skrevet 6. april 2003 Ja dette valget står vi mellom. Jeg er så livredd for å angre med om jeg velger kappellet fremfor kirken.....Kappellet er syvkantet, med høyt spir og pent innvendig, men det er jo ikke utsmykket på samme måte som en kirke. Dessuten er det ikke like lang vei å gå opp (en fordel kanhende når det er min da fire år og åtte mnd gml sønn som skal følge... ). Og vi kommer desverre rett inn i kappellet fra døren og det blir jo ikke så greit å ordne alt sammen uten at alle ser det. Kanhende vi kan få stengt av med noen gardiner eller så. Om vi får barokksalen vi vil ha er den på samme området, bare tre hundre meter unna og det er kjekt. Pene utebilder får vi tatt i den nydelige parken også. Men kirken er jo ikke så langt unna at vi ikke kan kjøre til lokalet etterpå. Og bildene kan vi ta da....Presten kan følge oss til kirken selv om han ikke er ansatt der. Hm... Det er ikke lett....Men vi må ikke strengt tatt bestemme oss nå, men datoen er mer eller mindre bestemt med hensyn til presten og da er det dumt å ikke reservere kirken om vi vil ha den. Selv om det ikke er før august neste år, er det kjedelig om kirken blir "borte" for oss om vi vil ha den. Kappellet står der til vår disposisjon...... Jeg er ganske fersk på dette med bryllupsplanlegging, så tankene kverner hele tiden. Jeg har så lyst til at noen skal spille og synge yndlingssangen min på piano til mannen min, men selv om jeg har kjent maaaaange som synger og spiller har jeg ikke så god kontakt med de nå og føler ikke at jeg kan be noen om å gjøre det.....Ikke uten å betale i alle fall. Blir det rart tror dere om det blir "min" overraskelse til mannen min etter vielsen at noen synger sangen for han i kirka? Det er en popballade, men det kan man jo bruke i kirka....??!! hadde tenkt til å synge selv, men det tør jeg ikke allikevel.....
'Lilly' Skrevet 6. april 2003 #2 Skrevet 6. april 2003 For meg virker det litt som du lener mest mot å bruke kirken.... Tar jeg feil da? Fordelene med kapellet var at det ikke ble så langt å gå + at det lå nærme festlokalet.... Var det noe mer?? Jeg synes kanskje at det var flere negative ting om kapellet enn om kirken, så jeg personlig ville gått for kirken. MEN jeg er jo ikke deg, og jeg vet ikke hva som står høyest på prioriteringslisten n.d.g. praktiske ting.... Lykke til. Håper du får litt mer vettuge svar enn det jeg hadde å komme med......
Lula Skrevet 6. april 2003 #3 Skrevet 6. april 2003 Jeg synes det er koseligst med et lite lokale (liten kirke eller kapell). Da fyller gjestene store deler av lokalet, og det ser fullt ut. I bryllup i store kirker, synes jeg det ser så stusselig ut med gjester kun på de forreste radene, og bruden må gå gjennom en "tom" kirke før hun kommer frem.
Gjest Helenius Skrevet 7. april 2003 #4 Skrevet 7. april 2003 Jeg er enig med Lula i at en liten kirke eller kapell er trivelig fordi det blir fullere! Det viktigste i kirkerommet er ikke utsmykningene, men det som skjer der inne. Og så kan man jo eventuelt pynte fint med blomster etc. Men om du er redd for å angre om du tar kapellet, men ikke vil angre dersom dere velger kirken, så burde du jo ta kirken, spør du meg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå