Gå til innhold

Kongens trontale


Gjest Gjest_Miriam_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Miriam_*

Jeg ber Gud velsigne Stortingets gjæring :fnise:

I fjor hadde han byttet ut gjerning med hjerne :ler:

Skulle tro han gjør det med vilje :sjarmor:

http://www.p4.no/story.aspx?id=245465

Dette er jo riktig så festlig det, men det var jo litt mer ille at han hoppet over noen sider i Trontalen da

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=173040

Resultatet ble at kongen hoppet over mange avsnitt, og derfor fikk ingen høre noe om olje- og gassinntekter og forvaltningen av oljefondet.

Er ikke dette rimelig flaut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes kongelige burde pensjoneres ved 67 års alder. Unner kongen noen late dager på Mågerø eller på sjøen. Hvorfor skal han jobbe når alle andre på hans alder for lengst har gått av med pensjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har han ikke dysleksi? Synes ikke vi skal gjøre narr av ham; han gjorde vel så godt han kunne. Og ingen skade er vel egentlig skjedd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare tull med den kongefamilien - de skal liksom representere folket og være et symbol for oss. Nei takk, avskaff monarkiet nå! De gjør bare seg selv til latter. Det er jo omtrent ikke ett normalt menneske der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silmarill
(...)Dette er jo riktig så festlig det, men det var jo litt mer ille at han hoppet over noen sider i Trontalen da

(...)Resultatet ble at kongen hoppet over mange avsnitt, og derfor fikk ingen høre noe om olje- og gassinntekter og forvaltningen av oljefondet.

Han tok jo bare en forkortet utgave mht. gass - han velsignet jo Stortingets gjæring! ;)

Desuten så kan det vel være at Stortinget driver med hjembrent i kjellern og Kongen velsignet dette :vetikke:

Kongen er glad i en liten knært må vite....

---

Ingen skade er skjedd her! Det er mennskelig å feile, ergo er Kongen også bare et menneske!

Endret av Silmarill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er problemet, liksom?

Han hoppet over en side, for guds skyld. Men trontalen formelt sett, er det som står på papiret, ikke det Kongen leser opp. Så sånn sett får det ikke noen større konsekvenser. Det er en filleting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare tull med den kongefamilien - de skal liksom representere folket og være et symbol for oss. Nei takk, avskaff monarkiet nå! De gjør bare seg selv til latter. Det er jo omtrent ikke ett normalt menneske der!

Og hva er så normale mennesker om jeg får spørre?

Alle er forskjellige. Kongelige er da bare mennesker de også, og er ikke født med superkrefter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kongen er helt konge.

Er egentlig ikke for monarkiet, men kongen er ganske kul på sin egen måte.

Husker det var stort oppstyr rundt det nye kongeportettet Håkon Gullvåg hadde malt. Det ble skrevet at det var "sykt", "majestetsfornærmelse", "uverdig" etc...

Og så spurte de kongen, og hans eneste kommentar var "Jeg kan jo ikke noe for at jeg ikke ser bedre ut"(fritt gjengitt).

Endret av Paradokset
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silmarill
Kongelige er da bare mennesker de også, og er ikke født med superkrefter.

Det eneste som skiller de kongelige fra oss ikke kongelige er at vi går på do mens de kongelig ikke gjør det! Ja, så har dem blått blod da og vi har bare kjedelig rødt .......

Dette er helt sant! :jepp:

:ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste som skiller de kongelige fra oss ikke kongelige er at vi går på do mens de kongelig ikke gjør det! Ja, så har dem blått blod da og vi har bare kjedelig rødt .......

Dette er helt sant! :jepp:

:ironi:

:hoho: :hoho: :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Ingen skal beskylde kongen fra å ikke ha selvironi og humor :ler:

Tatt fra åpningstalen ved Slottsmiddagen i går aften

- Jeg tenkte jeg ville starte kveldens tale med å lese opp den delen av trontalen som jeg kom i skade for å hoppe over ved Stortingets åpning. Men etter som dere allerede har gjennomført trontaledebatten, er det vel kanskje litt for sent å ta opp den tråden, sa kongen til stor munterhet for de rundt 190 tilstedeværende i Slottets store spisesal.

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kongen er helt konge.

Ja, kongen er helt konge, men han burde ikke være konge. Pga. nordmenns manglende evne til prinsipiell tenking står og faller monarkiet ved de kongeliges personlige oppførsel. Den dagen en virkelig tosk blir konge, avvikles monarkiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, kongen er helt konge, men han burde ikke være konge. Pga. nordmenns manglende evne til prinsipiell tenking står og faller monarkiet ved de kongeliges personlige oppførsel. Den dagen en virkelig tosk blir konge, avvikles monarkiet.

Det tviler nå jeg litt på. Det har overlevd både Ari Behn, Märthas engleskole og Mette Marit. Det kommer jo noen spredte rop om at vi må få republikk, når det stormer som verst, og Se og Hørs hoffreporter truer med å flytte til England, men så roer det seg ganske kjapt, ting går seg til, og monarkiet består.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk Åberg

Jeg skjønner ikke at dette er så flaut. Litt komisk, men ikke pinlig. Alle gjør feil. Når man tenker på at han har dysleksi, så er krever det nok en del å skulle holde slike taler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Hans M. gjorde både Stortinget og Folket en tjeneste ved å hoppe over noe fra trontalen, den blir uansett lang og kjedelig nok.

Dessuten foretrekker jeg en konge som glemmer et ark eller to fremfor en president som gjentatte ganger tar feil på hvilket land han er på besøk i. Mulig USA hadde klart seg bedre som monarki.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...