Gå til innhold

Diane p-piller


Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har ingen kunnskap når det kommer til akkuratt dette her, så da spør jeg dere:-)

Jeg går nå på tetracyclin, antibiotikakur, pga kviser. Er drittlei av kviser! Har hatt det kjempelenge og har prøvd alt mulig! Vet ikke hvor mye penger som har gått med på det :kjefte:

Så nå går jeg på antibiotikakuren, og den hjalp veldig i begynnelsen, men nå har jeg begynt å få dødsmye småkviser, mest på haken.. Har litt over 1 brett igjen av disse tablettene før jeg er ferdig.. Vil bare kvisene komme tilbake da?

Legen sa at siden jeg har prøvd så masse nå, så tok vi den kuren, siden det var den som ville virke best.. Men jeg vurderer å kanskje å begynne på Diane p-piller når jeg er ferdig med antibiotikakuren, siden de skal også hjelpe.

Meen, jeg har også hørt at du kan få mer kviser enn før når du begynner på p-piller, du får økt appetitt(altså legger på deg :kjefte: ) og du har større fare for å utvikle blodpropp..

En annen ting, når du går på p-piller, uansett hvilke, kan du da bestemme at du vil hoppe over mensen når du vil osv..?

Jeg forstår ikke helt det, men det hadde vært voldsomt greit^^

Og en ting til, jeg har hørt når du starter på p-piller så kan det være blødninger i 3 mndr eller lenger?

(det orkr jeg ikke..hehe, 3 mndr liksom:S)

Takker for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Jeg har ingen kunnskap når det kommer til akkuratt dette her, så da spør jeg dere:-)

Jeg går nå på tetracyclin, antibiotikakur, pga kviser. Er drittlei av kviser! Har hatt det kjempelenge og har prøvd alt mulig! Vet ikke hvor mye penger som har gått med på det :kjefte:

Så nå går jeg på antibiotikakuren, og den hjalp veldig i begynnelsen, men nå har jeg begynt å få dødsmye småkviser, mest på haken.. Har litt over 1 brett igjen av disse tablettene før jeg er ferdig.. Vil bare kvisene komme tilbake da?

Legen sa at siden jeg har prøvd så masse nå, så tok vi den kuren, siden det var den som ville virke best.. Men jeg vurderer å kanskje å begynne på Diane p-piller når jeg er ferdig med antibiotikakuren, siden de skal også hjelpe.

Meen, jeg har også hørt at du kan få mer kviser enn før når du begynner på p-piller, du får økt appetitt(altså legger på deg :kjefte: ) og du har større fare for å utvikle blodpropp..

En annen ting, når du går på p-piller, uansett hvilke, kan du da bestemme at du vil hoppe over mensen når du vil osv..?

Jeg forstår ikke helt det, men det hadde vært voldsomt greit^^

Og en ting til, jeg har hørt når du starter på p-piller så kan det være blødninger i 3 mndr eller lenger?

(det orkr jeg ikke..hehe, 3 mndr liksom:S)

Takker for svar :)

Når man begynner på Diane, så vil man som oftest få et skikkelig kviseutbrudd i starten, som kan vare i opptil flere måneder. Men dette er kun en overgang, så vil huden bli helt fin. Men da er det viktig å ikke slutte med pillene, for ellers har det ingen virkning. Grunnen til dette er at all driten som ligger latent i huden må ut, og da kommer like greit alt på en gang... Ganske idiotisk i grunn, men sånn er nå den huden vår da. Vektøkning kan man få av alle typer p-piller, men det er veldig forskjellig fra person til person hvordan man reagerer på pillene. Og ja, man kan "hoppe over" mensen, ved å begynne rett på et nytt brett i steden for å ha opphold i en uke mellom hvert brett. Det med at man kan få blødninger i 3 måneder er også individuelt... Jeg har aldri opplevd det, men det er andre som gjør det. Så det er forskjellig fra person til person.

Endret av Tillepike
Skrevet
Når man begynner på Diane, så vil man som oftest få et skikkelig kviseutbrudd i starten, som kan vare i opptil flere måneder. Men dette er kun en overgang, så vil huden bli helt fin. Men da er det viktig å ikke slutte med pillene, for ellers har det ingen virkning. Grunnen til dette er at all driten som ligger latent i huden må ut, og da kommer like greit alt på en gang... Ganske idiotisk i grunn, men sånn er nå den huden vår da. Vektøkning kan man få av alle typer p-piller, men det er veldig forskjellig fra person til person hvordan man reagerer på pillene. Og ja, man kan "hoppe over" mensen, ved å begynne rett på et nytt brett i steden for å ha opphold i en uke mellom hvert brett. Det med at man kan få blødninger i 3 måneder er også individuelt... Jeg har aldri opplevd det, men det er andre som gjør det. Så det er forskjellig fra person til person.

Okei.. er litt usikker på om jeg vil gjennom et megautbrudd med mer kviser :gråte: Har slitt med det siden 5 klasse, og hver gang har jeg fått beskjeden: Ha tålmodihget med disse produktene. Du vil i begynnelsen få en del kviser, og kanskje tørr hud, men det vil gå over..

Det gikk aldri over. Er drittlei av det!

Høres kanskje helt idiotisk ut..men det påvirker selvtilliten min noe helt utrolig:-/

Får tenke litt over om jeg vil prøve diane p-piller..

:sjenert:

Skrevet
Okei.. er litt usikker på om jeg vil gjennom et megautbrudd med mer kviser :gråte: Har slitt med det siden 5 klasse, og hver gang har jeg fått beskjeden: Ha tålmodihget med disse produktene. Du vil i begynnelsen få en del kviser, og kanskje tørr hud, men det vil gå over..

Det gikk aldri over. Er drittlei av det!

Høres kanskje helt idiotisk ut..men det påvirker selvtilliten min noe helt utrolig:-/

Får tenke litt over om jeg vil prøve diane p-piller..

:sjenert:

Tro du meg, jeg vet godt hvordan det er... Har slitt veldig med kviser jeg også, fikk det når jeg var rundt 10 år, så hadde jeg et oppholdt fra jeg var 13-14 fram til jeg ble 18, og da kom kvisene for fullt igjen. Og jeg har det enda, og sliter med å bli kvitt dem. Men jeg prøver meg frem og ser hva som funker for meg, selvom det ikke er lett å finne hva som funker for en i det havet av produkter og behandlinger som fins. Er en mager trøst, men man må bare ha tålmodighet... Urettferdig at noen skal ha perfekt ferskenhud hele livet mens andre må bruke masse tid og penger på kviser =/

Skrevet
Tro du meg, jeg vet godt hvordan det er... Har slitt veldig med kviser jeg også, fikk det når jeg var rundt 10 år, så hadde jeg et oppholdt fra jeg var 13-14 fram til jeg ble 18, og da kom kvisene for fullt igjen. Og jeg har det enda, og sliter med å bli kvitt dem. Men jeg prøver meg frem og ser hva som funker for meg, selvom det ikke er lett å finne hva som funker for en i det havet av produkter og behandlinger som fins. Er en mager trøst, men man må bare ha tålmodighet... Urettferdig at noen skal ha perfekt ferskenhud hele livet mens andre må bruke masse tid og penger på kviser =/

Godt å faktisk se at det fins andre med samme problemer, selv om egentlig så unner jeg ikke andre det :sjenert:

Jeg har prøvd alt fra midler fra apoteket som du ikke trenger resept på, til syrebehandling hos hudpleier og nå midler på resept.. Har brukt en del tusen på dette her!

Men får trøste meg med at en gang må det jo gå over?

Og slik som hudpleieren sa, at de som sliter med kviser får rynker mye senere enn de som har pen hud og aldri kviser(får håper dette er sant :lur: )

Men skal snakke med legen, og spørre hva hun annbefaler meg å gjøre :jepp:

Gjest Gjest_elise_*
Skrevet

Jeg går på Diane pga hudproblemer. Det tok mange år før jeg turte begynne på Diane. Har prøvd mye annet uten det store resultatet. Og kvisene har virkelig satt sine spor i selvtilliten. For meg har Diane fungert veldig bra på kviseproblemet. Det er så sinnsykt deilig å gå ut å møte folk uten å tenke på hvor ille huden er. Det tok liksom all fokus hos meg, veldig slitsomt.

Jeg fikk ikke no voldsomt kviseutbrudd i oppstarten av Diane, tok vel en til to måneder før jeg syntes det hjalp. Får noen små kviser i ny og ne, men er veldig fornøyd med resultatet.

