Gå til innhold

Orlando

Gjest Gjest_Bettina_*

Fremhevede innlegg

Skrevet

om 12 timer sitter jeg på vei hjem fra USA. Vi har vært altså 14 dager i Florida, sørstaten:) Tja, ferien begynte ikke som vi hadde forventet. Hele greia begynte med at pappa og jeg fikk seter lang fra hverandre og de vi satt siden av nektet å bytte plasser, men etterhvert var flyvertinnen så snill at hun lot oss sitte sammen ved nødutgangen. herlig plass for beina også gitt =) så kom vi oss til detroit, hvor vi fant fort ut at vi måtte ta baggasjen ut for å fortolle den inn til florida igjen, og vi hadde fan ikke god tid! og så strenge som disse jablene var (skjønner jo det, etter at de gikk på en smell her for noen år siden stakkars), men! kan noen forklare meg hvordan det er å være backpacker til USA? ikke at vi tenkte på det, men vi hadde kun bestilt 1 dag på orlando int. airport for så å finne et permanent hotell (greit å stå face-to-face å bestille i low-season..så fine billige priser man kan prute seg til vettø). however, dama i emigration i detroit ville jo knapt sende oss videre siden vi sa vi kun skulle bo på det hotellet i 1 dag for så å reise videre. hun ville vite hvor vi skulle bo hele tiden og hun vil også vite hvor mye penger vi hadde med oss.. jaja, vi sa bare til slutt at vi "OK, we're going to stay 14 days at the orlando int.airp.hotel"..så jeje, vi kom oss inn i USA gitt, med grenncard for de neste 3 mnd'ne..jippi:P

etter 1 dag på dette airport hotellet reiste vi til kissimee og fant oss et fint stort hotell kalt sun inn, med en hyggelig inder-eier for kun 250$

however, vi leide en fin hvit pt cruiser og det dummeste vi har gjort i denne ferien er vel å si nei takk til GPS ved bilutelefirmaet. for jeg tror vi hadde spart MANGE bensinpenger på GPS. Nå tenker sikkert dere at kart er en smart ting, og det har vi skaffet oss..men fyttigrisen, det er ikke lett å finne fram! værste scenarioet utartet seg i da vi skulle finne downtown kissimee, vi hadde kjørt i 1 time og landet tilbake der hvor vi startet..så prøvde vi en gang til, og det var ikke mer enn 10 min lenger ned i gaten. ikke greit! og å spørre folk om veien, er helt idiotisk. dumme spansktalende folk! (jeg kan spansk flytende, men de er bare teite:P)

vi har vært i de fleste kjente fornøyelsesparkene de har her i orlando, disney world (magic kingdom), gator land, animal kingdom, sea world, epcot, MGM studios, universal studios og kennedy space center hvor vi faktisk så discovery lande etter 14 dager i rommet..tøft!

var også med på en airboat tur, og det var utrolig stas, så aligator gjorde vi også!=)

på fredag reiste vi til key west og ble over i 1 dag, herlig sted! dagen etterpå reiste vi til Miami og ble over i 2 dager, her hadde vi over 30+ og sol hele dagen. solbrent har jeg blitt gitt

jaujau..nå gidder jeg ikke å skrive mer, men en utrolig herlig ferie har det vært..nå har jeg pakket, og klar for å sove noen timer..:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...