Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2007 #1 Skrevet 5. oktober 2007 Jeg er ei jente på 26 år som i mange år slet med spiseforstyrrelser. Jeg anser meg nå som tilnærmet frisk, men har likevel begynt å henge meg litt opp i folks vekt og BMI,sammenliknet med min. Jeg leste for eksempel i en annen tråd i forumet hvor folk skrev ned høyde og vekt. Jeg la merke til at noen hadde tall som 163/47 eller 165/50. Jeg er selv 163/55 og ser slank,men sunn ut. Men sant skal sies at jeg kunne ikke skjule for noen at jeg var anorektisk når jeg med mine 163 veide 47 kilo. Ben stakk ut over alt. keratosis ar vel en smule værre når jeg var på 39 kilo,men likevel)Har en venninne som er 162 og veier 47 kilo,men hun ser da langt fra syk ut. Poenget med dette innlegget er at jeg lurer på om benbygning har mye å si? Jeg føler meg slank som jeg er nå,men når jeg sammenlikner meg med hva andre på samme høyde veier begynner jeg å lure på om jeg egentlig er litt tykk og ikke vil innse det selv.... Huff,hilsen fustrert ex anorektiker
Gjest bente85 Skrevet 6. oktober 2007 #2 Skrevet 6. oktober 2007 (endret) Selv om folk har samme høyde ca, og samme vekt, vil det bli individuelle forskjeller. Altså, en person som da veier 47 kilo, og hvis man tar en person til som har akkurat samme vekt. Så vil dem ikke se like ut, som du da selv nevner. Årsakene til dette kan kanskje være hvordan kroppen er bygd opp. Jeg har ikke så mye greie på dette, selv om jeg har hørt om dette tidligere. Mitt råd er at man ikke skal sammenligne seg med andre. Vi folk er forskjellige når det gjelder dette med utseende og vekt, og det blir derfor feil og sammenligne. Ut fra infoen du gir, om høyde og vekt, så høres du ikke tykk ut. Så det må du ikke tenke at du er. Endret 6. oktober 2007 av bente85
Gjest Mea Culpa Skrevet 6. oktober 2007 #3 Skrevet 6. oktober 2007 (endret) Muskler har mye å si, de veier mer enn fett men tar mindre plass. Ta meg f.eks, jeg er slank og har litt muskler så folk tror alltid at jeg veier mindre enn jeg gjør. Slutt å sammenligne deg med andre, det kommer det ingenting godt ut av! Jeg gjør det selv til tider, men prøver å la være. Endret 6. oktober 2007 av Mea Culpa
Gjest Peachbud Skrevet 6. oktober 2007 #4 Skrevet 6. oktober 2007 Det er en overvekt av veldig tynne folk som skriver i de trådene. Å veie 47 kg når en er 163 cm er i de fleste tilfeller ikke sunt i det hele tatt. Ikke les de trådene.
Gjest Opa Skrevet 6. oktober 2007 #5 Skrevet 6. oktober 2007 Det er en overvekt av veldig tynne folk som skriver i de trådene. Å veie 47 kg når en er 163 cm er i de fleste tilfeller ikke sunt i det hele tatt. Ikke les de trådene. Enig Jeg skriver aldri i sånne tråder (nå er jeg 168 høy og veier 82 kg da (gravid i 5 mnd, men allikevel...). Jeg har erfart at kroppen min ikke fungerer som den skal når jeg kommer under 60 kg, håret mitt slutter å vokse, mensen stopper, osv, så det kommer nok veldig an på kroppsbygning osv. Jeg synes også at naturlig tynne folk ser sunnere ut enn de som har slanket seg ned, de har ofte ikke de tydelige beina som stikker ut og er ofte rundere i ansiktet.
Gjest Deception Skrevet 6. oktober 2007 #6 Skrevet 6. oktober 2007 Muskelmasse avgjør en hel del, i tillegg til hvor grovt eller spinkelt man er bygget. Beinbygningen i seg selv har ikke noe særlig utslag på vekten, for bein veier ikke så utrolig mye, men det er klart at en kraftigere "ramme" trenger mer kjøtt på beina enn en smalere. Ergo kan to personer som er like høye og veier like mye se helt annerledes ut, basert på hvor mye muskler de har (veier mer, pga. større tetthet enn fettvev), og hva slags beinbygning de har. Kast vekta, den bare forvirrer og får deg til å fokusere på feil ting.
Gjest Opa Skrevet 6. oktober 2007 #7 Skrevet 6. oktober 2007 Beinbygningen i seg selv har ikke noe særlig utslag på vekten, for bein veier ikke så utrolig mye Bare 600 gram, har jeg hørt.
Metis Skrevet 7. oktober 2007 #8 Skrevet 7. oktober 2007 Kast vekta, den bare forvirrer og får deg til å fokusere på feil ting. :slåss: (Å slåss med vekta er bare tull!!!)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå