Jens Skrevet 8. oktober 2007 #21 Skrevet 8. oktober 2007 Hjelper jo ikke å gre sove hår. Ser jo like bustete ut etter det er gredd.
tattoopia Skrevet 8. oktober 2007 #22 Skrevet 8. oktober 2007 (jeg hadde avtale med barnehagen i en periode at jeg kunne ta henne med i pysjamas og med børste i sekken ...)! Passet meg fint da hun selv klippet håret sitt - med kort hår gikk det hele mye lettere!! Hun angret seg, og etter det gikk det fint å gre - jeg sa at dersom hun ville ha langt hår så fikk hun tåle at vi steller det skikkelig!!! seriøst. jeg gres håret å setter det i strikk hver dag. er av den oppfatning at har ungene langt hår burde det i alle fall ordnes. sender ikke ungen min noen steder uten at hun ser ut som folk
Gjest Lykkeliky Skrevet 8. oktober 2007 #23 Skrevet 8. oktober 2007 Jeg kan gre og gre, men han har like mye sovesveis! Skikkelig bustetroll, uansett! :forumtroll:
gaja Skrevet 8. oktober 2007 #24 Skrevet 8. oktober 2007 Ser ikke poenget med å plage henne mer enn nødvendig. Hun får veldig lett floker og det er tydelig at det er vondt når jeg prøver å ta dem ut. Kommer til å klippe henne om ikke så lenge.
Kayli Skrevet 9. oktober 2007 #25 Skrevet 9. oktober 2007 Jenta mi på 8 år grer og ordner håret selv om morgenen. Tidligere gjorde jeg dette. Siden hun har langt hår er det helt nødvendig. Sønnen min er 4 år. Han har vanligvis veldig kort hår, og har bare hatt kam i håret hos frisøren. Ser ikke vitsen - ikke blir det floker i det og ikke legger det seg noe annerledes selv om det blir gredd.
L@dy Skrevet 9. oktober 2007 #26 Skrevet 9. oktober 2007 Jenta mi på 2 hater at jeg greier håret hennes, så det er ikke alltdi vi har prioriter det om hektiske morgninger. Men håret ble mye bedre etter jeg klippet henne her om dagen, nå er det ikke så bustete lenger, bare veldig skjeivt.
:-) anna Skrevet 10. oktober 2007 #27 Skrevet 10. oktober 2007 I dag sendte jeg faktisk dattera mi (på snart tre) i barnehagen med hår som var så flokete at det nesten så tova ut. Hun hadde børste og strikk i sekken, og vi satser på at det vil være mulig å få ordna håret litt etterhvert som humøret og blodsukkeret stiger litt. Et hvert forsøk på å gre håret det siste døgnet har nemlig medført hysterisk skriketokt , frenetisk kasting med hodet og en gelekropp som glir automatisk ned på golvet fra alt den måtte befinne seg på. (Krakken på badet, tripp-trappen på kjøkkenet o.s.v) For ikke å snakke om vill flukt med påfølgende gjemming på et kronglete sted. (Innerst mot veggen under kjøkkenbordet) Akkurat i dag får jeg lyst til å klippe henne heeeelt kort. Trassalder og langt hår er en grusom kominasjon.
Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2007 #28 Skrevet 10. oktober 2007 Min datter er av den hårsåre typen, og har i tillegg fint, tynt hår som lett floker seg. Løsningen ble enkel: klippe håret kort. Hun var skeptisk i starten, men hun ser jo selv at hun ble kjempefin på håret. Og siden hun er såpass stor (åtte år) så forstår hun at om hun vil ha langt hår, så må hun påregne mye mer greing enn hun slipper unna med nå. Siden hun lett får sovesveis, så må håret gres hver morgen uansett, og hun er ikke overbegeistret. Men uansett er det bedre nå. Og jeg skjønner ikke helt de som lar småjenter få ha langt hår når det blir en daglig kamp om greing. Sønnene mine har kort, stritt hår som ikke trenger å gres, men de blir gredd med lusekam for sikkerhets skyld. Jeg er enig i at barn som er ugredde/har sovesveis lett ser litt uflidde ut.
Gjest Gjest Skrevet 10. oktober 2007 #29 Skrevet 10. oktober 2007 Min datter er av den hårsåre typen, og har i tillegg fint, tynt hår som lett floker seg. Løsningen ble enkel: klippe håret kort. Hun var skeptisk i starten, men hun ser jo selv at hun ble kjempefin på håret. Og siden hun er såpass stor (åtte år) så forstår hun at om hun vil ha langt hår, så må hun påregne mye mer greing enn hun slipper unna med nå. Siden hun lett får sovesveis, så må håret gres hver morgen uansett, og hun er ikke overbegeistret. Men uansett er det bedre nå. Og jeg skjønner ikke helt de som lar småjenter få ha langt hår når det blir en daglig kamp om greing. Forsåvidt enig, men det er jo fint med langt hår da
:-) anna Skrevet 10. oktober 2007 #30 Skrevet 10. oktober 2007 Med oss går aversjonen mot å gre seg i bølger I lange perioder går det helt fint. Da eeelsker hun å pynte seg og ha i pene strikker og klemmer. Men om det blir bortglemt en dag (les: men når pappa skal levere i barnehagen og ikke prioriterer greing) så blir det ti ganger verre å ta det igjen. Og da er vi i gang. Hun har dessuten mye kortere lunte på greeing om hun er i dårlig humør sånn generelt sett, eller ikke er i form eller noe. Klart man kan klippe kort, men jeg har ikke så veldig lyst til det, egentlig.
Lavalampe Skrevet 10. oktober 2007 #31 Skrevet 10. oktober 2007 Grer aldri min gutt; blir han bustete - er det frisørtid... Jepp. Har ikke falt meg inn at jeg burde gre ham på håret, men jeg har jo observert litt bustesveis i nakken. Siden han ligner sin mor, ville jeg måttet bade ham for å få det bort - og det prioriterer vi ikke om morgenen!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå