Gå til innhold

Uke 5 og brun utflod

Fremhevede innlegg

Gjest Bekymret gravid
Skrevet

Jeg har akkurat passert uke 5 og har de siste 3-4 dagene hatt en del brun utflod (av og til med noe rosa/lyserødt i rett etter at jeg har vært på toalettet). Ikke kjempemye, men et par dråper i trusa og så tørker jeg av en del på do (beklager detaljer). Det har sålangt ikke vært friskt blod. Dette bekymrer meg veldig. Jeg har ikke hatt sex de siste dagene, noe jeg vet kan framkalle blødninger. Jeg vet at dette KAN være et tegn på spontanabort, men jeg trenger nok istedet å høre fra dere som har opplevd dette hvor det ikke har betydd at noe galt har skjedd. Jeg har ikke lyst til å miste den etterlengtede spiren. :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er helt vanlig!!! Veldig mange har en svak blødning uten at det er noe. Jeg blødde litt mer enn det du forklarer (får du rent blod og det er mer enn du forklarer er det fare for spontanabort) men fikk forklaring av legen på hvorfor vi blør så lett. Når vi blir gravide blir det mange hormoner og kroppen forandrer seg. Nedentil kan vi derfor bli mer skjøre innvendig som gjør at vi lettere kan småblø fra vevet. Dette er som sagt helt normat men begynner du å blø friskt blod og at det er mer enn bare utflod (mer som menstruasjon) skal du kontakte lege.

Håper det roer deg litt! :klemmer: Lykke til!

Skrevet (endret)

Jeg hadde det akkurat som du beskriver i uke 5 og 6, altså 14 dager i strekk. Litt brun og rosa utflod hver eneste dag. Jeg var overbevist om at dette bar galt avsted. Ringte legen flere ganger, men hun jeg bare skulle slappe av fordi det var helt vanlig. En dag kom det veldig masse blod og jeg ble helt ute av meg og fikk komme til legen med en gang. Hun sendte meg på UL på Ullevål (da var jeg kommet til uke 6+5) . Det viste seg at jeg hadde bare en liten blodansamling utenfor livmoren som hadde lekket. Rester etter gammelt mens-blod. Det lille hjertet hadde begynt å slå og det var utrolig å se det for første gang....

Hvis dette fortsetter så kan du kanskje be om en UL etterhvert. Mulig det er hakket for tidlig nå, men kanskje om en ukes tid. Jeg vet akkurat hvor fælt det er å se dette blodet hver eneste dag uten å vite hvorfor det kommer eller hva det er.

Nå er barnet mitt 9 måneder og stor gutt så alt gikk bra og jeg hadde ingen flere blødninger utover disse i starten.

Endret av Caramba
  • Liker 1
Skrevet

Det er for tidlig med ul nå, men jeg ville ringt legen og hørt om jeg var deg. Om du er veldig bekymret kan du få tatt blodprøver med 48 timers mellomrom for å sjekke HCGstigning, eller du kan be om en innvendig ul etter uke 6. Da skal det være mulig å se et hjerte slå.

Jeg har også hatt småblødninger i begynnelsen, og det er helt vanlig.

Skrevet

Jeg fikk innvendig u.l 5+3,og der så vi et bankende hjerte,så det kan være mulig og se...lykke til;-)

Skrevet

Skjedde hos meg. Har lest at det kan komme rester av "mensen som ikke kommer". Jeg ble veldig bekymret, men det gikk altså helt fint for meg.

Gjest Bekymret gravid
Skrevet

Godt å høre at det ikke trenger være unormalt. Jeg vet jo at ingen av dere kan si akkurat hva som skjer i min kropp, men det er nå likevel godt å vite at andre har opplevd det samme. Skal heldigvis til legen i neste uke, og pga andre ting (som ikke har med mulige blødninger å gjøre) vil jeg få tidlig UL, men kanskje jeg kan få framskyndet den pga dette. Håper det forsvinner, det er vanskelig å tenke på så mye annet og jeg gruer meg nesten til hvert toalettbesøk fordi jeg hvert øyeblikk forventer at jeg skal begynne å blø masse og vite at alt er over.

Gjest Britt Banditt
Skrevet

Det var sånn min SA startet :( Begynte med brun utflod på kvelden, og så kom det masse blod dagen etter.

Men jeg har lest at i de aller fleste tilfeller er det ingenting å bekymre seg over.

Skrevet

Håper det går bra med deg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...