Gå til innhold

UVI uten å teste positivt...


Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Hei...

Går her med noen merkelige greier... :kjefte: Det svir ganske intenst mer eller mindre hele tiden i det jeg tror må være urinveiene. Har hatt masse UVI i barneårene, men det var ganske annerledes

Svir mer og mer etterhvert som blæren fylles - noe den gjør "hele tiden", ihvertfall mye oftere enn vanlig. -Ikke bare dråper, men mye som kommer..

Må også opp om nettene, gjerne tre ganger på halvannen time, og svir så jeg ikke får sove før langt på natt.

Var til legen med urinprøve, men den viste ingenting galt... Fikk likevel noe Triomeprim eller noe sånt just in case, men legen trodde ikke det ville hjelpe...

Fins det noen andre der ute som har hatt lignende symptomer, evt har hatt UVI uten utslag på prøver som medisin likevel har hjulpet?

Er så lei og fortvilet.... hva kan det være hvis det ikke er UVI? Sukk... :tristbla: ...anyone??

Endret av Cæsar
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har alltid UVI med lite eller ingenting utslag annet enn på blod. Sykdomsforløp: Smerter (kjenner noe er i gjære), ca 5 timer: ikke lengre tvil, 2-3 timer og jeg er forhåpentligvis på legevakten og får medisin om ikke så alt for lenge. Da blør jeg og har feber.

Selexid har hjulpet hver gang, men det har vært behov for gjentatte kurer. Fikk urinen dyrket en gang og tilsendt en annen resept pga at selexiden ikke var av den som tok den bakteriestammen best, men da var jeg ferdig med selexiden, hadde vært hos healer og følte meg 100 % frisk. Var frisk i ca 2 år etter det.

Men er klamydia, og diabetes utelukket?

Skrevet

Takk for svar!

Klamydia er testet negativt. Diabetes vet jeg ikke, men testet blodsukker for en stund siden og da var det vel rundt 6 om jeg ikke husker feil...

Er merkelig dette... tisser ikke "piggtråd" men er heller litt bedre når blæren tømmes...

Skrevet

Overaktiv blære? Har fått det i perioder når jeg har “panikkdrukket” og gått på wc i et for å unngå UVI. Virker som det tar litt tid før blæren omstiller seg til et litt roligere tempo.

Fikk du dyrket urinen? Enkelte infeksjoner er visstnok stillere enn andre på de vanlige stripsene. Husker forresten noe om at det var snakk om at jeg skulle på ultralyd for å se etter steiner om jeg fortsatte å bli dårlig.

Men til du kommer deg til lege igjen, mål hvor mye du drikker og gjerne også hvor mye som kommer ut. Kan være du får i deg mye mer væske enn du tror, og at kroppen faktisk må kvitte seg med en del.

Forresten, er det i blæren eller rundt urinrøret du svir?

Skrevet
Forresten, er det i blæren eller rundt urinrøret du svir?

Litt vanskelig å lokalisere, men svir vel egentlig "hele veien", kjennes av og til ut som det svir og brenner både utenpå og inn på en måte...

Huff... tatt penicillin tablett nr 3 nå, men er ikke bedre...men det tar vel uansett tid..

Flere erfaringer og råd tas imot med takk :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...