Gå til innhold

hemorider... :(

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kan noen fortelle meg hvordan det foregår når en skal operere vekk hemorider? Må jeg på sjukehus eller fikser jeg det hos legen? bedøvelse? Sjukemelding etterpå? vondt? borte vekk, for godt??

oioi pinlig pinlig

setter stor pris på svar. :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Fil_*
Skrevet

Jeg har operert bort hemmorider. Hemmoridene var på innsiden av endetarmen. Fastlegen henviser deg til undersøkelse hos en spesialist. Der ble jeg undersøkt på en benken (som ved gynekologisk) og fikk plassert strikk rundt hemmoridene som skulle fjernes. Etter noen dager forsvant de av seg selv. Merket at de forsvant ved at jeg blødde litt når jeg satt på do og gjorde fra meg. Det var ikke vondt.

Det verste er vel å ligge å spike på benken og tenke på at nå skal de kikke inn i, ja....rumpehullet. Med flombelysning. Men det beste er å ha litt humor med seg når man går til undersøkelse. Jeg tenkte at rompa mi er vel rene barnerompa i forhold til mange av de andre rompene legen har kikket på (hårete gamle gubberumper). Ta det med godt humør, det er veldig vanlig med hemmorider, men kanskje ikke akkurat det man snakker om ved lunsjen.

Gjest gjesten---
Skrevet

mine h.... er på utsiden, en lang stor klump...

hvor mye koster en sånn operasjon, forsvinner de helt?

hater når vi skal ha sex, at typen skal se..fysjj

Gjest Gjest_meg_*
Skrevet

Mammaen min har hatt hermorider i perioder etter hun fødte min siste bror, å leste engang et kjerringråd om å ha en kålbit (hodekål) mellom rompestumpene en stund (usikker på hvor lenge det var).. å da trekte de visst seg inn igjen.. Hun tyr til dette hele tiden, å det funker visst veldig bra :) Om dette hjalp, er ikke ekspert på dette.. men kanskje verdt å prøve.. :)

• 2 måneder senere...
Skrevet

ett tynt lag honning på hemorioden hjelper. PS! lurt å bruke et tynt truseinnlegg i trusa så d ikke blir så klissete

• 2 måneder senere...
Gjest Gjest_Thomas_*
Skrevet
Kan noen fortelle meg hvordan det foregår når en skal operere vekk hemorider? Må jeg på sjukehus eller fikser jeg det hos legen? bedøvelse? Sjukemelding etterpå? vondt? borte vekk, for godt??

oioi pinlig pinlig

setter stor pris på svar. :sjenert:

En hemoroide operasjon foregår på fler måter. dette er avhengig av størrelse og type hemoroide. dette er noe som gjøres på sykehus.

Det Norske Hemoroidesenteret på www.hemoroider.no informerer mer om dette for de som synes dette er pinlig, og ikke tør snakke med andre om.

lykke til.

• 2 år senere...
Skrevet

hei.

jeg ser litt av det dere har skrivd og har litt av samme problem.

fødte en gutt for 7mnd siden og etter det har jeg hatt vondt for avføring både før og etter. men har ikke noen form for vorter eller noe. bare vondt, vet noen av dere om det er hemorider. har ikke vært hos legen og skal prøve en krem nå men har ikke fått noen virkning enda.

Skrevet

før og etter jeg har vært på do. har ikke hatt plager før fødsel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...