Gå til innhold

Gullkorn fra barnemunn


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Solgløtt

Hei, fikk så lyst til å fortelle om noen morsomme strofer fra barna mine, som jeg har skrevet opp i en bok. Er det flere som har slike gullkorn, så kom med dem!

"Hilde, 2 1/2 år (hun snakket allerede da hun var 1 1/2 år!):

Vi satt og spiste frokost, og hun var veldig treg. Jeg maste og maste, og ble etterhvert mektig irritert, og sa: Nå må du bli ferdig med å spise snart! Nå er jeg så drit lei (beklager uttrykket!) av å vente på deg!

Hun tygger litt, lener seg fremover og sier: Hei Mamma. Er du lei av å drite? :ler:

"Anita", 8 1/2 år: Vi spilte høy musikk. Vi bodde rett ved siden av en gård, og var veldig plaget av fluer. Anita kommer bort til meg med en flue hun har slått i svime, og spør: Mamma, skal jeg sprenge øra på'n? :hoho: Hvorpå hun gikk bort til den ene høyttaleren og la flua oppå den.

"Hilde" 6 1/2 år: Min søster og svoger hadde vært separert, søster'n og barna hadde bodd et annet sted og svoger'n i felles hus. Nå hadde de nylig flyttet sammen igjen, og dette visste ikke Hilde. Jeg fortalte henne det da vi var på vei for å besøke dem. Hilde sa: Å, nå skal jeg takke Gud for at han har gjort så tante har flytta tilbake igjen! For det er Han som styrer følelsene til tante sånn at hun vil flytte tilbake til onkel.....! :sjarmor:

Kom igjen folkens, det finnes sikkert flere slike historier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lillebror var 3 år og hadde akkurat lagt seg da mamma kom inn for å si godnatt. Hun hadde på seg sko og jakke så bror skjønte at hun skulle handle og spurte om ikke hun kunne kjøpe Ekstra til han. Mamma sa at det var alt for sent og at han ikke kunne få tyggis nå. Da begynte han å gråte og sa med tynn stemme "jammen, eg har jo so forferdeleg syreangrep på tennene!".

Hva reklame gjør med barn :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Barn er bare helskjønne da! De er så ærlige og rett fram, så det dukker alltid opp noen små gullkorn fra de søte små :ler:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gotthard

satt og bygde by i sandkassa i barnehagen her forige dagen , så sier jeg "nå kom det liksom en kjemmpe og skulle gå i byen " hvorpå den ene gutten sier "da vil jeg hete kjemmpe irretert" :hoho:

en gutt i barnahagen slår ei jente , jeg lurte på hva han dreiv med nå og får en brukbar forklaring "jo du forstår at jernen min tokk seg en pause så da gjorde armen slik den ville".. :hoho:

jentungen skulle forklare om ekorn..."ekorn spiser løver" jeg lurte da fælt på hvordan hun komm fremm til det " jo når en løve dør blir den til gress og trær vokser i gress og på træra vokser det kongler som ekorn spiser"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå.. dette er moro. Tror jeg egentlig har tusen historier om min datter som er utrolig frittalende. Men her kommer høydarene:

Hun var ca. 3 år og ville ikke høre etter meg. Jeg spurte i ren fortvilelse: "Sanna, hva har du fått ørene dine til?" Hvorpå hun troskyldig kikker opp på meg og sier: "Q-tips"!!

:ler:

Så var hun i kirken sammen med barnehagen før jul da hun var 3. Presten hadde henvendt seg til henne som da satt på fremste benk. "Kjenner du Jesus"? Hadde han sagt til henne. Da svart hun i en kvitrende tone: "neida, men kjenner du Karius og Baktus?" :ler::ler:

Hører med til historien at hun var veldig opptatt av Karius og Baktus den tiden, og nettopp hadde vært på teater og sett disse.

Ja disse barna.... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest salma

Datteren min er en bestemt ung dame. Som fire-åring: "Mamma, hvis jeg og du krangler, så er det nok best at JEG bestemmer her!" Bare å høre etter, da! :wink:

Som tre-åring: "Når menneskene går på skøyter må de ikke ha vinger på ryggen, for da flyr de uti vannet...." Lurer litt på hvor den kom fra... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min lille 4-åring kommer også stadig med gullkorn, men her en dag kom hun med en som var ganske dyp:

Vi var på vei til barnehangen da hun plutselig sier; du mamma - ikke sant at hvis man tenker på noe, og så gjør det, så slutter man å tenke på det...........??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, må slenge meg med her jeg..

Niesa til samboeren min hadde vært på besøk hos sin mormor da det plutselig detter ut av henne: Vet du hva? Mamma har fine faste pupper. Men du, du har så slappe pupper du at snart dør de å faller av! :hoho: Det hadde ikke vært helt lett og holde seg alvorlig da nei!!

En annen gang hadde hun sagt om sin farfar. Når man blir gamle så blir man bare mindre og mindre, bare se på farfar, han krymper så fælt at nå er han snart baby igjen!! :lol:

Den jenta der har sagt så mye rart at man kunne skrevet bok om det!! He he.. Moro med barn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Ja Unger sier mye rart til tider.

Jeg passet ei jente og hun maste så om IS.Jeg sa at jeg har ikke penger på meg nå.Har du Kort spurte hun meg? Bankort det? Ja for da er da bare å gå å kjøpe oss litt mer penger :roll:

koldbruna :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...