Gå til innhold

biopsi av kul på hals

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skal ta biopsi av en stor kul jeg har på halsen og lurer litt på hvordan det foregår og om det gjør veldig vondt?

gruer meg litt...men mest til resultatet egentlig... :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er biopsi der de tar en vevsprøve?

Vil i så fall tro duu får lokalbedøvelse, så ville ikke bekymret meg så mye om den delen av saken.

Ønsker deg veldig lykke til da, og at det går bra!!!

Skrevet

Det er kanskje en finnålsbiopsi du skal ta, da...? Da stikker de en nål gjennom huden og rett inn i kulen hvor de forsøker å trekke ut litt materiale, og det kan visst gjøre ganske vondt, ja. Har ikke gjort det selv, men moder'n var i gjennom det for ikke veldig lenge siden.

Hvis du skal ta en "ordentlig" biopsi blir det derimot et kirurgisk inngrep, og da får du selvsagt bedøvelse. Men fikk du ikke noe info om dette da du fikk beskjed om at du skulle ta denne biopsien, da? Du kan helt sikkert ringe dem opp igjen og be om å få en skikkelig forklaring på hva som skal skje.

Skrevet

Jeg har tatt biopsi med nål på skjoldbruskkjertelen. Det var vondt, men det går ganske fort så det er greit likevel. Jeg fikk ikke bedøvelse fordi kulen lå så langt inn at det ikke var vits.Jeg fikk ikke så mye info før biopsien om hvor vondt det kom til å bli, og det var like greit. Det fins verre undersøkelser... Bare tenk at det tar bare noen sekunder...

• 2 uker senere...
Skrevet

Hvordan gikk det? Ville bare legge til at du må ikke ta sorgene på forskudd, selv om man får en dårlig beskjed betyr ikke det at livet er over. Man kommer seg gjennom det mest utrolige, oftere sterkere til slutt enn man kunne tro.

Skrevet (endret)

Jeg har tatt vevsprøve av en kul på halsen, det var finnålsbiopsi, var ikke vondt, kjente bare et lite stikk idet nåla kom igjennom huden.

Fikk ingen bedøvelse, men det var heller ikke nødvendig.

Håper det går bra med deg.

Endret av Heidik

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...