Aurela Skrevet 8. oktober 2007 #1 Skrevet 8. oktober 2007 Hei!! Jeg har hørt at man burde gå til gynekolog ca hvert annet år og etter fylt 18-20. Vet ikke hvor mye det stemmer og bare lurer.. Burde man gå til gyn om det ikke er noen spesielle grunner til det?? Bare lurer, kanskje jeg burde gå om noen år, men ser ikke helt grunnen, selvom det sikkert er smart.. (ja, selvmotsigende )
Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2007 #2 Skrevet 8. oktober 2007 Hei!! Jeg har hørt at man burde gå til gynekolog ca hvert annet år og etter fylt 18-20. Vet ikke hvor mye det stemmer og bare lurer.. Burde man gå til gyn om det ikke er noen spesielle grunner til det?? Bare lurer, kanskje jeg burde gå om noen år, men ser ikke helt grunnen, selvom det sikkert er smart.. (ja, selvmotsigende ) Jeg er 21 nå. Legen min sa jeg ikke trengte å gå til gynekolog før jeg nærmet meg 25.
Merneith Skrevet 8. oktober 2007 #3 Skrevet 8. oktober 2007 Jeg er 21 nå. Legen min sa jeg ikke trengte å gå til gynekolog før jeg nærmet meg 25. Hvis en ikke har sex med en ny partner, har noen spesielle plager eller hvis en ikke er bekymret for celleforandringer så er det statistisk sett liten grunn til å ta gynekologisk undersøkelse før fylte 25. Og du trenger ikke å gå til gynekolog heller. En allmennlege fikser en vanlig GU. Billigere.
Gjest =tentacle= Skrevet 8. oktober 2007 #4 Skrevet 8. oktober 2007 Viktig å sjekke seg for kjønnssykdommer om det kan være aktuelt, ellers er celleprøveprogrammet hovedsaklig for de fra 25 og opp, da hvert 3. år så lenge prøvene er fine, oftere hvis de ikke er det. Allmennlegen fikser det hvis det er ok for deg. Det er ikke bare positive konsekvenser av å starte tidligst mulig med celleprøver. En del får behandling som skader livmorhalsen, og kan få problemer med det senere, mens de yngste har liten sjanse for at forandringene faktisk skal utvikle seg til kreft.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå