Shiloh Skrevet 7. oktober 2007 #1 Skrevet 7. oktober 2007 jeg sluttet på pillen nettopp, fikk mensen, og skal begynne på nytt brett igjen om få dager (noen dager siden avsluttet mens). Må jeg ta et brett før det er sikkert å ha sex igjen?
Bokormen Skrevet 7. oktober 2007 #2 Skrevet 7. oktober 2007 Forstår jeg deg rett i at du har sluttet på et merke og begynt på et nytt? Eller har du bare hatt et opphold? Du skal vel helst begynne på en ny ppille første dag i menstruasjonen på de fleste ppillemerker, om du ikke har tatt ppiller den siste mnd. Om du bytter merke, skal du begynne på nytt den dagen du vanligvis ville begynt på nytt brett på det gamle. Det er lettere å svare om du gir litt mer informasjon
Shiloh Skrevet 11. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 11. oktober 2007 Forstår jeg deg rett i at du har sluttet på et merke og begynt på et nytt? Eller har du bare hatt et opphold? Du skal vel helst begynne på en ny ppille første dag i menstruasjonen på de fleste ppillemerker, om du ikke har tatt ppiller den siste mnd. Om du bytter merke, skal du begynne på nytt den dagen du vanligvis ville begynt på nytt brett på det gamle. Det er lettere å svare om du gir litt mer informasjon Jeg må bytte merke ja. Men pga skifting av lege må jeg vente helt til imorgen å bestille de. Det er noen dager siden jeg hadde mensen nå. Jeg sluttet midt i brettet fordi jeg hele tiden hadde småblødninger, og fikk så mensen, nå er det vel noen dager, eller ca en uke siden jeg var ferdig med mensen. (småblødninger fordi jeg tok piller hele tiden uten opphold (hadde 21 tabletter) men kunne ikke lure vekk mensen.. Skal jeg vente helt til første mensdag med brettet, eller kan jeg begynne om noen dager? Er det safe å ha sex først etter jeg har tatt hele brettet?
Gjest Gjest Skrevet 11. oktober 2007 #4 Skrevet 11. oktober 2007 Det er mindre sjanser for småblødninger om du venter til neste mens med å begynne på pillen, for blødninger kommer som oftest av ustabilt hormonnivå, og det å begynne på pillen på feil tid i syklusen gjør det mer ustabilt. Om du venter til neste mens er det sikkert å ha sex etter en uke, etter hva jeg har skjønt. Vet ikke hvordan det fungerer om du begynner på pillen midt i syklusen.
Gjest Shiloh. Skrevet 11. oktober 2007 #5 Skrevet 11. oktober 2007 Da venter jeg til neste mens takker!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå