Gjest Anonymous Skrevet 5. april 2003 #1 Del Skrevet 5. april 2003 Min samboer sitter i sofaen HELE tiden når han er hjemme. Han trener jevnlig, og jobber mye, og den resterende tiden tilbringes i sofakroken med øynene klistret på TV`n. Jeg foreslår ofte ting vi kan finne på; gå en tur, ta banen ned til byen, ha sex, osv. Men han gidder ikke. Og er det ikke strålende sol, er det bare å glemme å få ham med seg ut. Skikkelig værsyk type. Jeg er så lei. Jeg er den typen jente som avskyr sofakrok-tv-passivitet. Skjønner jo at det er hans måte å slappe av på, men hvor er tiden vi har som et par?... Ganske fraværende... Kanskje noen har synspunkter eller tips til meg om hva jeg kan gjøre. Kanskje mannen rett og slett ikke har kapasitet til mer etter en krevende dag på jobben? *sukk* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gotthard Skrevet 5. april 2003 #2 Del Skrevet 5. april 2003 kast ut sofaen da vel? gi gubben vitaminer? ikke gi han et valg , bare dra han med deg? forlang sex? stå på krava jente Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kinga Skrevet 5. april 2003 #3 Del Skrevet 5. april 2003 Finn på ting på egenhånd, og la han sitte i sofen og råtne for seg selv. Kanskje du blir mer interessant om du gjør deg ikke så tilgjengelig som du er ellers? Vibeke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 5. april 2003 #4 Del Skrevet 5. april 2003 Slapp av, sett deg i sofaen og kos deg sammen med ham. Skal det absolutt skje noe hele tiden, da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mel Skrevet 6. april 2003 #5 Del Skrevet 6. april 2003 Hepps. Jeg ville funnet på noe selv. Gjøre alene (eller sammen med venner), det du gjerne skulle hatt ham med på. Han virker jo ikke akkurat direkte lat, bare sliten etter en lang dag kanskje? Blir ofte vanskelig når aktivitetsnivået er ulikt fordelt på ham/henne. Om han da ser at du faktisk forsvinner ut og han blir sittende alene, får han kanskje litt inspirasjon til å gjøre noe selv også? Det er jo også ofte en god idè å snakke sammen. Du kan jo fortelle ham at du skulle ønske at dere hadde litt mer tid til å gjøre ting sammen - og ang. sex så kan du vel prøve å fortelle ham rett ut at du har skikkelig lyst på ham... Sitter han fremdeles i sofaen og ser på TV? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vega Skrevet 6. april 2003 #6 Del Skrevet 6. april 2003 Her må du nok gjøre ting på egen hånd, nytter ikke å forandre han med tvang. Kanskje han har vitaminmangel?? Sunn mat og vitamintilskudd kanskje hjelper. Hvis du får i ham pillene da, ikke lett med stae mannfolk! Hva med å pakke kurven/sekken og legge opp til lunsj i ute i det fri av og til i helgene? Lage en enkel kveldsrett med vin, litt tidlig på kvelden, deretter foreslå puben eller noe slikt. Blir han ikke med, går du en liten tur alene da... (Men husk å kom hjem i anstendig tid!!! ) Min mann var ganske rastløs tidligere, men har roet seg. Det skulle alltid skje noe, - noe jeg ikke forsto så mye av, men jeg forsøkte da å bli med når det passet. Ble gjerne kino, tre øl på puben hele tiden, så jeg så ikke vitsen, bl.a gikk det mye penger. I dag er vi mer samspilt, men bor litt landlig nå, slik at det er mer komplisert å oppsøke "livet". Men virker som han trives med det også. Hm? (Hallo, noen som hører meg? Nei, er litt stille her...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. april 2003 #7 Del Skrevet 7. april 2003 Finn på ting på egenhånd, og la han sitte i sofen og råtne for seg selv. Kanskje du blir mer interessant om du gjør deg ikke så tilgjengelig som du er ellers? Vibeke GRMPH - smarte og raske jenter, og så jeg som tenkte at "her skal jeg jammen skrive noe lurt" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. april 2003 #8 Del Skrevet 7. april 2003 Kanskje dere ble samboere på feil premisser??? Hvis du avskyr sofa-passivitet ... hvorfor i all verden ble dere samboere? Eller ble han sofagris først etter dere ble samboere? Du sier ikke hvor lenge dere har vært samboere - kanskje bryte ut før det er for sent.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 7. april 2003 #9 Del Skrevet 7. april 2003 Min hverken trener eller går ut i sol..... men er en super type allikevel. Innimellom stiller jeg krav (eks at vi SKAL på ferie en gang i blant), andre ting må jeg rett og slett gjøre med andre, eks telttur. Men jeg er jo en liten tv-slave jeg også, så det er ikke så lett å klage.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå