Gå til innhold

WoW - World of Warcraft

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiller. Har veldig lyst til å raide, men så langt har jeg kun gjort Flex og 2 bosser i normal. Synes det er så vanskelig å finne raids når jeg ikke har Ahead of the Curve-achievementen, selv om jeg har greit itemlevel og vet at jeg er god nok.. noen som har noen tips? :)

Anonymous poster hash: 373e3...912

Openraid!

Gjennom openraid fikk jeg gjort 14/14 SoO i normal, og fikk gearet opp, ble kjent med en gjeng som hadde lyst til å kjøre heroics, byttet battletags så de lett kunne få tak i meg, også begynte vi å kjøre heroics sammen også. Alt blir fortsatt organisert gjennom openraids.

http://openraid.eu/forum/

Anonymous poster hash: 889f3...fd0

• Liker 1
Skrevet

Engame raiding er jo mer brainless enn å levle, om man sololevler. Det er jo bare å følge hva DBM og raid leader sier og trykke på de samme spells og abilities om igjen og om igjen. Og ja, en ting til; Dont stand in bad.

Levling med questing er flere soner, historier, quest chains osv. Ingen spillestil er mindre eller mer "spilling" enn andre, imo.

Dette er jeg ganske uenig i. Jeg har lært utrolig mye etter at jeg begynte å raide Heroic om både å yte høy DPS, time når man bruker defansive cooldowns og å samarbeide med andre klasser. Jeg har også lært meg å holde hodet kaldt når vi er på en vanskelig boss og hele raidet er stressa og vi må samarbeide som noen guder for å klare tacts.

Skrevet

Engame raiding er jo mer brainless enn å levle, om man sololevler. Det er jo bare å følge hva DBM og raid leader sier og trykke på de samme spells og abilities om igjen og om igjen. Og ja, en ting til; Dont stand in bad.

Levling med questing er flere soner, historier, quest chains osv. Ingen spillestil er mindre eller mer "spilling" enn andre, imo.

Det kommer an på hva du regner som «endgame raiding». Raiding når man har riktig taktikk som man har funnet på nett går hovedsakelig på utførelse, siden man vet hva man må gjøre for å vinne.

Om man derimot driver med cutting edge progression, så finnes det ikke noen fastsatt strategi for hver boss. Da må man selv gå gjennom alt man har av kunnskap om bossen, finne ut hva man tror kan fungere og deretter teste ut strategiene. Dette krever tid, innsats og forståelse i tillegg til at man må kunne spille presist og korrekt og ikke minst sammen med andre.

Questing kan ikke sammenlignes. Mange quests består av reising, å finne eller samle sammen forskjellige quest objectives eller å drepe noen NPC-er. Det er helt annerledes, kan gjøres alene, og så lenge man ikke gjør vanskeligere quests enn man har gear til, skal det godt gjøres å dø. Derfor regnes dette som mer «casual» spilling (selv om man også til en viss grad kan spille hardcore questing og instancing, spesielt når en ny ekspansjon er kommet ut og enkelte racer for å nå ny maxlevel). Det går for øvrig fint an å raide casually også.

PvP er for øvrig også krevende ettersom man spiller mot andre mennesker og ikke mot en mer eller mindre forutsigbar AI.

• Liker 1
Skrevet

Etter å ha raidet hardcore en stund (Top 10 guild, det var dog i TBC/Cata) og så videre, må jeg si at Challenge Modes og Proving Grounds krever mye mer av meg enn heroic raids. Jeg har dog ikke spilt hardcore siden Cata/Firelands.

Pga jobb har jeg ikke kunnet raide på en gooood stund. Savner det litt. Lite å gjøre når jeg logger på i disse dager.

Skrevet

Hater raiding on instances, så selv på lvl 90 løper jeg rundt og tar quester, lvl'er proffesions, gjør dailies og samler på achievments :-D

Skrevet

Jeg har kun respekt for jenter som spiller for PvP!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En niåring uten noe kunnskap om classen sin kan levle opp til 90. Det er når man går gjennom endgame hvor man får kjørt seg litt, om det så er PvE eller PvP. Å kunne classen sin for å yte bra, sette seg inn i tactics og generelt vite hva man driver med. Har sett nok av mages med agilitygear på lvl 90. Det er så tragisk med de som kun levler det er ingen utfordring i det. Da kan man faktisk likegreit spille tetris.

Wow er latterlig enkelt generelt, så det minste man kan gjøre er jo å gjøre annet enn å surre rundt med dailies når man først har dinget 90 :\

Hater raiding on instances, så selv på lvl 90 løper jeg rundt og tar quester, lvl'er proffesions, gjør dailies og samler på achievments :-D

Det er sånn den gjennomsnittelig jenta på wow spiller :P

Anonymous poster hash: 3716f...487
Skrevet

En niåring uten noe kunnskap om classen sin kan levle opp til 90. Det er når man går gjennom endgame hvor man får kjørt seg litt, om det så er PvE eller PvP. Å kunne classen sin for å yte bra, sette seg inn i tactics og generelt vite hva man driver med. Har sett nok av mages med agilitygear på lvl 90. Det er så tragisk med de som kun levler det er ingen utfordring i det. Da kan man faktisk likegreit spille tetris.

Wow er latterlig enkelt generelt, så det minste man kan gjøre er jo å gjøre annet enn å surre rundt med dailies når man først har dinget 90 :\

Hva er problemet ditt egentlig? Har du ikke verre ting å irritere deg over enn hvordan andre spiller World of Warcraft? :klo: Jeg spiller fordi jeg synes det er et morsomt tidsfordriv, og jeg har ikke behov for å få "kjørt meg." Jeg har rett og slett ikke tid til å raide flere ganger i uka eller spille noe særlig seriøst. Krevende ting har jeg nok av ellers.

Nå skal jeg logge på WoW og jobbe videre med "Crazy Cat Lady"-achievementen ;):heks:

• Liker 2
Gjest Kaida
Skrevet

Drit nå i hvordan andre velger å spille et spill som har massevis av muligheter da. Det er smak og behag det dreier seg om, enten det er tetris, WoW eller hva som helst annet. Grats med "skillza" og din enorme e-peen AB...487. :blomst:

Skrevet

Det er sånn den gjennomsnittelig jenta på wow spiller :P

Da kjenner jeg ingen gjennomsnittelige jenter som spiller wow. Samtlige i venneflokken min er gamere som planlegger dagene etter raids, instances og sosial samvær med guilden. Eneste achivemntsene de bryr seg om er evt raid achievments!

AnonymBruker
Skrevet

Drit nå i hvordan andre velger å spille et spill som har massevis av muligheter da. Det er smak og behag det dreier seg om, enten det er tetris, WoW eller hva som helst annet. Grats med "skillza" og din enorme e-peen AB...487. :blomst:

Når folk som ikke har spilt endgame i MoP og presterer å si at det er en dårlig utvidelsespakke med lite "spennende" endgame så skjønner jeg ikke helt hvordan de kan uttale seg :P

Anonymous poster hash: 1d03e...5f8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De som lurer på hvordan komme inn i Flex/Normal raids, Heroic Scenarios, RBG, Arena, så kan jeg anbefale http://solidice.com/oqueue/

Etter jeg begynte å bruke den, så er det kjempe enkelt å finne alt man behøver av grupper og raids.

Anonymous poster hash: c92c0...784
AnonymBruker
Skrevet

oQueue is wow's first mesh network implementing a x-realm premade finder which enables users to see groups forming up for:

• regular battlegrounds
  • rated battlegrounds
  • arenas
  • scenarios
  • dungeons
  • raids
  • challenge modes

Anonymous poster hash: c92c0...784
Gjest Kaida
Skrevet

Når folk som ikke har spilt endgame i MoP og presterer å si at det er en dårlig utvidelsespakke med lite "spennende" endgame så skjønner jeg ikke helt hvordan de kan uttale seg :P

Enig, men det var det vel ingen som sa heller? :vetikke: Det jeg reagerer på er at noen tror de har fasiten på hvordan man skal spille WoW, og så må fortelle andre hvor tragisk, enkelt og latterlig det er å spille slik de gjør.

AnonymBruker
Skrevet

Enig, men det var det vel ingen som sa heller? :vetikke: Det jeg reagerer på er at noen tror de har fasiten på hvordan man skal spille WoW, og så må fortelle andre hvor tragisk, enkelt og latterlig det er å spille slik de gjør.

Det var noen her oppe som sa at maxlevel i MoP var så kjedelig, og derfor levlet vedkommende i stedet. I følge armorien har ikke denne personen gjort noe som kan regnes som skikkelig endgame i MoP.

Selvfølgelig er det ikke noen fasit på hvordan man spiller WoW. Det er så sykt mye forskjellig å gjøre, og spillet er så enormt stort, nettopp derfor er dette spillet så populært.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis man tenker det er en fasit på hvordan spille WOW, hvordan specce og hvordan trives så har man ikke forstått hva WOW går ut på.

Anonymous poster hash: 1032f...4a0
  • Liker 1
Gjest Kaida
Skrevet

Det var noen her oppe som sa at maxlevel i MoP var så kjedelig, og derfor levlet vedkommende i stedet. I følge armorien har ikke denne personen gjort noe som kan regnes som skikkelig endgame i MoP.

Selvfølgelig er det ikke noen fasit på hvordan man spiller WoW. Det er så sykt mye forskjellig å gjøre, og spillet er så enormt stort, nettopp derfor er dette spillet så populært.

Greit, da tolket vi det som ble sagt på litt forskjellig måte. :)

oQueue addon så interessant ut, må vurdere å prøve det om jeg begynner å spille igjen før WoD!

• 3 uker senere...
Skrevet

Er dere på argent dawn eller? :)

Skrevet

Nei er på Moonglade!

Skrevet

Runetotem her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...