Gå til innhold

Sydenferie?


estrella

Anbefalte innlegg

Heisann,

Lurte på om noen har noen tips eller en favorittplass som dere reiser til?

Har voldsomt lyst å reise på ferie i sommeren som kommer, men vet ikke hvor eller med hvem enda. Har planer om å jobbe mesteparten i sommer, hvis jeg klarer å få meg jobb..

Sommeren 2006 var jeg på språkreise, til Malta, og sommeren som var nå var jeg på interrail sammen med ei venninne, da besøkte vi Italia(anbefaler ALLE å dra til Monterosso, en liten by 2 timer med tog nord for Pisa..Der var det helt utrolig fint!!), Frankrike og Spania, og så var vi innom Danmark da, men kun på flyplassen xD(jukset litt, tok fly :sjenert: )

Det er to turer jeg synst var utrolig kjekke, men jeg har lyst og bare ha en skikkelig sydenferie med late dager ved bassengkanten og middag (og festing?) på kveldstid^^

Jeg har ikke så utrolig masse penger(prøver å få meg jobb slik jeg klarer å spare opp til en ferie da).

Blir glad for alle tips :jepp:

(alle feriemål hvor en ikke trenger paraply tas imot, så lenge jeg er langt vekke fra bergen på ferien så funker det fint :regn: )

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var inne på litt forskjellige reisebyråer igår, og jeg fant en plass som jeg har så lyst og dra til:

Hellas^^

4 person, 13 netter i august neste år(før skolestart)

=21 000 kr sånn ca

Noen som har vært i Hellas, som likte seg der osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes mennenskene man omgås har mye å si for trivselen. Blir man nedrent av gutter eller får man slappe av og nyte solen?

Spanjoler har jo vært kjente for å være innpåslitne og ikke ta et nei for svar, eller være svært sjarmerende, men sleske. Grekere er kjente for å først bli god-venn med faren til jentene de ser seg ut og så sakte men sikkert få jenta dit de vil. Stort sett med mindre hjerter i øynene enn: :sengekos:

Jeg vil foreslå Kroatia eller Italia! De stedene jeg har vært der er de lokale hyggelige, men holder en viss avstand. Tror de har langt merke til at turister gjennomskuer den intense flørten og alle komlimentene kjekkasene utenfor resturantene lirer av seg for å skaffe gjester. Det er bare der jeg har vært da. Tenker det er noen svette "sjarmiser" i Italia og, for å si det sånn.

Men jeg ville unngått Spania og Hellas som "alle" reiser til.

Ikke hvis jeg var ute etter heftig flørt og masse ligg da. Da er nok de stedene heaven...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes mennenskene man omgås har mye å si for trivselen. Blir man nedrent av gutter eller får man slappe av og nyte solen?

Spanjoler har jo vært kjente for å være innpåslitne og ikke ta et nei for svar, eller være svært sjarmerende, men sleske. Grekere er kjente for å først bli god-venn med faren til jentene de ser seg ut og så sakte men sikkert få jenta dit de vil. Stort sett med mindre hjerter i øynene enn: :sengekos:

Jeg vil foreslå Kroatia eller Italia! De stedene jeg har vært der er de lokale hyggelige, men holder en viss avstand. Tror de har langt merke til at turister gjennomskuer den intense flørten og alle komlimentene kjekkasene utenfor resturantene lirer av seg for å skaffe gjester. Det er bare der jeg har vært da. Tenker det er noen svette "sjarmiser" i Italia og, for å si det sånn.

Men jeg ville unngått Spania og Hellas som "alle" reiser til.

Ikke hvis jeg var ute etter heftig flørt og masse ligg da. Da er nok de stedene heaven...

Jeg elsker Hellas da :fnise: Er vandt med innpåslitne gutter nede der xD Syns faktisk de er verre i Frankrike, Spania og Italia :ler:

Men får se hva det blir til^^ Har ikke avtalt noe enda med noen av vennene mine :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Jeg syns nå ikke grekerne var så ille jeg, og vi var 3 norske blonde jenter på tur alene! Hadde ikke problemer med at noen var innpåslitne, men så var vi også ganske direkte når noen var pågående da!

Hadde forsåvidt ikke problemer i Italia heller da, men der hadde jeg følge med italienere når jeg var ute, og da blir det kanskje litt annerledes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke opplevd at de lokale er spesielt innpåslitne på noen måte, verken i Hellas, Italia eller Spania. Så det tror jeg ikke du trenger tenke på, virker som de er blitt såpass vant til skandinaviske jenter nå at de vet det ikke lønner seg å være pågående.

Hellas er jo så mangt, der finner man alt fra små, rolige øyer hvor det er lite turister, til byer som er bygget kun for turisme med bare utesteder og barer.

Av typiske reisemål for ungdom har jeg har besøkt Kos (Hellas), Ayia Napa (Kypros), Magaluf (Spania), Zakynthos (Hellas) og Hersonissos (Hellas). Alle plassene er relativt solsikre :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke opplevd at de lokale er spesielt innpåslitne på noen måte, verken i Hellas, Italia eller Spania. Så det tror jeg ikke du trenger tenke på, virker som de er blitt såpass vant til skandinaviske jenter nå at de vet det ikke lønner seg å være pågående.

Hellas er jo så mangt, der finner man alt fra små, rolige øyer hvor det er lite turister, til byer som er bygget kun for turisme med bare utesteder og barer.

Av typiske reisemål for ungdom har jeg har besøkt Kos (Hellas), Ayia Napa (Kypros), Magaluf (Spania), Zakynthos (Hellas) og Hersonissos (Hellas). Alle plassene er relativt solsikre :sol:

Jeg bekymrer meg absolutt ikke for innpåslitne gutter, verken i Hellas, Italia, Spania, Frankrike etc.. De er ikke så plagsomme som folk skal ha det til, greit du finner noen eksempler, men det er bare til å si fuck off, så blir de sjokkert over språkbruken på ei ung jente fra Norway, så går de.. Eller du kan ignorere dem og heller peke på noe annet og snakke på norsk.. :ler:

Jeg har vært på Kypros før, og likte meg utrolig godt der ^^

Blir spennendes å se om jeg får denne turen igjennom:P Foreldrene er litt vanskelig, ikke mine, men til de som fortsatt er 17 i augsut :gråte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg likte også Kypros.. det er vel det mest solsikre stedet av de stedene jeg nevnte. Kan nesten bli på grensen til litt for varmt når solen steker på sitt verste! Men strendene er jo de fineste du finner, nydelig! Bra uteliv også ;)

Ja det var vel Ayia Napa kort oppsummert! hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal ha skikkelig liv anbefaler jeg hotell Vista Sol på Magaluf, Mallorca. Der er Ving som har dette hotellet. Går ned en trapp rett ved bassenget og du er ute på byn. Kjempebra. Kort vei til stranden. :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...