Gå til innhold

Orly, Paris


ToveM

Anbefalte innlegg

Noen som har ankommet denne flyplassen noengang. Vi skal til Paris neste uke og kommer til Orly. Skal bo på et hotel som ligger langs RER banen mot Disney parken. Vet det går en RER linje ut mot flyplassen, men ikke helt frem. Noen som har kjennskap til hvordan en evt kommer seg til nærmeste RER/metro linje inn til Paris??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har tatt motsatt reiserute en gang. Jeg tok RER linje B til holdeplassen Antony utenfor Paris, og derfra gikk det et automatisk tog til Orly.

Jeg regner med at det vil være skilt på Orly som viser veien til det automatiske toget, som jeg for øvrig tror stopper minst to steder der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt motsatt reiserute en gang. Jeg tok RER linje B til holdeplassen Antony utenfor Paris, og derfra gikk det et automatisk tog til Orly.

Jeg regner med at det vil være skilt på Orly som viser veien til det automatiske toget, som jeg for øvrig tror stopper minst to steder der.

Takk for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går tog linje fra Orly et stykke og så kan du skifte til Metro. Men spør på informasjonen på Orly flyplass. Vi fikk god hjelp av en dame der, som kom med kart over både RER og metro. MEN vi endte opp med å ta taxi til hotellet (i nærheten av Euro-Disney) da vi fant det mest hensiktmessig siden vi reiste med 2 barn. Taxi kom på ca. 700.- fra Orly til hotellet. På hjemveien (søndag + forhåndsbestilt) betalte vi 1000.-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går tog linje fra Orly et stykke og så kan du skifte til Metro. Men spør på informasjonen på Orly flyplass. Vi fikk god hjelp av en dame der, som kom med kart over både RER og metro. MEN vi endte opp med å ta taxi til hotellet (i nærheten av Euro-Disney) da vi fant det mest hensiktmessig siden vi reiste med 2 barn. Taxi kom på ca. 700.- fra Orly til hotellet. På hjemveien (søndag + forhåndsbestilt) betalte vi 1000.-

Det er det jeg syntes er altfor dyrt 1000 kr for en en tur på 25-30 km..Vi tenker å kjøpe 3 dagers kort på metoren/RER, og kjøpe det ellerede fra flyplassen. Det går buss fra flyplassen til de hotellene som ligger ved Disneyparken men det ble nesten like dyrt som taxi. (vi reiser og med 2 unger, men de er ganske store)

Jeg har fartet mye rundt med metroen i paris i ungdommen, så finner jeg en metro stasjon er det ikke noe problem

Endret av ToveM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk Åberg

Jeg har tatt flybuss fra Orly til Port Maillot, litt i utkanten av sentrum, tror jeg. Man kan ta metroen derfra, kanskje også RER. Tror bussturen tok en time eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et tips om dere skal reise tilbake via ORLY: Det er egentlig ikke butikker etter passkontrollen. Vi hadde god tid til flyet, og de andre jeg reiste med mente det kom til å være mange butikker etter kontroll. Men, nei. Der var det en Tax-Free butikk med utvalg og priser som norske bensinstasjoner, og en cafe med like dårlig utvalg.

Vi tok RER og metro da vi var i Paris. Det gikk veldig fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips om dere skal reise tilbake via ORLY: Det er egentlig ikke butikker etter passkontrollen. Vi hadde god tid til flyet, og de andre jeg reiste med mente det kom til å være mange butikker etter kontroll. Men, nei. Der var det en Tax-Free butikk med utvalg og priser som norske bensinstasjoner, og en cafe med like dårlig utvalg.

Vi tok RER og metro da vi var i Paris. Det gikk veldig fint.

Takk for tips, greit å vite

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...