Gå til innhold

Utdanningshuset- noen med erfaring derfra?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Jersey

Har tenkt litt på studiet til medisinsk sekretær. Har noen her tatt det kurset og vil fortelle meg litt om det?

Er det relativt greit å få jobb som medisinsk sekretær hvis man står på og er aktiv søker?

Dette studiet blir evt. aktuelt for meg om en 3-4 år. Kanskje.

(Har forresten sett på nettsiden deres, men er ute etter personlige erfaringer.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Jeg hører ofte at de som har tatt ett-årige utdannelser på Næringsakademiet, Utdanningshuset osv. skryter av hvor ettertraktede de er. At de har fått den oppfatningen skyldes nok mer "hjernevasking" fra skolens side, enn realitetene i den virkelige verden. Jeg kan ikke skjønne annet enn at skolene snakker mot bedre vitende, og bevisst lurer folk til å ta ukurante utdannelser.

Jeg er utdannet helsesekretær, og jobber på legekontor. På arbeidsstedet mitt får vi stadig forespørsler fra elever som ønsker praksis. Beklager - men medisinske sekretærer blir ikke engang vurdert. Utdannelsen deres er for dårlig. (Det totale timetallet med undervisning er ca 25% av det en helsesekretær har, det sier det meste om kvalitetsforskjellen på utdannelsene).

Råder deg derfor til å ta helsesekretær-linjen hvis du ønsker å jobbe i denne bransjen. Jada - jeg vet det tar 3 år, men heller det enn å bruke 1 år på noe som sannsynligvis er bortkastet.

Hvis du har GRISEFLAKS kan du få jobb som med.sekr. på legekontor, men det beste du realistisk sett kan håpe på er jobb på skrivestua på et sykehus, og det tror jeg kan bli kjedelig i lengden.

3 år er ikke så lang tid heller da, prøv å tenke 3 år tilbake i livet ditt og se hvor kort tid det er siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig i det sistemann skriver.

Er selv utdannet helsesekretær på videregående skole og anbefaler den veien.

For det første så er disse privatskolene som Utdanningshuset, Næringsakademiet, MI, og liknende oppskrytt og dyre. De gjør hva som helst for å trekke elever til såkalte "enkle" og "raske" "utdannelser" innen flere yrker, bl. som medisinske sekretærer og liksomingeniører innen data og liknende.

Disse skolene er også som forrige skrev, et år lange i varighet, og pensumet er ikke på langt nær så omfattende som på helsesekretærlinjen på videregående.

Når det gjelder medisinsk kontorpersonell og helsesekretærer, så er det nå på vei en ordning som kan gjøre at vi blir offentlig godtkjente, dvs. få autorisasjon. Det er også heller vanskelig når man kun har den 1-årige utdanningen til disse privatskolene.

Så jeg sier som den andre her,- gå på helsesekretærlinjen i stedet og få deg en flott og nyttig utdannelse OG autorisasjon!

Lykke til :D

Diva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

IKKE FINN PÅ Å GÅ PRIVAT ETTÅRIG UTDANNING!!!!! Bortkasta penger med minimalt igjen.. Det gjør meg bare :kjempesinna: å tenke på at jeg har kasta bort et år og masse penger på det!!!! (gikk ikke helsesekretær da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...