Gå til innhold

Glemt p-pille i uke 1


Fremhevede innlegg

Gjest bente85
Skrevet

Når man glemmer en p-pille i første uken av brettet, la og si torsdag som da var i går.

Og det går veldig mange timer, over 36 timer og vel så det.

Kan man merke noe bivirkninger pga det?

Videoannonse
Annonse
Gjest bente85
Skrevet

Vet jo at man kan bli gravid, og eventuelt få blødninger.

Men det å få blødning, kan det skje bare om man har glemt en pille?

Ingen andre bivirkninger som kan oppstå?

Skrevet

Ja, det kan skje om man har glemt en pille. Så vidt jeg husker fikk jeg vel enten eggløsning, blødninger, murremenssmerter fram til neste mens eller ingen bivirkninger.

Gjest bente85
Skrevet

Det var tidligere ikveld, at jeg merker at jeg hadde litt smerter nederst i magen.

Hadde ikke opplevd sånn før.

Var ikke sånn vanlig vondt i magen liksom.

Kan bivirkningene komme allerede dagen etter?

Skrevet

Det kan ikke være eggløsning du kjenner da? Er en annen smerte enn menssmerter, i hvert fall hos meg.

Gjest bente85
Skrevet

Kan man få eggløsning når jeg var ferdig med mensen for 2 dager siden? :forvirret:

Gjest bente85
Skrevet

Var liksom ikke som menssmerter heller.

Var liksom på hele siden, nedenfor magen.

Det varte ikke så lenge da, men sånne eggløsningssmerter gjør kanskje ikke det.

Skrevet

Kan høres ut som om kroppen din har fått en tilstrekkelig pause til at den nå desperat prøver å få fart i et egg. Om den har lykkes i det er umulig å si.

Når jeg har EL smerter kan de vare alt fra timer til dager. (jeg går ikke på hormonprevensjon)

Skrevet

Ja, det kan du. Er visst pillene de første dagene og de siste dagene på brettet som er mest "kritisk" å glømme ifølge helsesøstra her. Du har smerter på sida? Eggløsninga er jo på sida, nede, bare én side av gangen. Som sagt, eggløsningsmerter er ikke det samme som menssmerter her i gården.

Gjest bente85
Skrevet

Ja, jeg følte på en måte at smertene kom fra siden.

Men kan vel ikke kjennne vondt fra begge sider, under en eggløsning?

Skrevet
Du har smerter på sida? Eggløsninga er jo på sida, nede, bare én side av gangen. Som sagt, eggløsningsmerter er ikke det samme som menssmerter her i gården.

Smertene kan komme på begge sidene i samme syklus. Hos mange så prøver begge sidene å nå mållinjen først, og de gir bånn gass for å få egget fortest mulig ut.

Skrevet

Det er nok teoretisk mulig, hvis begge eggstokkene dine har bestemt seg for å ha eggløsning samtidig, men vanlig er det nok ikke ;)

Gjest bente85
Skrevet
Kan høres ut som om kroppen din har fått en tilstrekkelig pause til at den nå desperat prøver å få fart i et egg. Om den har lykkes i det er umulig å si.

Når jeg har EL smerter kan de vare alt fra timer til dager. (jeg går ikke på hormonprevensjon)

Jeg gikk vel kanskje 44 timer, så er vel godt mulig at det er noe som har skjedd.

Jeg har følt at jeg har hatt litt mer utflod i dag, men det kan jo å sikkert ha med mensen jeg har nettopp hatt.

Skrevet
Smertene kan komme på begge sidene i samme syklus. Hos mange så prøver begge sidene å nå mållinjen først, og de gir bånn gass for å få egget fortest mulig ut.

Ok, har jeg aldri hørt før, men takk for opplysningen :) Her er det bare på én side av gangen.

Skrevet
Jeg gikk vel kanskje 44 timer, så er vel godt mulig at det er noe som har skjedd.

Jeg har følt at jeg har hatt litt mer utflod i dag, men det kan jo å sikkert ha med mensen jeg har nettopp hatt.

Eller så kan det være mer utflod pga eggløsning ;)

Skrevet
Det er nok teoretisk mulig, hvis begge eggstokkene dine har bestemt seg for å ha eggløsning samtidig, men vanlig er det nok ikke ;)

Tror det varierer. Jeg kjenner det iverfall et par ganger pr år på begge sidene, og jeg har ikke tvillinger i slekten. Så jeg skal i utgangspunktet ikke ha overaktive eggstokker.

Men når jeg tenker meg om, jeg har visst noen cyster på den ene. Kan være det er det som lager bråk.

Gjest bente85
Skrevet

Men siden jeg gikk så lang tid da, tok ikke den glemte p-pillen før etter klokka 15.00 idag, også skulle jeg ha tatt den ved 19- tiden igår.

Så er det sikkert sjanse for at jeg kan blø litt, eller noe.

Gjest bente85
Skrevet
Eller så kan det være mer utflod pga eggløsning ;)

Er utfloden blank når man har eggløsning?

Den var nå det..

Skrevet
Men siden jeg gikk så lang tid da, tok ikke den glemte p-pillen før etter klokka 15.00 idag, også skulle jeg ha tatt den ved 19- tiden igår.

Så er det sikkert sjanse for at jeg kan blø litt, eller noe.

Det er sjanse for at du begynner å blø. Det er sjanse for at du får eggløsning. Det er sjanse for at ingenting skjer.

Bruk ekstra prevensjon den neste uka eller to.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...