Gå til innhold

Kateterisering?

Gjest Gjest_studenten_*

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_studenten_*
Skrevet

Tar hjelpepleien, å i den forbindelse holder jeg på med en case om MS.

Har kommet fram til kateterisering, men det er lite stoff å finne i bøkene om dette. Prosedyren for kateterisering har jeg :)

Det jeg lurer på er om en rullestolbruker kateteriseres i sengen, å er morgenen dagens viktigste tid å få tømt blæren skikkelig?

Har hørt at man kan kateterisere en person sittende, men det må jo være vanskelig å komme til på damer. Denne metoden passer vel best på menn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Tar hjelpepleien, å i den forbindelse holder jeg på med en case om MS.

Har kommet fram til kateterisering, men det er lite stoff å finne i bøkene om dette. Prosedyren for kateterisering har jeg :)

Det jeg lurer på er om en rullestolbruker kateteriseres i sengen, å er morgenen dagens viktigste tid å få tømt blæren skikkelig?

Har hørt at man kan kateterisere en person sittende, men det må jo være vanskelig å komme til på damer. Denne metoden passer vel best på menn?

Damer og menn som kateteriserer seg selv, sitter gjerne på do. Skal du kateterisere en mann, er det enkelt å gjøre det når han sitter i stolen ved toalettet, og la urinen gå rett i do. En kvinne må nesten ligge for at det skal være mulig å komme til for den som hjelper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...