Gjest Diva Skrevet 5. april 2003 #1 Skrevet 5. april 2003 naboen aldri gidder noen ting. Hun rengjør aldri gangen utenfor sin egen dør. Jeg vasker gangen oppe og trappa nedover. Men sålenge hun ikke gidder å hjelpe til med noe, så vil ikke jeg vaske den lille halvannen kvadratmetern utenfor hennes dør og fram mot utgangsdøra. Er det uhøflig av meg å spørre om hun vennligst kan vaske av og til ? Siden det er normal folkeskikk og sånn ? Det er også noen flekker på gulvet foran døren hennes og ut mot utgangsdøren, som likner delvis på blod og delvis på søle. Er det blod er det rimelig uhygienisk å la dette ligge! Et voksent normalt menneske vil da tørke opp etter seg ? Jeg nekter å gjøre dette for henne da hun aldri vil samarbeide. Hun slukker alltid lyset i gangen og ute på trappa om kvelden (!) og vi skrur det på igjen når vi skal ut.... Fordi det er jo om kvelden når det er mørkt vi trenger lys, ikke om dagen. Vi skrur alltid lysene av om dagen og på om kvelden, men hun driter tydeligvis i det. Vi har tross alt en mørk gang og lengre trapp å gå ned. Hun slamrer med dørene også, bare for å si det.... Helt klin umulig å snakke med / til...... Irriterer vettet av meg hun der.... :evil: Noen synspunkter på dette med vasking o.l. ? Diva
Gjest Embla s Skrevet 5. april 2003 #2 Skrevet 5. april 2003 Hm, hørtes irriterende ut i lengden.. Hvis vi skal komme med gode råd, må du fortelle litt mer: Kjenner du henne? Er dere på hils? Har dere en god tone (utenom dette)?
Gjest Diva Skrevet 5. april 2003 #3 Skrevet 5. april 2003 Uff. Ja. Det er utrolig kjedelig. Kjenner henne ikke. Har bare bodd her i et år vi, og hun er dattra til huseier Ellers en veldig dårlig tone. Hun tåler ikke at vi går med slipperser inne på lyse dagen heller. Også spiller hun selv musikk høyt midt på natten både i helger og i uken.... Og hun er en skikkelig heks Er slem nå men hun er definitivt værst. Hun løy da hun skulle true oss med å flytte en gang vi hadde "bråket",- hun mente vi alltid kom sent hjem om kvelden, pratet hele natta og bråket masse. Det har vi alldeles ikke gjort... Jeg blir støtt og forferdet over dette fruentimmeret og vi har fortalt det til alle vi kjenner,- bare for å vite at vi ikke er vi som er gale. Husregler meg her og husregler meg der,- de gjelder i allefall ikke for henne, kun for oss.... En periode var vi redd for å nyse etter kl. 23 til og med! Slik skal det jo ikke være, synes jeg. Grrrr.......
Gjest Embla s Skrevet 5. april 2003 #4 Skrevet 5. april 2003 Ok: Dere bor i hver deres etage i et hus som pappan hennes eier.. Hun er tydeligvis ikke vennlig instilt/sammarbeidsvillig, det nytter vel lite å klage til huseier ( )... Jeg tror at du må belage deg på å gjøre det beste ut av situasjonen, om du snakker til henne, vil hun sikkert bare bli surere (om du ikke kan klare å bli venn med henne da?).. Selv om det er urettferdig tror jeg du må velge: enten vasker du i gangen nede, eller det blir ikke vasket (men du kan jo nevne det i en super hyggelig tone, spørre om dere skal fordele vaskingen, foreslå at hun vasker nede og du tar trappen opp). Så får du heller prise deg lykkelig for at du ikke skal dele hus med denne damen resten av livet. Det var ikke mye til råd du fikk, men det er det beste jeg har å komme med.
Arwen Skrevet 5. april 2003 #5 Skrevet 5. april 2003 Tror kanskje jeg hadde vudert og funnet meg noe annet, men det har du kanskje gjort alt..?..?
Gjest Diva Skrevet 5. april 2003 #6 Skrevet 5. april 2003 Ja, vi har tenkt på det lenge egentlig. Men det er så vanskelig og prisene går opp og ned. Det er billig leie her, men det er ikke verdt det pga naboen og toalett i gangen og dårlig vedlikeholdt hus, trekk fra vinduene og flassing av i vunduskarmer, og liten varmtvannstank (de andre leilighetene har svære monstriske tanker i kjellern....) og dårlig trykk i dusjen osv osv.... Får jeg meg en jobb snart eller sambo en jobb, så kommer vi nok til å flytte på oss snart :D *håpe, håpe* :D
Arwen Skrevet 5. april 2003 #7 Skrevet 5. april 2003 Da krysser jeg fingrene. :D Høres litt håpløst ut å bo sånn. Føler virkelig med deg.
