Gå til innhold

Tyngre kjøretøy


~Mocca~

Anbefalte innlegg

Jeg er så møkka lei av tyngre kjøretøy som ligger klint oppi støtfangeren min! Alt jeg ser i speilet mitt er grillen deres og jeg bare venter på at jeg må ta en hardere oppbremsing og de ligger klint inni ræven min. Been there, done that! Det svei, og det frister ikke igjen å få 25 tonn slengt i ræven på bilen min!

Jeg passer ALLTID på å ikke ligge på siden av større kjøretøy på flerfelts vei, holder alltid god avstand bak slik at de skal se meg, slipper de frem om de blinker og er ellers mye mer hensynsfull ovenfor de en fryktelig mange andre der ute. Så unnskyld meg, men nå må dere se til h&"#%"e å holde dere 1001-1002-1003 bak meg før jeg klikker i vinkel! :kjefte:

*phu*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt enig.

Jeg har kjemperespekt for de svære kjøretøyene, og gjør virkelig mitt for at de skal se meg, legger meg aldri til høyre for dem, slik at jeg kommer i blindsonen deres osv.......

Og de fleste er sikkert flinke og rutinerte sjåfører, men så er det noen da, som sikkert syns det er festlig å ligge i rævva på ei dame i liten bil..........

:fy_fy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så møkka lei av tyngre kjøretøy som ligger klint oppi støtfangeren min! Alt jeg ser i speilet mitt er grillen deres og jeg bare venter på at jeg må ta en hardere oppbremsing og de ligger klint inni ræven min. Been there, done that! Det svei, og det frister ikke igjen å få 25 tonn slengt i ræven på bilen min!

Jeg passer ALLTID på å ikke ligge på siden av større kjøretøy på flerfelts vei, holder alltid god avstand bak slik at de skal se meg, slipper de frem om de blinker og er ellers mye mer hensynsfull ovenfor de en fryktelig mange andre der ute. Så unnskyld meg, men nå må dere se til h&"#%"e å holde dere 1001-1002-1003 bak meg før jeg klikker i vinkel! :kjefte:

*phu*

Hehe...kjenner igjen den der ja :jepp:

Det jeg gjorde, var å ta nr på bilen bak meg, og ringe arbeidsgiveren, og jeg skjelte sjåføren skikkelig ut, og jaggu tok de meg alvorlig, sånn kjøring ville han ikke se blandt sine sjåfører :kjefte:

En annen ting jeg pleier å gjøre er å nappe litt forsiktig på bremsa, for å signalisere, hold litt mer avstand, og det hjelper ofte, en annen ting er å kjøre inntil siden å sleppe den store bilen forbi, da slipper du å bekymre deg for å få ørten tonn i ræva....

Og store biler skal ikke overholde 1001-1002-1003, men 5 sekunder bak, for å ha nok strekning å stoppe bilen på om noe skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...