Gå til innhold

flytter til england


mee mee

Anbefalte innlegg

Jeg flytter til england for å ta mitt siste semester. Men problemet er at jeg klarer ikke å bare holde meg til 20 kg i kofferten! har mange skolebøker som må taes med, siden bacelor oppgaven skal skrives der.

Hvordan gjør dere det når dere flytter å studerer i utlandet?

har forresten posten noe billig pakke løsning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt avhengig av flyselskap kan du ta med deg opp mot 15KG ombord i kabinen (Bøker er perfekt) Hvis du strekker strikken litt i begge ender er det ikke noe problem å få med seg 40KG+ tilsammen. Bare husk at maks en kolli ombord med dimmensjon 55x40x20 CM

Ut over det tror jeg det blir omtrent det samme å betale 100 kr /kg overvekt som å sende det med posten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk inn på posten.no og kikket litt på priser. Ser at du blant annet kan sende 10 kg CarryOn Cash med kjøpt embalasje til kr 300,-. Fremsendelsestid: 3-5 dager

Egenemballert CarryOn Cash 10 kg koster kr 320,-

Dette er jo slett ikke ille. Like dyrt å sende pakker her hjemme jo - nesten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina

Jeg har hatt overvekt mange ganger uten at jeg har måttet betale noe i det hele tatt... ene gangen hadde jeg 15 kg. overvekt tror jeg i tillegg til max. vekt på håndbagasje!! ...har dette noe å si om flyet er fullt eller ikke? (for det var ikke fullt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan gamble med noen faa kilo. Mer enn det, og det kan komme til og koste deg VELDIG dyrt.

Pris paa overvekt er 1% av foersteklasse pris....og det kan bli mange penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Joker'n

Man må være litt forsiktige med å "sjanse" på å slippe å betale overvekt. Jeg har opplevd både å måtte betale og slippe gjennom så det er veldig tilfeldig hvem som ikke må betale har jeg inntrykk av. Når det gjelder spørsmålet ditt ts; da jeg bodde i England fikk jeg tilsendt pakker med forskjellige ting jeg ikke hadde fått med meg da jeg flyttet over. 20 kg er ikke mye, så jeg skjønner godt at du sliter med å få med alt over.

Men som det blir nevnt ovenfor her er håndbagasje en fin ting. Mange flyselskaper veier ikke engang håndbagsjen, så lenge baggen/kofferten etc. er i orden med "størrelses-målet". Vet ikke om det hjelper deg noe særlig, men :) Kos deg i England, jeg misunner deg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange flyselskaper har egen cargoavdeling, feks. koster det rundt 25 kroner kiloen å sende med SAS cargo. Jeg sendte en god del esker da jeg flyttet utenlands for et drøyt år siden. Ulempen er at du ofte må hente forsendelsen selv på flyplassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring flyselskapet å hør med dem! Jeg gjorde det når jeg hadde vært ute et år og skulle hjem. Sa at jeg hadde veldig mange ting jeg gjerne ville ha med hjem, og fikk lov til å ta med 10 kg ekstra uten å betale for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_pia_*

Skal du til området rundt London så kan du reise med Norwegian. De flyr både til Stansted og Gatwick.

Hos dem betaler man for innsjekket bagasje, men maks 2 kolli pr pers. Altså kan du ta med deg 2x20 kilo pluss 15 kilo handbagasje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det trodde jeg med ryanair også.

betaltefor 3 innskjekka colli ,og trodde jeg kunne ta me 3 gng 125 kg.

Men neida,du kunne ta opptil 5 colli ,MEN aldri over 15 kg.sto som et spørsmåltegn da jeg hørte det.alså 5kg i hver koffert hadde jeg lov å ta med.bare kofferten vekte 3 kg.dagens virs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...