Gå til innhold

Bilforsikring


Gjest Bibbe

Anbefalte innlegg

Nå som jeg har kjøpt meg bil må jeg jo ha forsikring, men hvilket selskap er rimeligs og best? Jeg har null peiling på dette i tillegg til kasko, del-kasko osv.

Jeg er har goså hørt at man må betale tilleggsgebyr når man er ung, er dette sant? Hvor har du forsikring, hvor mye koster det og har du gode erfaringer med det selskapet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lissi32

Anbefaler TrygVesta. Billig og bra!! Tillegg har de bilekstra hvis du har ny bil. Mange goder, bare 500 ekstra pr år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lissi32

Da burde vel delkasko holde?

Brann, tyveri, glass og redning.

Det betyr at kræsjer du og det er din feil blir ikke skadene på din bil dekket. Dette koster ca 2-3 kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, men på delkasko får jeg jo dekket det meste som jeg absolutt trenger da. Men hvis jeg har delkasko og noen kjører på meg o.l får jeg dekket skadene da? Eller blir det dekket av trafikk/ansvarsforsikringen til den andre bilføreren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest _Leela_
Ok, men på delkasko får jeg jo dekket det meste som jeg absolutt trenger da. Men hvis jeg har delkasko og noen kjører på meg o.l får jeg dekket skadene da? Eller blir det dekket av trafikk/ansvarsforsikringen til den andre bilføreren?

Hvis den andre har skylden er det hans/hennes forsikring som dekker skadene på bilen din.

Ellers vil jeg anbefale deg å ringe litt rundt, det gjorde jeg. Og som regel lønner det seg å samle forsikringene i et selskap. Hvis du eller samboer er medlem av ei fagforening så lønner det seg å sjekke om de har noen avtaler med et forsikringsselskap. Er man student kan det lønne seg å melde seg inn som studentmedlem i den fagforeninga man kommer til å høre til (iallefall hvis en vet det) og dermed få f.eks. forsikringsfordeler, det gjorde jeg og det tjente jeg på. Kontigenten er som regel lav som student.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjensidige gir rabatt på bilforsikring dersom du har en annen forsikring der. Tror jeg. De har hvertfall noe greier for de som er under 29 år... sjekk nettsidene deres.

Snus generelt litt rundt, det er et godt råd.

Og delkasko istedenfor kasko reduserer årspremien betraktelig. Med en 95-modell skal du ikke trenge mer enn delkasko.

Og husk at forsikringene blir billigere jo lenger du kjører skadefritt :)

Ellers er det andre ting som kan spille inn: Om du har hatt førerkort i mer enn fem år, om du er medlem i NAF eller andre selskap som berger bil, om du har EU-godkjent alarm osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bilforsikring i DNBNOR og det er den billigste jeg har funnet sålangt, men jeg har full kasko på min bil da. Du kan få den samme bilforsikringen i postbanken også. Det skal sies at jeg har kjørt i den del år og har opparbeidet meg en bonus på 75%. Bonusen har utrolig mye å si for forsikringspremien, samt alder på fører, er man under 25 år er forsikring grisedyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært å bestilt bilforsikring i dag. Valgte gjensidige jeg og det kom på rett over 9000 kr, valgte delkasko. Prisen er høy mest p.g.a jeg er helt fersk, jeg har ingen andre forsikringer og har ingen opparbeidet bonus. Bilen har alarm og startsperre så sparte en del på det tror jeg. Sjekket bare hos if og gjensidige ettersom de har avtale med 18+ kurset. Det vil si at jeg betaler 500 kr for et kurs som gjør at jeg sparer 2000 kr på i året. Der får jeg førstehjelpskurs (trenger nok en oppfriskning) og info om hva jeg gjør når jeg kommer til en ulykke. Tror det er et bra opplegg og når kurset er ferdig betaler jeg 7600 kr (trr jeg det var han sa) i året på bilforsikring og det er veldig grei pris i mitt tilfelle. Man mannen jeg var hos var kjempehyggelig og ga veldig god service så jeg er fornøyd med valget mitt :)

Endret av Tweek
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omtrent samme som meg da. Dessverre er bilen min et år yngre enn din og da går forsikringa litt opp og for å ikke snakke om omregistreringa. Du trenger bare betale 1300 eller noe, mens jeg måtte ut med 4000 :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, herregud jeg så det! Helt syke priser på omregistrering! Og dyrere blir det når bilen er nyere. Jeg var heldig å kom akkurat på grensa så jeg får det billig :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mhm, dyrt er det.. Men jeg valgte det når jeg fikk en bil som andre personer solgte til 35000, mens jeg fikk den for 19000.. Da skal jeg ikke klage for mye..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nevnte han dette kurset eller var det du som fikk noe info om det. Jeg har nemlig også forsikring hos gjensidige og har ikke fått noe slikt. Jeg vil betale mindre enn 10730 i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har samlet alle forsikringene mine (innbo, ulykke og bil) hos Gjensidige og får rabatt pga dette. I tillegg er jeg medlem i NAF, har garasje, har hatt lappen i 5+ år og har kjørt skadefritt hittil så min forsikring med delkasko kommer på 450,- i mnd (alle forsikringene inkludert). Syns det er ganske rimelig. Har gammel bil (-87 modell)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nevnte han dette kurset eller var det du som fikk noe info om det. Jeg har nemlig også forsikring hos gjensidige og har ikke fått noe slikt. Jeg vil betale mindre enn 10730 i året.

Jeg tror det er bare på sørlandet. Du kan lese om det her :)

Jeg har samlet alle forsikringene mine (innbo, ulykke og bil) hos Gjensidige og får rabatt pga dette. I tillegg er jeg medlem i NAF, har garasje, har hatt lappen i 5+ år og har kjørt skadefritt hittil så min forsikring med delkasko kommer på 450,- i mnd (alle forsikringene inkludert). Syns det er ganske rimelig. Har gammel bil (-87 modell)

Det var billig ja :Nikke:

Men jeg har ingen mulighet ti lå få så billig før om et par år. Har du opparbeidet deg mye bonus også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...