Gjest Catwoman Skrevet 3. oktober 2007 #1 Skrevet 3. oktober 2007 Jeg har så tørre lepper - det kommer tilbake hele tida. Det er pga jobben min jeg får det, er mye ut og inn av kjølelager hele dagen, eller så er det tørr luft i butikken. Ihvertfall blir det alltid bra hvis jeg har fri flere dager i strekk. Noen som har noe bra tips? Leppomade hjelper ikke - det bare lindrer der og da, og så er det like ille Sårsalve hjalp bra før, men ikke så mye nå lenger- kanskje jeg har blitt immun mot salven?! Men jeg har ikke brukt så mye sårsalve heller - det holdt nemlig å smøre på en gang om kvelden, så var det vekk neste dag. Noe annet som jeg kan smøre på som faktisk hjelper?
Gjest Begonia Skrevet 3. oktober 2007 #2 Skrevet 3. oktober 2007 Jeg bruker Butter Cream fra Herbals på leppene. Den virker ihvertfall for meg. Men den er ikke å få kjøpt i vanlige butikker. Du må finne en Volare (homeparty) forhandler for å få tak i den. Ellers er en brystvortekrem fra apoteket verdt å prøve. Men da må du passe på å få en som inneholder ren lanolin. Og husk å drikke masse vann...
Gjest Ulva35 Skrevet 3. oktober 2007 #3 Skrevet 3. oktober 2007 Har du prøvd lebepomade med alovera? Det hjelper meg iallefall
Aurela Skrevet 3. oktober 2007 #4 Skrevet 3. oktober 2007 Vet du ikke spurte om hvilken leppomade som er best, men denne tråden kan kanskje være til hjelp allikevel?? http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...amp;hl=lepomade Lykke til da
Gjest Catwoman Skrevet 3. oktober 2007 #5 Skrevet 3. oktober 2007 takk for tips og link. Kjøpte den til Weleda igår, og nå ser jeg den får mye skryt i den andre tråden. Kanskje den kan funke.
Gjest Blanca Skrevet 3. oktober 2007 #6 Skrevet 3. oktober 2007 Jeg liker også veldig godt Weleda sin leppepomade, men det beste for leppene mine er 100% Shea Butter. Skjønner ikke hvordan jeg klarte meg uten dette produktet, jeg bruker det på leppene og tørre flekker ellers. Jeg hadde skikkelig elefanthud på albuene tidligere, men Shea Butter har fikset den saken. Jeg bruker Shea Butter fra L'Occitane, tror ikke det er så mange andre som selger kremer som kun inneholder Shea.
Gjest puselabb Skrevet 3. oktober 2007 #7 Skrevet 3. oktober 2007 (endret) Jeg bruker Shea Butter fra L'Occitane, tror ikke det er så mange andre som selger kremer som kun inneholder Shea. Dette er litt på siden..men hvor får man kjøpt den? Og hva koster den? Trenger noe ordentlig for alt tørt jeg også. Endret 3. oktober 2007 av puselabb
Gjest Gjest Skrevet 3. oktober 2007 #8 Skrevet 3. oktober 2007 Det beste er å bruke babysalve synes jeg. Og den jeg synes funker bedre enn andre er løveapotekets barnekrem. Tror de bare har den i Tønsberg, så hver gang jeg er der hamstrer jeg
Gjest Blanca Skrevet 3. oktober 2007 #9 Skrevet 3. oktober 2007 Dette er litt på siden..men hvor får man kjøpt den? Og hva koster den? Trenger noe ordentlig for alt tørt jeg også. Jeg mener L'Occitane har utsalg i Oslo. Jeg kjøpte inne på Strawberrynet. De har den i 8 ml også ser jeg.
Gjest Fjellsippa Skrevet 3. oktober 2007 #10 Skrevet 3. oktober 2007 Jeg mener L'Occitane har utsalg i Oslo. Jeg kjøpte inne på Strawberrynet. De har den i 8 ml også ser jeg. Hvis du flyr fra Gardermoen selger de L'Occitane der. Jeg har også sans for å bruke shea-butter på leppene. Synes det hjelper bra. Det viktigste er imidlertid å sørge for at det ikke er mineralolje i det du bruker. Det gjør det nemlig verre.
Miel Skrevet 3. oktober 2007 #11 Skrevet 3. oktober 2007 ...og om du er så tørr at du flasser på leppene må du skrubbe vekk den døde huden før du smører med noe som helst, ellers hjelper det ikke. Bruk for eksempel tannbørsten eller en fuktet klut som du trykker mot leppene en liten stund, før du skrubber forsiktig.
Gjest Fan Skrevet 23. november 2007 #13 Skrevet 23. november 2007 Dette er litt på siden..men hvor får man kjøpt den? Og hva koster den? Trenger noe ordentlig for alt tørt jeg også. Det finnes fire butikker i Oslo området: CC Vest, Sandvika Storsenter, Skovveien og Hegdehaugsveien. Shea smøret er fantastisk bra for tørr hud og kan brukes over alt! Finnes i flere størrelser også!
Gjest Fan Skrevet 23. november 2007 #14 Skrevet 23. november 2007 Det finnes fire butikker i Oslo området: CC Vest, Sandvika Storsenter, Skovveien og Hegdehaugsveien. Shea smøret er fantastisk bra for tørr hud og kan brukes over alt! Finnes i flere størrelser også! L'OCCITANE heter forresten butikken!
Gjest Pet Skrevet 23. november 2007 #15 Skrevet 23. november 2007 Jeg bruker Mentholatum. Kjøpes på apoteket.
Gjest Frysepulver Skrevet 24. november 2007 #16 Skrevet 24. november 2007 Purelan! Fås på apoteket, og er genialt! "Puppekremen til Celina" - den funker kjempebra!
Gjest Gjest_redlips_* Skrevet 24. november 2007 #17 Skrevet 24. november 2007 "Puppekremen til Celina" - den funker kjempebra! Purelan ja! Den lille gule tuben, har den med meg overalt. Før bruke jeg sånn vanlig stift fra Lypsyl, men den ble jo brukt opp på null komma niks. Fæl smak var det også av den. Purelan er ganske fet og klissete når du er kald på leppene, men helt myk når den er varm. Hadde min liggende i bilen en gang, og den var beinhard. Men tok ikke lang tid før den tinte opp igjen Ikke trenger man å smøre ofte heller, smører 1-2 ganger daglig, det er nok for meg.
Gjest Gjest Skrevet 24. november 2007 #18 Skrevet 24. november 2007 Dynke leppene med lepsyl extreme 3-6 ganger om dagene, så mye som mulig i en uke. Så var alle munnsårene og sprekkene i leppene borte
Gjest Catwoman Skrevet 25. november 2007 #19 Skrevet 25. november 2007 Jeg har forresten funnet vidundermiddelet nå En helt vanlig lebepomade fra Weleda - den fungerer helt perfekt. Tørrheten forsvinner med en gang når jeg smører på
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå