Gå til innhold

Vi skal til Roma i helgen - noen som har gode tips?


Gjest K

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anbefaler restaurantene i Trastevere, på andre siden av elva. Men forøvrig kryr det jo av restauranter overalt.

Beste shoppinggate er Via del Corso.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elfrida

Jeg siterer meg selv fra et tidligere innlegg:

Jeg liker godt å shoppe i Viale Giulio Cesare som er i nærheten av Vatikanet og Piazza Cavour. Der er det litt mindre turistsjapper og supereksklusive butikker, men en lett blanding av ok kjedebutikker, småbutikker, et par delikatessebutikker og et marked. Både Ottaviano - S. Pietro og Lepanto er metrostasjoner som har utgang i den gata.

Ellers så er det selvfølgelig Via del Corso som har masse butikker som Diesel, Zarah, Guess og Benetton, for ikke å snakke om Via Condotti der du finner Armani, Dior, Prada osv.

I Via del Corso ligger også La Rinascente som er en slags litt eksklusiv variant av Steen & Strøm.

Så er det faktisk ganske mange butikker på Termini, togstasjonen, som nesten har blitt et shoppingcenter i seg selv, så man kan jo ta en runde dersom man allikevel er innom. Der ligger en avdeling av Optissimo, som har bra utvalg i solbriller (og andre briller så klart).

Det fins noen shoppingsentere, bl.a. ett som heter Cinecittá due, som ligger like ved holdeplassen Cinecittá, ganske langt ut på metrolinje A. Der er det en god del butikker, og nesten ikke en turist å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...