Gjest Fëawen Skrevet 4. oktober 2007 #1 Skrevet 4. oktober 2007 Min datter på snart to år suger på tommelen. Dette har hun gjort fra første stund, så derfor har vi ikke introdusert henne for smokken. Vi har latt henne styre det behovet selv :o) Noen som har erfaring mtp når det lønner seg å venne dette av seg, og hvordan dette gjøres? Tenker litt mtp tennene osv
Bokormen Skrevet 4. oktober 2007 #2 Skrevet 4. oktober 2007 Å suge på tommelen fører generelt til større problemer med tannstilling enn smokk gjør. Dette fordi det er lettere å bli kvitt smokken, og smokken er flatere enn tommelen. Både smokk og tommel gir åpent bitt, men dette kan rette seg vanligvis helt av seg selv om man slutter innen 5 års alder, MEN å slutte med tommelen etter 5 år er veldig vanskelig (barnet suger når foreldrene ikke ser osv), i motsetning til smokk som man bare kan fjerne, derfor anbefales det å slutte tidligere.
Susan Sto Helit Skrevet 4. oktober 2007 #3 Skrevet 4. oktober 2007 Har ingen gode råd. Jeg nektet å slutte som liten, og sluttet ikke før jeg syntes det begynte å bli flaut da jeg begynte på skolen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå