Gjest Gjest_Vips_* Skrevet 3. oktober 2007 #1 Skrevet 3. oktober 2007 Er det noen her som har forsøkt johannesurt mot depresjoner etc som har hatt noen effekt av det? Hvilke bivirkninger kan det evt gi? Er det flere forskjellige typer? Har noen tips om hvilke merker som er best?
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2007 #2 Skrevet 3. oktober 2007 Jeg prøvde det for noen år siden, og opplevde at de fungerte for meg. Jeg kan ikke anbefale merke, for jeg kjøpte ikke i Norge... MEN! Hvis du går på p-piller så skal visstnok pillene miste effekten av Johannesurt. Greit å være oppmerksom på...
Gjest Gjest_Vips_* Skrevet 3. oktober 2007 #3 Skrevet 3. oktober 2007 Om ikke p-pillene funker er ikke så viktig. Tenkte egentlig på samboeren min Han er litt deprimert for tiden, og tenkte kanskje dette kunne være noe..
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2007 #4 Skrevet 3. oktober 2007 Først: går du på noen form for medisiner (inkludert p-piller, p-plaster, og all annen hormonprevensjon!) så har du litt av et detektivarbeid foran deg. Begynn på drugs.com, og felleskatalogen.no og søk videre. Men for meg virker det. Jeg har vært dypt deprimert i 10 år, suicidal i lange perioder, og slitt med angst. Depresjonene er nesten borte når jeg går på johannesurt, jeg er ikke reelt suicidal (tanken kan streife meg, men ikke mer enn det) og angsten er dempet betraktelig. Har kun vært borti to merker, og det ene gikk jeg kun på et par dager før jeg fikk tak i det faste merket mitt. Mener jeg merket god forskjell på hvor sterke de var. Ingen av de merkene er tilgjengelige i Norge, men jeg bestiller via nett (eneste mulighet pga allergi mot et bindemiddel i de som finnes her i landet). Hvilket merke som virker vil så vidt jeg har forstått variere fra person til person. Men en mirakelkur har det ikke vært. Det ligger svært mye gamle vaner, og problemer sosialt pga såpass lang tid sykdom, og det gjør pillene ingenting med. Men jeg klarer sette pris på det jeg faktisk kan og klarer i stedet for å henge meg opp i det jeg ikke klarer. Opplever det også som lettere å ta tak i ting, og faktisk endre de situasjonene som gjør meg nedrykt (ikke deprimert, det er et stort skille der). Bivirkningene jeg hadde var noe tretthet, ekstrem svimmelhet rett etter jeg tok tabletten, og lysømfintlighet. Eneste som varte mer enn i oppstarten var lysømfintlighet. Solbriller ble en nødvendighet, men det er en bagatell. Fikk også en kraftig reaksjon på alkohol (oppkast og mageproblemer) etter å ha drukket en gang når jeg begynte på de. Husker ikke hvor lenge jeg hadde gått på de. Etter det gikk jeg fra ekstremt måteholden til totalavholds i et år før jeg vågde drikke igjen. Da gikk det fint, men jeg drikker aldri mye.
Gjest Silmarill Skrevet 3. oktober 2007 #5 Skrevet 3. oktober 2007 Først: går du på noen form for medisiner (inkludert p-piller, p-plaster, og all annen hormonprevensjon!) så har du litt av et detektivarbeid foran deg. Begynn på drugs.com, og felleskatalogen.no og søk videre. Og det må du fordi at Johannesurt ikke skal blandes med andre type medisiner o.l. Enten fordi man kan bli dårlig eller fordi medisinen du går på fra før av kan miste effekten!
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2007 #6 Skrevet 3. oktober 2007 Og det må du fordi at Johannesurt ikke skal blandes med andre type medisiner o.l. Enten fordi man kan bli dårlig eller fordi medisinen du går på fra før av kan miste effekten! Stemmer. Er usikker på om det gjelder all medisin, men på det meste jeg har undersøkt av allergimedisin ser det ikke lovende ut. Men litt forsterket pollenallergi i et par uker er ingen problem i den store sammenheng. Paracetamol har jeg ikke klart å finne noe problem knyttet til, så jeg tar det en til to ganger i året når smertene blir for ille.
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2007 #7 Skrevet 3. oktober 2007 http://www.pasienthandboka.no/default.asp?...documentid=4342
Gjest Lykkeliky Skrevet 3. oktober 2007 #8 Skrevet 3. oktober 2007 Prøvde johannesurt i 2 måneder og det funka overhodet ikke på meg. Går nå på cipralex og det har hjulpet meg enormt!
Gjest Silmarill Skrevet 3. oktober 2007 #9 Skrevet 3. oktober 2007 Prøvde johannesurt i 2 måneder og det funka overhodet ikke på meg. Går nå på cipralex og det har hjulpet meg enormt! Hei, Cipralex er en av de medisinene du ikke skal blande med Johannesurt - men det vet du sikkert
Gjest Lykkeliky Skrevet 3. oktober 2007 #10 Skrevet 3. oktober 2007 Hei, Cipralex er en av de medisinene du ikke skal blande med Johannesurt - men det vet du sikkert Ja da, jeg slutta med johannesurten før jeg starta på cipralex, men takk for det, fint at noen bryr seg, faktisk!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå