Gjest Gjest Skrevet 6. oktober 2007 #1 Skrevet 6. oktober 2007 Hei, Lurer på hvor vanlig det er å utsette mensen flere ganger på rad? Bruker Yasmin og har ofte brukt to brett sammenhengende (minus sukkerpillene!), men aldri mer enn det. Er det vanlig blant dere som bruker p-piller å skippe mensen ofte? Vet noen evt om noen negative bivirkninger? Regner med at det hadde stått noe i pakningsvedlegget om det var farlig å hoppe over den pillefrie uken, men samtidig føles det litt "feil" å ikke ha mensen.
~Mocca~ Skrevet 6. oktober 2007 #2 Skrevet 6. oktober 2007 JEG tror det ikke er noe problem å hoppe over noen mnd, mener å ha lest og hørt at det er ingen fysisk grunn til at vi skal ha mensen hver mnd. Når jeg gikk på Yasmin så fikk jeg mensen ofte selv om jeg hoppet over de sukkerpillene.. Irriterende.
Gjest Gjest_nina_* Skrevet 6. oktober 2007 #3 Skrevet 6. oktober 2007 Nå hater jeg i grunnen folk som gir medisinske råd..men here goes: Mensen du får når du bruker p-piller er kunstig. Det er derfor enkelte leger og gynekologer mener at man kan utsette mensen på ubestemt tid. Men dette gjelder bare Yasmin og andre enfase-piller!! Dvs, p-piller hvor alle pillene er like.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 6. oktober 2007 #4 Skrevet 6. oktober 2007 Bruker selv Yasmin, og går alltid tre brett (dvs 9 uker) uten "pillestopp" Mot slutten av disse 9 ukene er det liksom som om kroppen "vil" ha mensen, så da passer det med pillefri uke. Tror ikke det skal være skadelig!
Gjest gjesteguri Skrevet 6. oktober 2007 #5 Skrevet 6. oktober 2007 Jeg var nettopp hos legen, og hun sa at kollegene hennes som også gikk på p-pillen tok kanskje gjerne 5-6 brett i strekk. Deilig å tenke på at man slipper å blø hver måned...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå