Gå til innhold

For tykk jomfruhinne?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om jeg har det? Lest om det mange ganger... Også lest om jomfruhinner som er helt tette osv, men mensen fungerer helt normalt, så det er nok ikke tilfelle. Jeg er 15 år forresten. Men det lengste jeg har fått inn en tampong er sånn nesten ikke inn i hullet en gang! Står der skikkelig lenge og strever, presser og skyver, og tror jeg får det til litt etter litt, så tar jeg den "ut" igjen, og så er det bare blodig akkurat på tuppen. Vondt gjør det også. Og når jeg prøver å stikke en finger opp i skjeden, så får jeg bare det første leddet holdt jeg på å si inn. Det stopper opp liksom. Kjennes på en måte ut som et slags hudlag på innsiden, er ikke helt sikker..

Men, det er jo tragisk at det skal være sånn. Jeg mener - jeg er bare noen måneder fra den seksuelle lavalderen, og jeg har aldri hatt noe oppi skjeden min. Hva skal jeg gjøre når jeg skal ha meg med en gutt a? Også bare kommer han ikke inn? Off, orker ikke tanken en gang jeg. Så jeg lurer - burde jeg dra til gynekolog? Og hva skjer der da, i såfall? Og er det noen som opplevde det samme da de var på min alder?

Videoannonse
Annonse
Gjest Catwoman
Skrevet

Det kan være så enkelt som at du anspenner deg - selv om du tror du slapper av, så gjør du det ikke. Og da blir det vondt å presse noe opp, og da anspenner du deg enda mer.

Det er ganske vanlig de første gangene man putter noe opp der.

Men det kan også være at skjeden din er for trang, da må du få sjekket det hos en gynekolog, og foreta en liten og enkel operasjon, for å åpne opp litt.

Det kan helt sikkert være flere ting og, men jeg vil tippe mest på første alternativ.

Skrevet

Om jeg var deg ville jeg ikke tenkt på å dra til gynekolog før dette blir et problem, f. eks. at du vil være seksuelt aktiv og ikke får det til.

Prøv deg frem mtp tampongene. Sett det ene beinet opp på doskåla, da skal du ha god nok plass. Slapp helt av, bruk mye spytt og se om du ikke da får det til.

Jeg fikk ikke til å bruke tampong før etter jomfruhinna var brutt i samleie. Jeg prøvde flere ganger, fikk vondt og ga opp. Men det var null problem å ha sex, fikk det til på første forsøk... og da gikk tampongbruken som en lek. Mest sannsynlig fordi jeg da slappet nok av til å få det til...

Skrevet

Jeg måtte legge meg flatt på gulvet for å få inn en tampong og det måtte jeg også selv etter å ha fått barn. Først da jeg gikk over til Tampax fikk jeg det til i stående stilling.

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Jeg hadde samme problemet som deg, og kunne ikke bruke tamponger før etter debuten. Jeg slapp dog noen operasjon selv om jeg også var redd for det, men det ble en langvarig og smertefull debut.

Vet ikke om dette var til hjelp for deg, men poenget var egentlig å understreke at du ikke er den eneste, og at det ikke nødvendigvis har noe å gjøre med hvorvidt du er anspent eller ikke.

Skrevet

Er jomfruhinnen for tykk kan det fikses hos gynekologen. Han eller hun gir hinnen et par snitt under lokalbedøvelse. Piece of cake, nemo problemo!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...