Gjest lillebøll Skrevet 2. oktober 2007 #1 Skrevet 2. oktober 2007 Noen som kan fortelle meg størrelsen på en normal aorta i abdomen på en 26 år gammel jente? Legen vista ikke så jeg må på UL, men hadde vært greit å hatt en pekepinn.. Noen legestudenter her? Altså vi snakker bredde ja..
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2007 #2 Skrevet 2. oktober 2007 Normalt er ca 2cm. Visste ikke legen? Hørtes rart ut.
Gjest lillebøll Skrevet 2. oktober 2007 #3 Skrevet 2. oktober 2007 Nei, var en turnuslege som var litt snodig. Ikke rart min er for stor når den er ca 10-15 cm brei. Hmm..
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2007 #4 Skrevet 2. oktober 2007 Hahaha, nei, det er den ikke... Bare for å være helt sikker, vi snakker diameter ikke sant? Vanlig diameter 2-3cm.
Gjest patolog Skrevet 5. oktober 2007 #5 Skrevet 5. oktober 2007 Den er nok ikke 10 - 15 cm, da hadde den røket for lenge siden. En aortadiameter på 7-8 cm sprekker, så hvis noen har sagt at den er 10 - 15 har vedkommende enten sagt feil, eller så har du kanskje misforstått. Det går bare ikke an. Vennlig hilsen en patolog
Gjest lillebøll Skrevet 5. oktober 2007 #6 Skrevet 5. oktober 2007 Ja jeg og en sykepleierkamerat har nå målt og trykket og undersøkt. Kjenner aorta og den er nok for stor. Men det gigantiske greiern må være noe annet. Så får vi bare krysse fingrene for at det er ufarlig. Rart to leger sier det er aorta når det er en slik str. Ikke rart jeg skal på UL.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå