Gjest Gjest_studenten_* Skrevet 2. oktober 2007 #1 Skrevet 2. oktober 2007 Tar hjelpepleien, å i den forbindelse holder jeg på med en case om MS. Har kommet fram til kateterisering, men det er lite stoff å finne i bøkene om dette. Prosedyren for kateterisering har jeg Det jeg lurer på er om en rullestolbruker kateteriseres i sengen, å er morgenen dagens viktigste tid å få tømt blæren skikkelig? Har hørt at man kan kateterisere en person sittende, men det må jo være vanskelig å komme til på damer. Denne metoden passer vel best på menn?
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2007 #2 Skrevet 2. oktober 2007 Tar hjelpepleien, å i den forbindelse holder jeg på med en case om MS. Har kommet fram til kateterisering, men det er lite stoff å finne i bøkene om dette. Prosedyren for kateterisering har jeg Det jeg lurer på er om en rullestolbruker kateteriseres i sengen, å er morgenen dagens viktigste tid å få tømt blæren skikkelig? Har hørt at man kan kateterisere en person sittende, men det må jo være vanskelig å komme til på damer. Denne metoden passer vel best på menn? Damer og menn som kateteriserer seg selv, sitter gjerne på do. Skal du kateterisere en mann, er det enkelt å gjøre det når han sitter i stolen ved toalettet, og la urinen gå rett i do. En kvinne må nesten ligge for at det skal være mulig å komme til for den som hjelper.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå