Gå til innhold

Ingenting funker jo med de norske menna!


Gjest Uhhhhh

Anbefalte innlegg

der sitter dem med beina i kryss, med rødmende roser i kinnene.

Spør du dem om noe kan du banne på at ja betyr nei, og omvendt.

At dette kjønnet ber deg ut er ikke å forvente. I dag er det du som skal be dem ut. Vi kvinner har tatt over mannsrollen, eller har mennene tatt over kvinnerollen. Med beina spredt i stolen, på vei til å by opp fyren i rosa skjorte på dans spytter vi ut snusen

Han takka nei. Han hadde mensensmerter vel? :skratte:

Så kommer det inn en utenlandsk gutt. Han nøler ikke når han ser meg.

I løpet av få minutter svinger vi oss på dansegulvet.

Flere utenlandske menn kommer inn, og damene svinger seg rundt om med disse usjenerte og sjarmerende mennene som VET hva de vil ha, og som ikke er redd for å si det.

Kvelden endte med at de norske guttene med beina i kryss tok en tidlig kveld. Dumme dumme norske jenter, tenker dem, i mens de bestiller enveisbilletten til Thailand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ser det på en litt annen måte, og jeg er også kvinne.

Kvinner av i dag er veldig bevisste på hva de vil ha, hvem de vil ha, hvordan de vil ha det, og når de vil ha hva, hvem og hvordan!

Den norske kvinnens krav om perfeksjon til enhver tid er turn-off for mannen, som vet at de (eller hvem som helst annen) ikke kan leve opp til hennes krav. Derfor ber de ikke kvinnen ut, eller ber henne opp til dans.

Endret av Scorpina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StockDama

likestilling er bare tull, vi jenter vil bare ha fordelene, mannfolka kan få beholde ulempene.

(itillfellet noen ikke skjønte det så legger jeg til en :ironi: )

Endret av StockDama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sånn er alle menn ... :filer:

Hvis du er misfornøyd med miljøet du henger i, så finn deg et annet sted å møt menn da vel. Du skal ha rett i at det finnes flere mannstyper nå enn for 40 år siden, og det skal vi være glad for. Det er frigjørende å slippe å måtte oppfylle en eneste rolle, både for menn og kvinner. Herregud så glad jeg er for at jeg er 30 i dag og ikke i 1960.

Skulle man tro alle poster man leser her og andre steder er alle menn pingler og alle kvinner maktyke feminister. Jeg kjenner ikke en eneste menneske i noen av disse gruppene ...

Mitt inntrykk er at det finnes noen for de fleste. Hvis det er noen menn eller mannstyper du savner oppmerksomhet fra så skyldes det sannsynligvis at de ikke er interessert i deg.

Jeg er driiit lei poster som begynner med "Alle menn..." eller "Alle kvinner ..." :kjefte:

Slutt å klag på andre og gjør noe selv for svarte ... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og sånn apropos: Hva er problemet egentlig? Du treffer jo "utenlandske" menn som er sjarmerende og vet hva de vil ha :) Må _alle_ menn ligge på knærne etter deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At du får et "Nei takk" på forslag om dans, betyr vel at mannen vet hva han ikke vil ha. Om det er et mønster at etnisk norske ofte takker nei og "utenlandske" oftere takker ja, betyr det at du ikke appellerer like mye til begge målgruppene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg syns også norske menn er pingler. mange har lite ryggrad. gi meg en italiener som klarer å si i fra. mange norske gutter gjør ikke det.

nikkedukker! jeg kunne likt en norsk gutt, men ikke med en sånn oppførsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest!!!

Enig. Jeg har aldri bedt om denne likestillingen på alle områder! Jeg blir veldig usikker og ukomfortabel dersom det er JEG som må være frempå og ta initiativ hver gang. Tar ikke menn initiativ lenger pga at de er likegyldige og uinteresserte, eller sitter de nå og venter til en jente kommer og tar dem? Er det det vi må gjøre?

Var nettopp i London. Åh så deilig det var å gå rundt, hyggelige menn som faktisk smilte og hilste, og da vi var ute kom de bort og ville prate, og jeg ble faktisk bedt opp til dans! Det gjorde godt i sjela å få være litt i et land der vi får lov til å være kvinner, og der det er noen regler å forholde seg til i dette vanskelige samspillet mellom menn og kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aiaiai, så sinte dere er :) Så finn dere italienske eller engelske gutter, ikke noe vanskelig det.

Skulle tro at likestilling var noe dere hadde bestilt personlig. Velkommen til den virkelige verden, hvor menneskers roller endrer seg. Også menns.

Menn er slik de er fordi det passer dem, ikke for å være noen sytete kvinnfolk til lags. Det synes jeg er flott :)

Dersom dere ikke finner noen som passer dere, er det deres eller alle de andres skyld?

Lykke til! :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg syns også norske menn er pingler. mange har lite ryggrad. gi meg en italiener som klarer å si i fra. mange norske gutter gjør ikke det.

nikkedukker! jeg kunne likt en norsk gutt, men ikke med en sånn oppførsel.

Jeg synes dette er en interessant uttale. Kan du konkret forklare meg hvordan norske menn er "pingler", "har lite ryggrad" og ikke klarer "å si fra"?

Og da mener jeg som generelle karaktertrekk ved den norske mannen. At du har møtt på et par norske menn som ikke oppfører seg slik du vil er kanskje ikke statistisk grunnlag nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som andre sier, det har vel noe med miljøet en er i også.

For meg er dette helt nytt, jeg har ikke opplevd menn som er sånn....muligens en og annen, men da tror jeg sjenanse er årsaken. Eller at de ikke var interessert i dama, rett og slett.

Jeg liker heller ikke generaliseringer. Kan ikke fordra å bli satt i bås med en stereotyp jeg ikke kjenner meg igjen i, bare fordi en eller annen har opplevd at NOEN er sånn, eller har inntrykk av at de er det.

Mange som generaliserer glemmer å se seg selv....at de har inntrykk av at en gruppe mennesker er sånn eller slik, kan faktisk ha noe med dem selv som person å gjøre.

Får du èn type reaksjon/oppførsel fra mange mennesker, er det muligens noe med deg selv som utløser det.

Og er man kjapp til å sette folk i bås basert på enkelthendelser eller hva man tror om en gruppe mennesker (norske menn og norske kvinner er forsåvidt ganske store grupper:)), er man heller ikke særlig reflektert.

.....og her generaliserte jeg sikkert selv :)

Endret av Nabodama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mysticgirl

Jeg har ikke det inntrykke av menn i det hele tatt. Her er de for såvidt veldig pågående :) Av og til for mye ;)

Men må få si at det kan ligge sjenanse bak. Min nåværende mann var veldig vag, så jeg trodde jo ikke han var interessert i det hele tatt! :ler:

Men det stemte jo ikke :ler2:

Var bare sjenert overfor jenter han var interessert i. Så kan jo være det også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er likestilling her i landet, må vite.

For den som liker denslags....

Ehh...likestilling handler om like rettigheter og muligheter i samfunnet - ikke om likestilling i kjønnslivet, naturen og på området sjekking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehh...likestilling handler om like rettigheter og muligheter i samfunnet - ikke om likestilling i kjønnslivet, naturen og på området sjekking.

Og det ene påvirker ikke det andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har ikke de samme opplevelsene med menn i det hele tatt, så det varierer nok helt sikkert både med miljø og kanskje også hvor man bor?

Jeg synes også noen men er pingler, men det går på helt andre ting: Det å tørre og stå for det man har sagt og gjort, og å være ærlig. Også har jeg hørt om for mange menn som ikke gadd/turde gjøre det slutt med dama, så de behandlet henne heller så jævlig at hun til slutt gjorde det slutt. (Men i rettferdighetens navn: det finnes garantert slike kvinner også).

Er det slik at en mann er pålagt å takke ja om han er så heldig at en dame spør han om å danse? Vil det si at kvinner heller ikke har rett til å si nei om de blir bydd opp til dans?

Men dersom det er sånn at du ikke føler deg komfortabel med å ta initiativet kan du kanskje prøve å i allfall se vedkommende inn i øynene og smile, det kan godt tenkes han vil ta motet til seg og kontakte deg da om han er interessert.

Endret av viren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Jeg har aldri bedt om denne likestillingen på alle områder! Jeg blir veldig usikker og ukomfortabel dersom det er JEG som må være frempå og ta initiativ hver gang. Tar ikke menn initiativ lenger pga at de er likegyldige og uinteresserte, eller sitter de nå og venter til en jente kommer og tar dem? Er det det vi må gjøre?

med andre ord: du føler deg ukomfortabel med å ta initiativ selv, men kan ikke skjønne at gutter kan føle det samme..

*rister litt på hodet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Julie_*
Og det ene påvirker ikke det andre?

Nei, det gjør det ikke.

Selv om mennesker har de samme rettighetene og mulighetene betyr ikke det at de skal gjøre og tenke det samme.

Menn er menn og kvinner er kvinner: de er forskjellige og det er bra. Det går ikke på bekostnign av at rettighetene og mulighetene er like.

Å ha en rettighet og en mulighet betyr ikke at alle benytter seg av den. Jeg synes ikke man kan skylde på menn for at kvinner ikke benytter seg av alle rettigheter og muligheter de faktisk har.

Likestilling betyr for meg ikke at menn og kvinner gjør det samme, tenker det samme og oppfører seg likt. Men grunnlaget og mulighetene er de samme for begge kjønn.

Sjekking og samliv/relasjoner er noe helt annet. Det er et spill der natur, biologi, psykologi og kjønn spiller sine ulike roller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det gjør det ikke.

Selv om mennesker har de samme rettighetene og mulighetene betyr ikke det at de skal gjøre og tenke det samme.

Menn er menn og kvinner er kvinner: de er forskjellige og det er bra. Det går ikke på bekostnign av at rettighetene og mulighetene er like.

Å ha en rettighet og en mulighet betyr ikke at alle benytter seg av den. Jeg synes ikke man kan skylde på menn for at kvinner ikke benytter seg av alle rettigheter og muligheter de faktisk har.

Likestilling betyr for meg ikke at menn og kvinner gjør det samme, tenker det samme og oppfører seg likt. Men grunnlaget og mulighetene er de samme for begge kjønn.

Sjekking og samliv/relasjoner er noe helt annet. Det er et spill der natur, biologi, psykologi og kjønn ssnakpiller sine ulike roller.

Det kan siest og oppleves på mange måter, men resultatet, er det som teller.

Alle som har smakt iskrem vet hvordan den skal smake.

Å vil jeg ha iskrem og det jeg får, smaker pølse med rå løk, kan de kalle det hva faen de vil, men jeg vill ikke ha faenskapet.

Slik er det med mennesker og; Brauter og brøler det som en mann, går som en mann og fiser som en mann.... Er det ikke en kvinne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...