Gå til innhold

Tegn på sopp eller urinveisinfeksjon?

Fremhevede innlegg

Gjest Jente 17 år
Skrevet

Hva er symptomene på underlivssopp egentlig?

Har i det siste hatt litt vondt. Svir og klør.

Har gått på antibiotikakur i nesten 3 mndr nå, så det kan jo være at jeg har fått sopp pga det, siden jeg leste en plass at en kan få det lettere hvis en har gått på antibiotika?

Vet også stramme bukser, og hva du har av undertøy påvirker også?

Hvis det ikke er sopp, kan det være urinveisinfeksjon?

Hva er symptomene på det ?

Hvis det er sopp, da er det reseptfrie behandlingsmetoder på apoteket ikke sant?

Uansett hva det er så gruer jeg meg til å gjøre noe med det :sjenert: Føler meg passe idiot når slikt skjer(har ikke skjedd akkuratt dette).. :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Gjest Moncler
Skrevet
Hva er symptomene på underlivssopp egentlig?

Har i det siste hatt litt vondt. Svir og klør.

Har gått på antibiotikakur i nesten 3 mndr nå, så det kan jo være at jeg har fått sopp pga det, siden jeg leste en plass at en kan få det lettere hvis en har gått på antibiotika?

Vet også stramme bukser, og hva du har av undertøy påvirker også?

Hvis det ikke er sopp, kan det være urinveisinfeksjon?

Hva er symptomene på det ?

Hvis det er sopp, da er det reseptfrie behandlingsmetoder på apoteket ikke sant?

Uansett hva det er så gruer jeg meg til å gjøre noe med det :sjenert: Føler meg passe idiot når slikt skjer(har ikke skjedd akkuratt dette).. :tristbla:

Det er ingen grunn til å grue seg til å behandle sopp. Dette kan jo gjøre uten å snakke med lege først. Om det klør er det mest sannsynlig sopp så du kan jo kjøpe en behandling på apoteket og følge anvisningen. Blir det ikke borte så kontakter du lege. Du kan jo forsåvidt kontakte lege uansett for sikkerhets skyld, men om du ikke har så lyst til dette er det helt ufarlig å ta en behandling på egenhånd.

Gjest Jente 17 år
Skrevet
Det er ingen grunn til å grue seg til å behandle sopp. Dette kan jo gjøre uten å snakke med lege først. Om det klør er det mest sannsynlig sopp så du kan jo kjøpe en behandling på apoteket og følge anvisningen. Blir det ikke borte så kontakter du lege. Du kan jo forsåvidt kontakte lege uansett for sikkerhets skyld, men om du ikke har så lyst til dette er det helt ufarlig å ta en behandling på egenhånd.

Hehe.. Okei, jeg syns dette er megaflaut, men det både klør og svir, og jeg føler jeg må på do hele veien, men jeg må jo ikke det i det hele tatt :sjenert:

Er det dyrt med slik behandling?

Hvilke produkter har de? (greit å vite så slipper jeg å spørre de i apoteket, synst det er flaut jeg..)

Skrevet

Canesten heter det, det får du kjøpt reseptfritt på apoteket. Kjøp kombinasjonspakning (med vagitorie og krem). Husker ikke hvor mye det koster, kanskje 100-150 kr?

Det hjelper virkelig. Husk at det er utrolig vanlig, de aller fleste får soppinfeksjon innimellom av forskjellige grunner.

Gjest lissi32
Skrevet

Urinveisinfeksjon kjenner du ved at det svir noe sinnsykt når du tisser. Dette er forferdelig vondt og bør behandles med antibiotika. Jeg anbefaler en kanestenkur, som er helt ufarlig. Går dette ikke bort da kan du kanskje ha klamydia?

Gjest Jente 17 år
Skrevet

Ikke for å være sutrete 17 åring, men æææ.. Gikk inn på felleskatalogen.no, og søkte på canesten og pevaryl depot, de der greien som du skal føre inn i skjeden så stress ut(jada.. jeg får ikke til tamponger en gang, så dette gruer jeg meg til)..

Men leste på symptomene, og de stemmer som en prikk.. Uheldigvis, siden jeg sliter med å få til tampong, hvordan i allverden skal jeg få til dette her vet jeg ikke :tristbla:

Urinveisinfeksjon kjenner du ved at det svir noe sinnsykt når du tisser. Dette er forferdelig vondt og bør behandles med antibiotika. Jeg anbefaler en kanestenkur, som er helt ufarlig. Går dette ikke bort da kan du kanskje ha klamydia?

Klamydia smitter kun gjennom sex trodde jeg?

Så det tviler jeg på(er jomfru :) )

Skrevet

I verste fall kan du forsøke bare Canesten krem. Jeg har en tube liggende som jeg tyr til når behovet melder seg -heldigvis veldig sjelden- og det pleier faktisk å være nok. Jeg smører så godt jeg kan før jeg legger meg, så får det virke over natten.

Gjest Moncler
Skrevet

Vagitoriene som du skal føre opp i skjeden er mye lettene å sette inn enn tampongen. I tillegg følger det med en plastikkdings som hjelper deg til å få det inn, så det blir neppe noe problem. De som jobber på apoteket ser at folk kjøper detter hver dag! Lykke til!

Gjest Jente 17 år
Skrevet

Hvor lenge kan en gå med sopp ubehandlet?

Er det farlig å vente lente?

Gjest Jente 17 år:-)
Skrevet

Hei, at jeg lurer på en ting, idag har jeg ikke hatt vondt, det har heller ikke klødd og jeg har ikke lagt merke til noen ting, er det mulig at jeg bare hadde et sår eller noe slikt som gjorde at det svei og klødde, og at det ikke er soppinfeksjon?

At det var kvise eller noe slikt(hehe..de popper jo opp over alt ellers, hvorfor ikke der?), for det gjør jo vondt vanligvis?

:sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...