Av bivirkninger jeg har merket så fikk jeg nedsatt sexlyst og mer humørsvingninger. Noen ganger må man velge hva man kan klare å leve med. Jeg valgte nedsatt sexlyst og mer humørsvingninger mot å få bedre hud. Såpass mye verdt var det for meg å få en såpass mye bedre hud. Man reagere individuelt så hvordan din kropp vil reagere vet du ikke før du har prøvd. Hvis du mener du har prøvd alt annet så vil jeg anbefale Diane. Jeg fikk et helt annet liv hvertfall. Hvis du ikke synes det funker så er det bare å slutte.

Lykke til!

Skrevet
Godt å faktisk se at det fins andre med samme problemer, selv om egentlig så unner jeg ikke andre det :sjenert:

Jeg har prøvd alt fra midler fra apoteket som du ikke trenger resept på, til syrebehandling hos hudpleier og nå midler på resept.. Har brukt en del tusen på dette her!

Men får trøste meg med at en gang må det jo gå over?

Og slik som hudpleieren sa, at de som sliter med kviser får rynker mye senere enn de som har pen hud og aldri kviser(får håper dette er sant :lur: )

Men skal snakke med legen, og spørre hva hun annbefaler meg å gjøre :jepp:

Når man runder 25 år så setter aldringen inn, og talgproduksjonen reduseres. Og da forsvinner kvisene også. Men så er det jo noen voksne som også sliter med kviser, men det er ikke så ofte. Men ja, talgen gjør at man eldes saktere, så det er sant at man får mindre rynker senere =) Så det er jo en positiv ting ved det, hehe

Skrevet

Jeg vet også så alt for godt hvordan det er så slite med huden. Fikk problemer med dette i 12-årsalderen, er nå 26.

Da jeg var 15, gikk jeg til hudlege, og fikk Dalacin og Skinoren som var en stor hjelp for meg. Etter hvert ble huden bedre, og da jeg var 18, kunne jeg bruke billig hudpleie som Garnier, og huden min var helt ok.

Da jeg kom i 20-årene, ble huden verre igjen. Fikk utbrudd på steder hvor jeg aldri hadde hatt problemer før, som i kinnene og på halsen. Særlig i kinnene var jeg redd for å få arr, siden huden egentlig er tørrere der. Gikk da til hudpleier og fikk MD Formulations. Dette er dyrt, men det har virket veldig bra på meg. Hvis man bestiller det på nettet, for eksempel på www.beautybridge.com eller www.skinstore.com, blir det billigere.

Huden på ryggen er et kapittel for seg selv, men også denne ble verre i 20-årene. Jeg begynte da på Diane, blant annet fordi jeg slet med å kle av meg foran kjæresten og fordi det var så mye klær jeg ikke kunne gå i, følte jeg selv.

Når det gjelder Diane, så hadde ikke jeg noe større kviseutbrudd i begynnelsen. Men det tok ca. et halvt år før jeg så noen bedring, så det er viktig å holde ut. Da ble huden min helt perfekt, både på ryggen og i ansiktet (som allerede var veldig bra på grunn av MD Formulations, som jeg fortsatte å bruke, men nå fikk jeg aldri en eneste urenhet). Det var så deilig å ikke føle seg ekkel, som jeg tidligere hadde gjort. Når du sier at det går utover selvtilliten, så skjønner jeg godt hva du mener ;)

Jeg har så og si ikke hatt bivirkninger av Diane. Jeg merket ikke at jeg gikk opp i vekt eller hu,ørsvingninger. Det eneste er at jeg syns jeg fikk litt mindre sexlyst. Annet positivt var en mens som er regelmessig på timen, og at jeg ikke var premenstruell.

Jeg ville aldri gått på p-piller hvis det ikke var for huden, men for meg var det en stor lettelse.

Skrevet

Og det "festlige" er at mange får store (i verste fall større) kviseproblemer når de slutter på de. Husker det var mange på snartgravid som slet med det etter å ha sluttet på de.

Skrevet
Og det "festlige" er at mange får store (i verste fall større) kviseproblemer når de slutter på de. Husker det var mange på snartgravid som slet med det etter å ha sluttet på de.

Men nå er jeg fortsatt 17 år, så er kanskje en liten stund til jeg skal ha barn, og når den tid kommer så "betaler" jeg gladelig å få masse kviser, et barn betyr mer enn at jeg ikke skal ha kviser :jepp:

Men som sagt så er jeg 17 år nå, så det er sikkert en stund til, og etter fødsel kan en jo starte på p-piller igjen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...