Gjest Gjest_hilde_* Skrevet 2. oktober 2007 #1 Skrevet 2. oktober 2007 Hei, jeg lurer på om noen av dere har merket at dere får mye kviser av å drikke øl? Eller annen alkohol for den saks skyld.. På lørdag drakk jeg 5-6 halvlitere og nå har jeg fått så utrolig mange kviser. Det eneste problemet er jeg at antakelig får mensen nå, så jeg vet ikke om det skyldes alkoholinntak eller hormoner.. Drikker ikke så ofte til at jeg klart å finne noen sammenheng mellom alkohol og kviser. Har noen av dere gjort det?
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2007 #2 Skrevet 2. oktober 2007 Drakk mye øl før. Hadde kviser i perioder da. Nå har jeg sluttet å drikke, har fortsatt perioder hvor de bare popper overallt! Så vanskelig å si for meg. Har tenkt på hva som skjer før jeg får sånne kviseutbrudd, men det meste jeg kan tenke meg er iallefall stress. Et faenskap er det nå uansett med de kvisene!!!!
Gjest Gjest_hilde_* Skrevet 2. oktober 2007 #3 Skrevet 2. oktober 2007 Drakk mye øl før. Hadde kviser i perioder da. Nå har jeg sluttet å drikke, har fortsatt perioder hvor de bare popper overallt! Så vanskelig å si for meg. Har tenkt på hva som skjer før jeg får sånne kviseutbrudd, men det meste jeg kan tenke meg er iallefall stress. Et faenskap er det nå uansett med de kvisene!!!! Så det er ikke i sammenheng med menstruasjon, eggeløsning eller noe slikt? Men ja, helt enig i at det er et faenskap. I hvert fall når man er så gammel som jeg er! Tror jeg må begynne med en kvise-dagbok. Hehe, så teit
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2007 #4 Skrevet 2. oktober 2007 dehydrering gir meg kviser iaf. tror en hudpleier sa til meg at dersom de sitter i panna så er det dehydrering mens dersom de sitter langs kjevebenet og nedre del av kinnene så er det hormoner....
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2007 #5 Skrevet 2. oktober 2007 Det er ikke så rart! Hørt uttrykket "fyllekvisa"? Det er en grunn til det, alkohol er jo gjæra sukker. Enormt mye kalorier i alkohol, derav ølvom osv.
Gjest Gjest_hilde_* Skrevet 2. oktober 2007 #6 Skrevet 2. oktober 2007 dehydrering gir meg kviser iaf. tror en hudpleier sa til meg at dersom de sitter i panna så er det dehydrering mens dersom de sitter langs kjevebenet og nedre del av kinnene så er det hormoner.... De sitter langs kjevebeinet og kinnene ja Får sjeldent kviser i panna... Arg, hadde nesten håpet det var øl. Hormoner slipper man jo aldri unna.
Gjest Trenemann Skrevet 2. oktober 2007 #7 Skrevet 2. oktober 2007 Det er ikke så rart! Hørt uttrykket "fyllekvisa"? Det er en grunn til det, alkohol er jo gjæra sukker. Enormt mye kalorier i alkohol, derav ølvom osv. At folk får ølvom pga øl er bare en myte, det er alt tilbehøret (chips mm) folk får ølvom av. De som har ett sånt tilbehørsbehov til øl, har som regel tilbehørsbehov på det jevne også (les:usunne matvaner).. ..så derav ølvom altså ! En annen ting, som går generelt på alkohol, ikke spesielt øl; alkohol virker nedbrytende på muskelvev fordi muskler inneholder mye vann. Alkohol er vannløselig, derfor vil muskelvev lett absorbere alkohol. Som om det ikke er gæli nok, så vil fettvev ikke absorbere alkohol (fettvevet "går klar" av ei fyllekule). Dermed vil fettvev leve i beste velgående uansett alkoholbruk, mens muskelvev, som jo er alfaomega når det gjelder å opprettholde fettforbrenning, blir brutt ned ! En tap-tap situasjon med andre ord..
Gjest Gjest_marie_* Skrevet 1. november 2007 #8 Skrevet 1. november 2007 Jeg opplever nesten alltid å få noen ekstra kviser etter at jeg har vært ute på fylla. Tror det er en sammenheng av dehydrering, giftstoffene i alkoholen, og at jeg ofte "glemmer" å vaske av meg sminken. Har en liten tanke om at siden vannmangelen blir stor kommer urenhetene ut i huden i stedet enn gjennom urinen f. eks... men dette er bare noe jeg tror siden, vet ikke om det stemmer.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå