Gå til innhold

Gard


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Ser at du stadig skriver innlegg om turer du har vært på, og at man kan se reisebrev på hjemmesida di.

Og jeg er nysgjerrig på en ting: Hvordan har du tid og penger til å farte rundt så mye?

Det må være helt fantastisk! Selv jobber jeg nesten rævva av meg uten å sitte igjen med veldig mye penger, og tar en sydentur en gang hvert tredje år eller noe...

Hva er oppskriften din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Jeg har dessverre ingen hemmelig oppskrift. Noen av turene jeg har vært på er jobbturer og noen er private turer. Vi prøver å reise på tidspunkt da vi får billigere billetter (på våren og høsten) og vi reiser på litt kortere ferier slik at vi kan ta flere turer (innenfor de 5 ukene med ferie som vi har til rådighet). Det er mange som spør meg om hvordan jeg får råd til dette. Jeg tror at det koker litt ned til prioriteringer..vi har ikke et stort hus men en stor hage, vi har ikke en stor og dyr bil etc.

Så alt i alt...vi jobber også hver dag men vi tar noen turer i året som jeg liker og gjøre om til reisebrev. Og det ser kanskje ut som det er veldig mye når du ser på hjemmesiden min men husk at dette er samlet opp over mange år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnneShirley

Jeg er en skikkelig "novise" på reisefronten sammenlignet med Gard, men har likevel opplevd å få nok av kommentarer om hvor god råd vi må ha som velger å reise en del.

Men vi har jo også kun ferier å reise på og vanlige lønninger å bruke av. Og ikke har vi noen reiser gjennom jobben heller. Likevel klarer vi fint å få til minst en skikkelig reise i året. Det dreier seg om prioriteringer.

Vi bruker veldig lite penger på det meste annet fordi vi er klare på hva vi ønsker å priorierer (i denne fasen av livet i alle fall).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...