Gå til innhold

Skal til NYC igjen


gard

Anbefalte innlegg

Hei

Kona og jeg har nettopp kjøpt noen ganske billige billetter til NYC. Vi kjøpte dem via seat24 men tror også man kan finne billige billetter på crown.no.

Vi var i NYC for noen år siden (se reisebrevet på http://gardkarlsen.com/new_york_city_trip_report.htm ) men denne gangen er det nok fare for at det blir fokus på juleshopping så vi får reise bort dit med tomme kofferter. Kronen er iallefall sterk mot dollaren :-)

Jeg er overrasket over hvordan hotellprisene i NYC har steget. I 2004 fikk vi et hotellrom for "bare" 150 US $. Nå ser det ut som det er vanskelig å finne noe under 300$ Jeg kom nettopp fra Kuala Lumpur i Malaysia hvor jeg bodde på et flott hotell ved navn Traders for ca 100$ og for det fikk jeg rom i en executive etasje, gratis nett tilgang, frokost, fri bar i 2 timer hver kveld etc. Men en kan vel ikke sammenligne slik

Så dersom du har noen anbefalinger når det gjelder hoteller, restauranter, shopping, shows etc så er det bare å gi beskjed :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Jeg tror flybilletten kostet oss rundt 3500 per pers. Men jeg tror du kan få det ned mot 3000 kroner på crown.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

Vi har nå booket hotell og det ble Quality Inn Long Island City.

Det ser ut som om omtalene er ganske bra og prisen er jo fantastisk sammenlignet med NYC hotell priser (160$ per natt med alle skatter og avgifter samt frokost) og det ser ut som det skal være enkelt å komme seg inn til Manhattan på subway :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal til New York i desember og har booket rom på Hotel Grand Union

Jeg har surfet en del rundt og laget meg en liten liste over anbefalte spisesteder:

Rosa Mexicano, Manhatten

Sushi Samba 7

Lunsj i Central Park

Tao

Og her er en liten oversikt over hva vi har lyst til å få med oss, rekker nok ikke alt men....:

Huset til Friends; Greenwich Village, 90 Bedford street

Coney Island; berg- og dalbaner

Statue of Liberty

Greenwich Village

Central Park

Brooklyn Bridge

Brooklyn Heights promenade

Battery Park (utsikt til Statue of Liberty)

Staten Island Ferry (kjører forbid Statue of Liberty)

Rockefeller Center – Top of the rock

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Se mitt reisebrev fra NYC fra forrige gang så kan du finne noen gode tips der :-) Blir det ikke litt kaldt med tur til Coney Island i desember? Er alt åpent selv på denne tiden av året?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det ikke litt kaldt med tur til Coney Island i desember? Er alt åpent selv på denne tiden av året?

Det har du helt rett i.... det var egentlig meningen vi skulle vært i NY i sommer, så lista er fra da :sjenert: Tror nok ikke det blir noen Berg- og dalbane tur i desember nei... :fryser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg har begynt å lage et Google kart der jeg har lagt opp en del anbefalte restauranter etc og vi vil nok bruke dette for å finne alternativer når vi skal ut å spise i NYC. Kanskje du kan finne noe nyttig info der. Her er linken til mitt Google kart.

Fantastisk!! Jeg skjønner mitt word-dokument er "gått ut på dato"

Dette var stilig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elastica

Vi var på bryllupsreise i NY for nesten ti år siden, så rådene mine baserer seg på det vi opplevde da. For øvrig fantastisk å tilbringe 14 dager i den byen.

For ekte mafiastemning anbefales en restaurant som heter Sparks.

Link til Sparks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...