Gå til innhold

Spirer snart en miniLy?


LilleLy

Anbefalte innlegg

Ja.. litt om meg først.. har ikke vært så aktiv i disse graviditetstrådene, men tenkte nå å skrive en liten prøvedagbok...

Det er en stund siden jeg sluttet på p-piller (april), men har ikke fått mensen før nå (trodde først det var 15. september, men viste seg å ikke være før 22.september). Jeg vet med andre ord ikke hvor lang min periode er iom at jeg har gått på pillen i ganske mange år..

Ellers så føler jeg meg litt annerledes enn mange her inne fordi jeg ikke har et veldig intenst ønske om å få barn helt med det første. Ganske mange grunner til det. Jeg er ung, bare 25, og trives svært godt med å jobbe, og har på den ene siden lyst å bygge meg opp en karriere før jeg får barn. På den andre siden har jeg en mann som er mer enn klar nok for dette :) Høres sikkert litt rart ut, og noen mener helt sikkert det er feil å prøve hvis morsfølelsen ikke formelig bobler over. Likevel har vi bestemt oss for å prøve, og om spiren skulle begynne å vokse, så vet jeg at jeg kommer til å trives med det! Men må også si at jeg er redd for mange ting som hverdagen som kommer etterhvert, work-life-balance, hvor mye mannen kommer til å stille opp når det kommer til stykke, om jeg vil bli en bra mor, etc etc...

Vet ikke mye om alle disse forkortelsene (skal prøve å finne ut nå).

Tror vi kan si at jeg har vært i min første prøveperiode nå, om man regner med at syklusen min er 28 dager, skulle jeg ha eggløsning omkring 6. oktober, hadde litt sånn seig utflod rundt denne tiden, og skal jeg være ærlig så øvde vi oss litt i tiden omkring dette. Men vi får se...

Setter pris på alt av tilbakemeldinger om tanker rundt graviditet, karriere osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har et spørsmål som det sikkert fins svar på annet sted, men når bør man egentlig teste seg for graviditet.. eller jeg vet jo at det er etter forventet mens, men noen som har gjort det noen dager før?

Av praktiske grunner, samt at jeg er veldig nysgjerrig, har jeg jo litt lyst å gjøre det så fort som mulig... uansett.. kanskje noen har noen erfaringer?

Hvis ikke tror jeg jeg venter til forventet mens...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Lykke til med prøving!

Jeg har aldri testa meg før IKM, rett og slett for å ikke bli skuffa. Har tenkt med meg selv at "er jeg gravid, så er jeg fortsatt det om to dager og kan teste da". Jeg testa positivt to dager etter at jeg skulle hatt mensen. Tror kanskje jeg vil anbefale å vente. Dessuten hender det man får negativ test så tidlig selv om den kanskje bli positiv et par dager seinere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt råd !!

Jeg må innrømme at jeg ikke har bygget opp den helt store spenningen enda... for min del kan jeg godt vente litt.. det er mer av praktiske hensyn jeg vil vite om det skjer noe. Holde meg unna alkohol etc. Ikke at det er et problem, men det kan jo ta langt tid, og jeg liker å ta et glass vin i godt lag eksempelvis.. noe jeg ikke kan før jeg har fått mens igjen! Men jeg tror jeg skal gjøre som du sier, vente minst et par dager over forventet mens.. selv om jeg ikke kjenner helt syklus, sier jo de fleste at det er omtrent 14 dager etter eggløsning, og innbiller at jeg hadde det rundt 5./6. oktober.. uten at jeg er helt sikker...

Begynner å bli innstilt på at noe kan skje.. det er jo litt spennende selv om jeg ikke har blitt utålmodig enda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hatt så mye tid til å tenke (heldigvis?) på ev. graviditet osv før idag. Våknet opp, og har hatt utrolig vondt i magen og hatt hyppige toalettbesøk i hele dag,. I tillegg har jeg hatt (unnskyld detaljene) utflod hver dag de siste dagene, mens jeg mente at jeg vanligvis tidligere ikke har hatt det de siste dagene før mens.. men kan være uregelmessigheter siden jeg ikke kjenner syklusen min enda. Betyr vel mest sannsynligvis ingenting, ellers tror jeg jeg er i ferd med å bli syk... begynte jo å tenke på de ekle oslo-vannsbakteriene selvfølgelig. Er vanligvis lite hysterisk når det gjelder sånn...

