Gjest Gjest_Mira_* Skrevet 5. oktober 2007 #1 Skrevet 5. oktober 2007 Jeg sitter her og skjønner egentlig ingenting jeg... Var på første time hos psykologspesialist forrige tirsdag. I løpet av denne timen kom han frem til at han så klare tegn på enten bipolar lidelse eller adhd/add. Han ba meg komme tilbake neste tirsdag, for å fortsette på utredningen inkludert ta noen tester. Var der på tirsdag, pratet (dvs svarte for det meste) og tok to tester, og beskjeden jeg fikk var at jeg hadde en skåre (?) som gjorde at han egentlig kunne stille en diagnose her og nå, og han mente at det var adhd/add. Jeg klarer ikke helt å ta dette for god fisk, etter to ganger??? Jeg ser selv at jeg har alle symptomene som kjennetegner adhd, og at de til en viss grad har preget livet mitt i den retningen jeg er nå... Men samtidig så hører jeg folk si at "alle" kan kjenne seg igjen i symptomene... Så jeg klarer ikke helt å tro på det. Eller jeg kan godt tro på det dersom jeg er sikker på at han har grunn til å mene at jeg har det, men jeg synes 2 ganger ikke gir noen en god nok grunn til å mene at jeg har det.... kronglete setning!! Jeg skal dit igjen på tirsdag, og da skal det også være en lege tilstede for å prate om medisinering og sånt... Jeg vil ikke godta en sånn diagnose uten å vite at han har grunner til å være så sikker som han virker... Trodde en slik utredning tok laaaang tid. Mange mnd? Noen som har erfaring som kan være til hjelp?
Gjest JM Skrevet 5. oktober 2007 #2 Skrevet 5. oktober 2007 Har undersøkt en del om AD/HD da jeg mistenker at jeg har det selv . Har lest på diskusjonsfora at det av og til går kjempefort å stille diagnose, mange sikre symptomer osv. De fleste har disse symptomene, mens en AD/HD er har dem i større grad. Du vil jo også kunne se dette om du reagerer på medisinen, selv om alle med AD/HD ikke reagerer på medisin heller. Tror ikke det er diagnosestillingen som tar så lang tid, men å vente på utredning. Siden jeg ikke har begynnt prossesen med å få utredning ennå så vet jeg ikke så mye. Har lest sinnsykt mye om diagnosen,men merker at jeg ikke har blitt noe klokere
Gjest lillebøll Skrevet 5. oktober 2007 #3 Skrevet 5. oktober 2007 Tok et halvt år hos AD/HD spesialist. Men hun sa ganske fort at det nok var AD/HD, men som sagt et halvt år før hun satt diagnosen.
Gjest Mria Skrevet 6. oktober 2007 #4 Skrevet 6. oktober 2007 Ja, det er nok det å vente på å få komme til utredning som ofte tar tid ja. Ventet riktignok ikke mer enn 5 uker fra fastlegen min sendte henvisning til DPS og til jeg fikk den første timen der, så gikk fortere enn jeg hadde trodd iallefall Men da kan det jo nesten virke som at dersom det er klare tegn på ADHD så kan man faktisk stille diagnosen etter så kort tid da... Er bare redd for at han ikke har sjekket alle mulighetene. Ikke misforstå; jeg vil mer enn gjerne få litt fri fra tankekvernen og jaget i kroppen, men jeg vil bare være sikker på at jeg ikke blir feildiagnostisert. Det kanskje vanskelig å være sikker på, men...
Gjest lillebøll Skrevet 7. oktober 2007 #5 Skrevet 7. oktober 2007 De følger med etter at du har fått diagnosen i tilfelle feildiagnostisering.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå