Lady Lovelylocks Skrevet 7. oktober 2007 #1 Skrevet 7. oktober 2007 Jeg jobber i barnehage, og har i det siste lagt merke til at svært mange av barna kommer med sovesveis. Grer man ikke håret til barn? Foreldre er jo alltid så pene og velpleide, men det virker som om det ikke er så viktig hvordan barnet ser ut..
Gjest Gjest Skrevet 7. oktober 2007 #2 Skrevet 7. oktober 2007 Eldstejente på 3 gres morgen og kveld. Er allikevel full av floker dersom hun ikke har hale eller fletter. Minsten på 1 har ikke nok hår til å gres enda..
Gjest s.n Skrevet 7. oktober 2007 #3 Skrevet 7. oktober 2007 Jeg grer håret på mi, men har ikke alltid prioritert det. Hun var forferdelig sint og trassen i lange perioder da hun gikk i barnehage, og kunne nekte å bl.a gre håret. I og med at det var en kamp som ikke var livsviktig å ta, så ble hun sent i barnehagen med ustelt hår opptil flere dager (jeg hadde avtale med barnehagen i en periode at jeg kunne ta henne med i pysjamas og med børste i sekken ...)! Passet meg fint da hun selv klippet håret sitt - med kort hår gikk det hele mye lettere!! Hun angret seg, og etter det gikk det fint å gre - jeg sa at dersom hun ville ha langt hår så fikk hun tåle at vi steller det skikkelig!!!
Kipa Skrevet 7. oktober 2007 #4 Skrevet 7. oktober 2007 hvis Lukas ikke skal komme i bhg med sovesveis må han vaske håret før bhg- og det prioriterer vi ikke ;-) Han har tykt hår og sover ikke rolig i det hele tatt. jeg kan godt gre det, men det synes ikke at jeg har gjort det!
Mistyen Skrevet 7. oktober 2007 #5 Skrevet 7. oktober 2007 Jeg grer håret dems, men nå som begge drar på seg luer før de går, så ser det ikke sånn ut når de ankommer bhg nei
Gjest *Mim* Skrevet 7. oktober 2007 #6 Skrevet 7. oktober 2007 Vi grer. Hadde bustesveis når jeg var liten selv, og da jeg ble større og skjønte noe av det, syntes jeg ikke noe om det.
Lady Lovelylocks Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 7. oktober 2007 Barna ser jo like ut på håret uansett om de har hatt på lue eller ikke...
Helen Skrevet 7. oktober 2007 #8 Skrevet 7. oktober 2007 Mine sønner har piggsveis (2-3 mm) hele året så de slipper å gre håret
:-) anna Skrevet 7. oktober 2007 #9 Skrevet 7. oktober 2007 Jeg må innrømme at dattera mi på snart tre har hatt perioder der hun kommer i barnehagen med bustehår. Det har rett og slett hatt med å gjøre at hun har hatt perioder der hun har blånekta det meste på morgenkvisten, og da prioriteres mat og klær. Men dette er i full forståelse med barnehagen. Vi har strikk og klemmer liggende i hylla hennes. :-D Mannen min er ikke så flink til å gre håret hennes om morgenen, men det er i ferd med å bli bedre. Nå har han lært seg en "sveis" som han får til. Sønnen min har såpass kort hår at det ikke er noe problem.
Brunhilde Skrevet 7. oktober 2007 #10 Skrevet 7. oktober 2007 Barna ser jo like ut på håret uansett om de har hatt på lue eller ikke... Det gjør de da ikke? Spesielt ikke om de har vært litt varme i toppen og svettet litt på vei til barnehagen... Helt ærlig så forstår jeg ikke at du som barnehageansatt skal bry deg om akkurat den tingen, spiller det SÅ stor rolle?
Gjest *Mim* Skrevet 7. oktober 2007 #11 Skrevet 7. oktober 2007 Helt ærlig så forstår jeg ikke at du som barnehageansatt skal bry deg om akkurat den tingen, spiller det SÅ stor rolle? Det er lov til å lure på ting på KG.
Amanlis Skrevet 7. oktober 2007 #12 Skrevet 7. oktober 2007 Om barna er rene og velstelte synes jeg ikke man skal bry seg om de har sovesveis. De fleste av oss har gjort ærlige forsøk på å gre et barn, og vet at det kan være vanskelig å få håret til å ligge slik vi voksne vil. Jeg synes det er søtt når de har "sovet med håret på" jeg da.
Brunhilde Skrevet 7. oktober 2007 #13 Skrevet 7. oktober 2007 Det er lov til å lure på ting på KG. Det er også lov å undres over HVA folk lurer på.
Lady Lovelylocks Skrevet 7. oktober 2007 Forfatter #14 Skrevet 7. oktober 2007 Det gjør de da ikke? Spesielt ikke om de har vært litt varme i toppen og svettet litt på vei til barnehagen... Helt ærlig så forstår jeg ikke at du som barnehageansatt skal bry deg om akkurat den tingen, spiller det SÅ stor rolle? Jeg har ikke sagt at det spiller så stor rolle jeg. Det er en observasjon jeg har gjort. Greit nok, kanskje et dumt spm. Men det er noe jeg lurer på.
Brunhilde Skrevet 7. oktober 2007 #15 Skrevet 7. oktober 2007 Ingen spørsmål er dumme. Noen lurer på noe, andre bryr seg ikke om den tingen, slik vil det vel alltid være.
Gjest Elastica Skrevet 7. oktober 2007 #16 Skrevet 7. oktober 2007 Guttene mine gres ikke om morgenen. Når de ser bustete ut, er det et tegn på at håret er for langt og da klippes de.
Gjest Mayamor Skrevet 7. oktober 2007 #17 Skrevet 7. oktober 2007 Grer aldri min gutt; blir han bustete - er det frisørtid...
monja Skrevet 8. oktober 2007 #18 Skrevet 8. oktober 2007 Grer aldri min gutt. Det er fordelen med kort hår.
tuji Skrevet 8. oktober 2007 #19 Skrevet 8. oktober 2007 Jeg grer treåringen min hver dag, men det er ikke så lenge siden vi begynte med det. Først i det siste har hun fått så langt hår at det må settes opp i hestehale eller fletter for at det ikke skal være i veien.
boki Skrevet 8. oktober 2007 #20 Skrevet 8. oktober 2007 Jeg jobber i barnehage, og har i det siste lagt merke til at svært mange av barna kommer med sovesveis. Grer man ikke håret til barn? Foreldre er jo alltid så pene og velpleide, men det virker som om det ikke er så viktig hvordan barnet Jenta mi på 5 har tre bokser med strikk og spenner . jeg synes det er gøy å stelle håret hennes, og vil at hun skal være velstelt.hun er vant til dette, ble tidlig krøket dette er like mye rutine som å pusse tennene.selvfølgelig er det tider hun ikke vil børste seg, men med å kompromisse litt og la henne velge type sveis og pynt for dagen går det veldig gerit. det gjør selvsagt ingenting at hun er bustete når hun er ferdig i bhg.blir børstet igjen før hun legger seg. gutten min på 3 er korklippt og trenger bare et drag over med ansiktskluten, så er han klar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå