Gjest syka Skrevet 8. oktober 2007 #1 Skrevet 8. oktober 2007 var litt uggen i går, ble verre og kvalmere etter vi hadde spist og rett før jeg la meg kastet jeg opp alt jeg hadde spist i går. følte meg bedre med en gang, men så har jeg ligget i hele natt med feber og smerter i kroppen.. sambo ble ikke dårlig, selv om vi spiste det samme, foruten at jeg spiste et eple og en appelsin i tillegg. kan det ha vært matforgiftning? trodde man ville bli vesentlig bedre med en gang man fikk opp det man reagerte på, men i dag føler jeg meg virkelig dårlig. vondt i ryggen og magen, ekkel følelse, ingen matlyst o.l.
Gjest Frk Åberg Skrevet 8. oktober 2007 #2 Skrevet 8. oktober 2007 Jeg kan bare svare for de tre gangene jeg har blitt matforgiftet. Da ble jeg bra etter å ha kastet opp noen ganger. Var riktignok uggen i magen noen dager i etterkant. Hvis du er i tvil, så oppsøk lege.
Titti72 Skrevet 8. oktober 2007 #3 Skrevet 8. oktober 2007 Jeg hadde det samme som deg lørdagsnatta. Jeg er støl i hele kroppen i dag, har en klump i halsen som jeg ikke får "svelget ned" og fryser som pokker. Sov nesten i hele går og svettet som en gal. Tror det er ganske vanlig hvis en "fanger opp" noe av det som går rundt nå, eller blir matforgiftet.
Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2007 #4 Skrevet 8. oktober 2007 takker for svar snille jenter kastet opp igjen jeg.. så da er det vel noe mer enn matforgiftning.. vondt å kaste opp når man har tom mage! er vel forresten støl jeg er ja, titti, for jeg kjenner det i bein og armer også. håper dette går over fort!
Gjest nextlife Skrevet 8. oktober 2007 #5 Skrevet 8. oktober 2007 takker for svar snille jenter kastet opp igjen jeg.. så da er det vel noe mer enn matforgiftning.. vondt å kaste opp når man har tom mage! er vel forresten støl jeg er ja, titti, for jeg kjenner det i bein og armer også. håper dette går over fort! Hvis det er ei skikkelig matforgiftning, der bakterier vandrer i mage-tarm systemet sitter den adskillig lenger i enn til du får kastet opp. Mange dager med kvalme, oppkast, diarè og generell sykdomsfølelse er noe som følger matforgiftning :gråte:
Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2007 #6 Skrevet 8. oktober 2007 blæh jeg vil ikke være slik syk! eier ikke matlyst, men er kjempesulten og den eneste tingen jeg har lyst på er epler og cola. men tør ikke spise! vil ikke ha noe som kroppen kan støte fra seg. jeg kan ikke se for meg hva annet det skal være enn matforgiftning eller spysjuka, og begge er jo like fæle. jaja, bare belage seg på noen dager i sengen da
Gjest nextlife Skrevet 8. oktober 2007 #7 Skrevet 8. oktober 2007 blæh jeg vil ikke være slik syk! eier ikke matlyst, men er kjempesulten og den eneste tingen jeg har lyst på er epler og cola. men tør ikke spise! vil ikke ha noe som kroppen kan støte fra seg. jeg kan ikke se for meg hva annet det skal være enn matforgiftning eller spysjuka, og begge er jo like fæle. jaja, bare belage seg på noen dager i sengen da Ønsker deg god bedring, uansett hva det er. Er du dårlig, eller redd for å kaste opp, prøv i alle fall å opprettholde salt/sukkerbalansen i kroppen, og drikke RIKELIG. Drikk gjerne ei blanding av klike deler farris/eplejuice, da holder du koken lenge
Bokormen Skrevet 8. oktober 2007 #8 Skrevet 8. oktober 2007 Tror neppe du har matforgiftning, men mer sannsynlig den kjente og kjære omgangssyken Drikk mye, og hold deg i ro, det er grusomt men går sannsynligvis over i løpet av et par dager.
Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2007 #9 Skrevet 8. oktober 2007 Når man er/har vært matforgiftet bør man spise mild mat. Kok opp vann og ha i sukker og litt salt. Drikk dette. Og du kan spise epler uten skall, kokt ris, gullerotpurré (barnemat) og vann selvfølgelig. Kylling uten skinn går også fint å spise litt av. Toastet loff også
Gjest Gjest Skrevet 8. oktober 2007 #10 Skrevet 8. oktober 2007 takk igjen for gode råd jeg har sovet endel og bare vært nær til å kaste opp en gang (dvs en oppkast i går, en i dag og en brekning totalt). pleier man ikke spy mer når man har omgangssyke? har ikke hatt det siden jeg var 11, derfor jeg spør mat ja.. jeg har bedt sambo kjøpe med litt brus på vei hjem. er et par druer ok? jeg har noen gulerøtter liggende til kaninene, så kanskje jeg skal låne dem og lage gulerotpure.. om jeg orker. kokt ris tror jeg at jeg hadde fått brekninger av, samme med kylling. men bra å høre jeg kan spise epler uten skall! fikk alltid masse frukt og litt brus da jeg var syk som liten, så henger kanskje veldig igjen, siden det er alt jeg klarer å tenke på når det gjelder mat
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå