Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2007 #1 Skrevet 8. oktober 2007 Har hatt en flekk på baken i et par måneder som jeg ikke har tenkt noe særlig over. Nå har det dukket opp en liknende på låret, og jeg har fått studert den tilstrekkelig til at jeg vil tro det er ringorm. Ser ut til at den på baken har nesten forsvunnet av seg selv, og har vurdert å la den jeg har nå are gå over av seg selv. Men greit å se om jeg får det bort. Smører meg med tetreolje, men om det mot formodning ikke skulle hjelpe hva er alternativene da? Canesten har jeg tidligere reagert ekstremt på, så den er ikke aktuell. Og hvor smittsomt er dette egentlig? Har ikke hørt samboeren min har sagt noe, men så tviler jeg på at han hadde registrert noe så bagatellmessig.
Bokormen Skrevet 8. oktober 2007 #2 Skrevet 8. oktober 2007 Den vanlgiste behandlingen mot ringorm, er Lamisil, så du kan jo prøve denne istedet for Canesten? Er også mange andre midler du også kan bruke. Ringorm smitter lett ved direkte kontakt, så du får følge med på mannen, og evt behandle han og Om du er usikker på om du vil tåle Lamisil, er det vel bare å ta en tlf til legen og få råd der? Du kan lese mer her, eller google ringorm selv. Tar mye kortere tid enn å vente på svar her
Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2007 #3 Skrevet 8. oktober 2007 Den vanlgiste behandlingen mot ringorm, er Lamisil, så du kan jo prøve denne istedet for Canesten? Er også mange andre midler du også kan bruke. Ringorm smitter lett ved direkte kontakt, så du får følge med på mannen, og evt behandle han og Om du er usikker på om du vil tåle Lamisil, er det vel bare å ta en tlf til legen og få råd der? Du kan lese mer her, eller google ringorm selv. Tar mye kortere tid enn å vente på svar her Underlig at han ikke har blitt smittet. Har vel hatt dette i et par måneder nå, og om det er særlig lettsmittet så burde han sett ut som en eneste stor flekk. Men lurer på om det er pga at jeg har hatt mye stress og dårlig imunforsvar som gjør at dette har fått festet seg. Pussig, googlet litt selv og det jeg fant var Canesten og Daktacort Har sikkert kjørt et dårlig søk Lege kommer jeg neppe til å kontakte med det første pga dette. Er en 10 år siden jeg prøvde Canesten, og jeg har i tillegg byttet lege. Han jeg har nå har jeg aldri sett. Så om jeg tåler Lamisil eller ei er det uansett neppe mulig for de å svare på i større grad enn de kan på apoteket. Og med tanke på at jeg knapt oppsøker lege når det er noe som virkelig plager meg så skal det mer til enn en liten rar flekk Men Lamisilen ser ut til å være reseptfri, så jeg kan nå prøve om ikke tetre tar det. Takk for tipset
Gjest Lykkeliky Skrevet 8. oktober 2007 #4 Skrevet 8. oktober 2007 Du kan lese mer her, eller google ringorm selv. Tar mye kortere tid enn å vente på svar her Jeg har altid trodd at ringorm faktisk var en slags liten orm/mark, jeg Da har jeg lært noe nytt i dag og!
Bokormen Skrevet 8. oktober 2007 #5 Skrevet 8. oktober 2007 Jeg har altid trodd at ringorm faktisk var en slags liten orm/mark, jeg Da har jeg lært noe nytt i dag og! Ja, ringorm høres jo utrolig ekkelt ut
Gjest TS Skrevet 8. oktober 2007 #6 Skrevet 8. oktober 2007 Jeg har altid trodd at ringorm faktisk var en slags liten orm/mark, jeg Da har jeg lært noe nytt i dag og! Trodde jeg og før jeg begynte lure på hva det var for noe som dukket opp der. Men så trodde nå jeg at hudormer ("sorte prikker") osgå var en form for dyr Uansett, farlig er det nå ikke, og jeg blir nå kvitt det på et eller annet vis
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå