Gå til innhold

NYE MEDISINER


Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen med erfaringer?

Brexidol får man ikke lenger, Voltaren får jeg voldsom hodepine av. Nå vil de gi meg Nobligan.

Har tidligere brukt pinex og Somandril.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brexidol er fortsatt oppført i felleskatalogen. Er det en grunn til at du er tatt av de eller har legen surret med hva som er tatt av markedet?

Skrevet
Brexidol er fortsatt oppført i felleskatalogen. Er det en grunn til at du er tatt av de eller har legen surret med hva som er tatt av markedet?

Ja, det er vel ikke komt ny felleskatalog ....

Brexidol skal ikke skrives ut noe mere til pasienter. Likeså somandril

Skrevet
Ja, det er vel ikke komt ny felleskatalog ....

Brexidol skal ikke skrives ut noe mere til pasienter. Likeså somandril

Pussig at den ikke er oppdatert på nett. Men godt mulig det stemmer, er vel et par måneder siden min mor fikk resepten når jeg tenker meg om.

Gjest Blondie65
Skrevet
Ja, det er vel ikke komt ny felleskatalog ....

Brexidol skal ikke skrives ut noe mere til pasienter. Likeså somandril

Har du dokumentasjon på det med Brexidol?

Skrevet
Har du dokumentasjon på det med Brexidol?

Fra legemiddelverkets nettsider

Piroxicam er virkestoffet i Brexidol. Preparatet skal så vidt jeg vet ikke gå ut av markedet, men bruken skal begrenses pga noen alvorlige bivirkninger og det skal ikke være førstevalgspreparat lengre.

Gjest nextlife
Skrevet
Noen med erfaringer?

Brexidol får man ikke lenger, Voltaren får jeg voldsom hodepine av. Nå vil de gi meg Nobligan.

Har tidligere brukt pinex og Somandril.

Har erfaring med disse medikamentene, både i jobben, og har brukt selv (hovedsaklig mesnssmerter)

Hvilken type smerter er det du skal bruke den mot?

Gjest lillebøll
Skrevet

Hva skal du bruke de mot, lettere å svare da :)

Kun smerter eller trenger du betennelsesdempende effekt og?

Skrevet
Hva skal du bruke de mot, lettere å svare da :)

Kun smerter eller trenger du betennelsesdempende effekt og?

Jeg har brukt mot smerter og betdempende.

Det var legen som sa det med brexidol. Somandril tror jeg nå har blitt A-preparat.

Gjest Starkitten utloggeg
Skrevet

Det stemmer at Somadril blir A-preparat og jeg har skjønt det slik at det produktet utgår, i følge legen min. Litt dumt siden de har vært gode å ha når ryggen min har vært på det værste... :tristbla:

Gjest lillebøll
Skrevet

Jeg bruker noe som heter Modifenac. Disse hjelper godt både mot smerter og betennelse i nakken min.

Men de er harde for magen så kan ikke brukes ved magesår o.l

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...