Gå til innhold

Tale til mannen.


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg kjenner en dame som er kjempeflink til

å skrive taler(jobber med det). Jeg har lyst til å be henne

skrive talen for meg, veldig grei måte å gjøre det på, samt at jeg vet jo at den blir

fin. Problemet er imidlertid at jeg har dårlig samvittighet for at den ikke er selv-

skrevet, og for at den da kanskje blir "flottere" enn brudgommens( selv om den

jo er ekte, og ingenting er bedre enn det)

Er også redd for at han skal bli underlegen om talen min blir veldig bra.

Hva syns dere, er det en unødvendig sak på ha dårlig samvittighet for?

Håper på svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det blir på en måte du som må skrive talen alikevel, selv om du får hjelp til formuleringene. Du må jo informere henne om hvile episoder du har lyst til a nevne, hvilke egenskaper du setter pris på ved din mann, hvordan dere er sammen og alt det der. Det er det jo du som er ekspert på! Hun hjelper deg til å få flyt og til at formuleringene blir bra.

Du bør, etter min mening, da, være forsiktig med for mange klisjeer og sånne "knep" profesjonelle sang- og taleskrivere bruker i alle bryllupstaler. Hvis du er påpasselig med at det blir ekte og personlig, at det passer til deg, tror jeg du ikke trenger å bekymre deg. Hvis mannen din ikke er vant til å skrive og å holde tale, får han sikkert hjelp han også... Og det er jo ikke ment som noen konkuranse mellom dere.

Lykke til!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si at jeg synes du skal skrive en slik tale selv, uten hjelp fra proffe. Selvfølgelig kan man få hjelp underveis (jeg tenker da venner/familie el.l.), men synes at det personlige i en slik tale er veldig viktig og at man derfor bør bruke sitt eget språk og egne formuleringer.

Jeg tror en slik tale vil høres bedre ut for brudgommen og gjestene, enn en "proff-skrevet" tale.

Men det er nå min mening.

Enkelt er det ikke i alle fall!! Det må jobbes med og modne litt.

Lykke til, uansett hvordan du velger å gjøre det. icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriv for all del talen selv! Dette skal jo være en personlig tale hvor du selv setter ord på ting ved brudgommen og forholdet deres!

Jeg hadde selv blitt utrolig såret og skuffet dersom jeg oppdaget av min kjære hadde fått noen til å skrive tale for seg! Da er det jo ikke lengre hans "kjærlighetserklæring" han gir meg.

Bruk fantasien og skriv noen ord selv. Det trenger jo ikke være så langt, men det er iallefall DINE ord!

Benytt gjerne venner og familie for innspill.

[ Dette Innlegg er endret av: Mines den 2002-04-04 09:14 ]1212[ Dette Innlegg er endret av: Mines den 2002-04-04 09:15 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg er ikke noen flink taler selv så jeg har bestemt meg for å finne et flott dikt som jeg skal tilegne min kommende mann.

16 dager igjen12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20. April

Flott ide, tror jeg skal gjøre det samme. Mitt problem er at jeg kommer til å begynne å gråte hvis jeg holder tale. Jeg tror det blir lettere om jeg heller leser et dikt.

Har du noen forslag, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Mines: Jeg skal ta en tur inn på biblioteket og høre om de har noen bøker med flotte dikt som passer seg for en elskede. Jeg kjøpte ei lita diktbok til ham her for noen år siden som heter Jeg Elsker deg og der står det så mange flotte dikt. Jeg skal først se i den icon_smile.gif har den med meg i dag icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vet du hva? De aller fleste srkiver faktisk ikke talene eller sangene sine selv? Jeg synes fint du kan få noen andre til å skrive tale for deg, men la det for alle del være noen du kjenner og ikke noen som driver med dette som business. Talene kan bli veldig personlig da også.

Sanger kan også bli personlig om andre skriver dem for en og det er mye bedre enn de sangene som man finner på nettet og som kan bli brukt i hvilket som helst bryllup. Jeg hater sanger der man kun bytter ut navn også passer sangen uansett. Ikke noe hyggelig om man plutselig har helt lik sang som brudeparet hadde i det forrige bryllupet en var i!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...