Vi får se.. jeg lurer på å ta testen enten i morgen eller søndag. Ingen hast ettersom jeg som sagt ikke vet helt hvor lang syklusen min er. Går foreløpig ut fra 28 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiden går, har ikke testet idag, så får gjøre det imorgen. Ingen TR her, men ingen symptomer på noen som helst måte heller. Er forholdsvis bra i magen, noe utfold.. er dette normalt rett i forkant av mens...? Er ganske sikker på at jeg hadde EL fredag for 15 dager siden, dermed bør vel TR være på vei siden jeg ikke har symptomer på at jeg kommer til å bli tykk på midten med det første heller..

Vel vel.. imorgen skal jeg teste, for om den er negativ har jeg tenkt å kose meg med et lite glass god rødvin til middagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle stikninger, vondter etc borte.. fortsatt ingen mens, derfor teste = negativt..

Vel vel.. jeg har god tid selv om jeg kunne tenke meg et sommerbarn :)

Nå får jeg iallfall greie på hvor lang syklusen min egentlig er...

*Vente på TR*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei LilleLy!

Det virker på meg som om du får mer og mer lyst på barn jo lengere ut i dagboken din du kommer :fnise: Du begynte meg å si at det ikke var så stress, og endte opp med å si du kunne tenke deg et sommerbarn.

Jeg ler litt fordi jeg kjenner meg så utrolig godt igjen. Selv har vi nettopp stoppet å bruke prevensjon, og selv om vi ikke vil stresse med dette, så er det ofte det første jeg tenker på når jeg våkner om morgenen :fnise:

Ha en strålende dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok rett i det, men merker samtidig at skuffelsen ikke er så stor som den kunne vært med negativ testing.. som jeg har sagt før, så er jeg veldig glad i jobben min, og det er som om jeg er to personer. En som har lyst på barn, og en som har lyst til å satse på karriere først... så tar det derfor litt som det kommer...

Kjenner at lysten øker når det nærmer seg tid for testing.. hehe.. så nå har jeg vel en måneds tid igjen på å bygge opp spenningen! Først må jeg vente på mens da... er visst ikke helt på nett med kroppen etter p-pilleslutt i april!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mumle mumle...

hvor lang tid skal det ta å komme inn i syklus, tro? eller hvor lang syklus kan man egentlig ha?? 32 dager imorgen... hm... synes ikke det er så mange her inne som bruker så langt tid på å komme inn i syklus etter p-pilleslutt... men snart skal jeg til legen, så da får jeg vel ta opp det også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... ja idag dukket mensen opp.. det var jo litt godt å føle at kroppen fungerte, og jeg forsto iallfall at jeg har PMS, siden jeg var utrolig oppblåst igår. Dvs at jeg foreløpig har 33 dagers syklus.. det er jo litt lenger enn normalt, tror jeg.. men vi får se om det blir noen regelmessighet av det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra du fikk mensen da, da er du i gang i alle fall!

Det var bra å få mensen til slutt ja! Tror jeg er i syklus nå, ikke godt å si, men jeg er iallfall tilbake til der jeg var før jeg begynte på pillen med kort mensperiode (3 dager) og lang syklus (33 dager)...

Ellers så er det ikke så voldsomt mye som skjer enda.. lurer litt på når jeg får EL :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Det blir nok ikke noen pp2 i første omgang.. mannen måtte dra på utenlandstur med jobben, og så skal jeg reise med jobben etter det, dermed går hele den gunstige tiden bort til andre ting enn humping...

Jaja.. som jeg har sagt tidligere så har jeg jo ikke dårlig tid..

Men er jo en utålmodig sjel da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

Kjenner godt til det der med å være utålmodig ja.. Men den som venter på no godt, venter aldri forgjeves da :)

God helg til deg, og lykke til med prøving.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... jeg hadde regnet at jeg skulle ha EL 8. november, men forrige syklus var 33 dager, da blir faktisk ikke EL før 13. november. Forrige gang var EL (tror jeg da) 14 dager etter første dag i mens, nå har den tiden gått, men har ingen tegn til EL enda. Dermed kan det jo hende at mannen kommer hjem før EL slik at vi likevel kan få med oss pp2 før jeg skal reise..

Må jo le litt av meg selv som funderer så mye :

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... jeg hadde regnet at jeg skulle ha EL 8. november, men forrige syklus var 33 dager, da blir faktisk ikke EL før 13. november. Forrige gang var EL (tror jeg da) 14 dager etter første dag i mens, nå har den tiden gått, men har ingen tegn til EL enda. Dermed kan det jo hende at mannen kommer hjem før EL slik at vi likevel kan få med oss pp2 før jeg skal reise..

Må jo le litt av meg selv som funderer så mye :

:fnise: kanskje dere rekker å pøve under EL likevel. Stå på!! :sengekos:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...