Skusla Skrevet 5. april 2003 #8 Skrevet 5. april 2003 Sånn var mine gamle naboer også... De vaska ALDRI i gangen .. Det så ut som en svinesti der om ikke jeg gjorde det... Så jeg satt opp lapp jeg, hvor jeg skrev at gangen SKULLE VASKES HVER 14. DAG. OG ALLE VAR ANSVARLIG FOR Å HOLDE DET PENT. Så sa jeg fra om det neste gang jeg møtte de. Sa bare at: Jeg satt opp lapp her ang vasking. Nå gjør jeg det denne uka, så får dere gjøre det om 14. dager igjen.. Er dette ok? Jo det var det.. Å det ble gjort da. Er kanskje ikke like lett når det er pappan hennes som eier huset da. Hun tror tydeligvis at hun kan oppføre seg AKKURAT som hun vil, hun risikerer jo neppe å bli kasta ut... Meget irriterende, det forstår jeg... Å ikke minst utrolig arrogant av henne. Men prøv å si fra til henne likevel da, det må da gå an å få si fra. Prat med faren hennes. Det KAN da hjelpe... Si at hun bråker osv. Å at dere blir forstyrret. Dere betaler da leie dere også.... Det er verd ett forsøk kanskje??? Uansett, håper dere får dere arbeid snart da og får flytte en annen plass.. X- fingrene for dere jeg også..... ( håpe, håpe, håpe.... ) Klem fra meg.. :D
Eowyn Skrevet 6. april 2003 #9 Skrevet 6. april 2003 Sånne naboer må være noe herk...Og sånne folk er jammen helt umulig å prate til også! Det er ihvertfall slik her at de som ikke tar ansvar for vasking i gangen kan risikere å bli kastet ut om de ikke følger opp ansvaret sitt. Men vi bor i blokk da. Er vel kanskje litt strengt det da,men det funker ihvertfall, alle vasker når de skal vaske. Men hvis det ikke nytter å si ifra til henne, så blir det vel vanskelig. Jeg tror jeg hadde flytta bare i sinne, det verste jeg vet er folk som ikke tar ansvar, og forventer at alle andre skal gjøre joben for dem hvis ikke de gidder det selv!!!
starie Skrevet 6. april 2003 #10 Skrevet 6. april 2003 Vi har et firma som tar trappevasken her vi, så det blir ikke noe krangling :D Diva: Hørest ut som et skikkelig hespetre! Dere får smøre dere med tålmodighet, og virkelig "ta henne" den dagen dere flytter ut. Så har dere noe å se frem til
Gjest Duchess Skrevet 6. april 2003 #11 Skrevet 6. april 2003 Når det ikke nytter å prate direkte til henne, tror jeg at jeg hadde prøvd å tatt det opp med faren hennes, jeg. Forklar saken på en rolig og saklig måte, uten å hisse deg opp eller komme med direkte anklagelser (det er jo dattera hans og noen blir ganske hårsåre når det gjelder såpass nære familiemedlemmer) Du har jo ingenting å tape.
MarianneE Skrevet 6. april 2003 #12 Skrevet 6. april 2003 Sånn var mine gamle naboer også... De vaska ALDRI i gangen .. Det så ut som en svinesti der om ikke jeg gjorde det... Så jeg satt opp lapp jeg, hvor jeg skrev at gangen SKULLE VASKES HVER 14. DAG. OG ALLE VAR ANSVARLIG FOR Å HOLDE DET PENT. Så sa jeg fra om det neste gang jeg møtte de. Sa bare at: Jeg satt opp lapp her ang vasking. Nå gjør jeg det denne uka, så får dere gjøre det om 14. dager igjen.. Er dette ok? Jo det var det.. Å det ble gjort da. Egentlig et godt forslag- og verdt et forsøk?? Prøv og se hva som skjer, du kan være heldig, eller tingene bare fortsetter i samme gammle tralten! *skuler ut i min egen trapp......uff, må nok vaske her og* Takk, Diva, nå fikk jeg dårlig samvittighet!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå